Subway nyní patří Roark Capital
Subway má více než 37 000 franšízových restaurací ve více než 100 zemích. Od jejího založení v roce 1965 se jednalo o majetek rodin DeLuca a Buck. Obě rodiny doufaly, že cena překlene 10 miliard dolarů vzhledem k silné značce a mezinárodními růstu. Investoři ale ukázali, že hranici deset miliard nepřekročí. Důvodem je především to, že v USA se projevuje nasycení trhu a značka expanduje spíše v zahraničí.
Konkuretem Roark Capital byly investiční firmy TDR Capital a Sycamore Partners, jejichž finální nabídka byla 8,75 miliardy dolarů včetně "earn-out" a 8,25 miliardy dolarů bez něj. Earn out je smlouva v oblasti fúzí a akvizic, která stanovuje, že část kupní ceny bude vyplacena v budoucnu na základě dosažení určitých cílů. Tato dohoda umožňuje prodejci získat další finance v případě prosperity společnosti. Právě tato dohoda byla klíčová při uzaavření obchodu mezi Roark a Subway, bez ní by částka byla 8,95 miliardy dolarů. Toto řešení umožňuje oběma rodinám časem přiblížit jejich očekávání při prodeji s realitou.
Roark Capital vlastní i jiné franšízy včetně konkurenta Subway značky Jimmy John’s. Proto má finální dohoda o prodeji ještě jedno zásadní doplnění. Pokud obchod zhatí antimonopolní úřad, Roark odškodné majitelům Subway ve výši 4% hodnoty obchodu.
Kdo jsou Roark Capital
Soukromá investiční společnost sídlící v USA vznikla a v roce 2001. V současné době ovládá Inspire Brands, majitele restauračních řetězců, včetně Jimmy John's, Arby's, Baskin-Robbins a Buffalo Wild Wings. Jejich zkušenosti by mohly pomoci celkově k růstu restauračních značek, které v USA dosáhly svého vrcholu v časech před pandemií a zatím hledají cestu zpět.
Subway pracoval na kondici už před prodejem
S poklesem zájmu se Subway potýkal v USA už v roce 2016, kdy museli zavřít tisíce poboček. Opustili koncept malých franšízantů, kteří mají jeden nebo dva podniky a drží si spíše rodinný charater. Změnili design poboček a opustili koncept slevových nabídek, které bránily franšízantům dosahovat odpovídajícího zisku. V roce 2021 spustili masivní marketing a letos už zaznamenali nárůst tržeb o 9,85. Jakým způsobem se tento vývoj dotkne asi deseti franšízových poboček v České republice je zatím těžké předvídat.

Zobrazit v katalogu franšíz
























PŘEČTI ČLÁNKY

O vstupu americké franšízy Popeyes na náš trh víme už od loňského podzimu. Nyní je ale otevření pražské pobočky otázkou nejbližších týdnů.
Česká franšíza Chocafé dobyla Thajsko. V Bangkoku otevřela svou první franšízovou pobočku. Tuto možnost mají i podnikatelé u nás.
Stylový interiér, rozmanitá nabídka a téměř desetileté zkušenosti. To vše představuje franšízový koncept Donuterie, který k nám míří z Rumunska.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Obsadit celou republiku svými kavárnami, takový je plán konceptu Kafec. Pomoci mu v tom mají franšízanti. Kdo se může ucházet o licenci?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Největší veletrh franšízového podnikání ve střední a východní Evropě se letos koná od 19. do 21. října v Paláci kultury a vědy ve Varšavě. S námi máte vstupenku zdarma.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partner Market?
Americká síť franšízových kaváren oznámila celosvětovou expanzi. V rámci číského trhu se počítá s 5 tisíci novými kavárnami.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...