České banh-mi jedou v Praze i ve světě

Města nad 40 000 obyvatel / Pobočky mohou mít rozměry od stánku po restauraci. Důležité je zvolit místo s velkou frekvencí lidí.
pondělí
11.03.2024
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
 

Základní odlišností tohoto moderního vietnamského street foodu je, že se nejedná o klasický fast food, ale spíše typ občerstvení fast casual. Tento koncept nabízí kvalitní a originální jídla podobně jako restaurace, ale bez dlouhého čekání. Připravují především populární bagety banh – mi (vyslovujeme [baň mí]) a s tímto slovem si pohráli i v názvu značky. Banh-mi-ba znamená ve vietnamštině „tři bagety". Je to druh bagety a zároveň sendviče, připravovaný podle vietnamské kuchyně, v němž domácí pečivo kombinují s hovězím i jinými druhy masa na originálně dochucené zelenině.

Značku založila vietnamská rodina žijící v Česku. Majitele Hunga Le inspirovala osobnost jeho dědečka, který procestoval celý Vietnam a živilo ho ochutnávaní. Hung do Česka přišel s rodinnou až v 18 letech a po několika pracovních zkušenostech se v roce 2015 s bratrem rozhodli založit první pražskou provozovnu v Rybné. Už za dva roky se rozrostli o tři další a v roce 2020 za pandemie spustili rozvoz jídel s objednáním na webu. Dalším úspěchem bylo otevření pobočky na pražském letišti, v Bratislavě i vzdáleném Abu Dhabi. Popularitě značky prospěla i účast na festivalu Souboj na talíři, který navštívilo více než 12 tisíc návštěvníků.

Zájemci o vlastní franšízu musí počítat se vstupní investicí kolem pěti milionů, který zahrnuje vstupní poplatek, školení zaměstnanců, přípravu projektu a realizace pobočky i prvotní náklady před otevřením restaurace. Návratnost investice se pohybuje od 3 let dle typu provozovny. Koncept je vhodný do měst s alespoň 40 000 obyvateli a provozovna by se měla nacházet ve frekventované lokalitě, jako je centrum města, náměstí, obchodní dům, ale také kancelářský objekt nebo dopravní uzel. Co se týče velikosti pobočky, může to být menší stánek, foodcourt anebo celá restaurace – záleží na charakteru konkrétního místa.


Hravý fast casual / U nás se vietnamská kuchyně těší popularitě a franšíze Banh-mi-ba se s bagetami se proto daří expandovat.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015