České banh-mi jedou v Praze i ve světě
Základní odlišností tohoto moderního vietnamského street foodu je, že se nejedná o klasický fast food, ale spíše typ občerstvení fast casual. Tento koncept nabízí kvalitní a originální jídla podobně jako restaurace, ale bez dlouhého čekání. Připravují především populární bagety banh – mi (vyslovujeme [baň mí]) a s tímto slovem si pohráli i v názvu značky. Banh-mi-ba znamená ve vietnamštině „tři bagety". Je to druh bagety a zároveň sendviče, připravovaný podle vietnamské kuchyně, v němž domácí pečivo kombinují s hovězím i jinými druhy masa na originálně dochucené zelenině.
Značku založila vietnamská rodina žijící v Česku. Majitele Hunga Le inspirovala osobnost jeho dědečka, který procestoval celý Vietnam a živilo ho ochutnávaní. Hung do Česka přišel s rodinnou až v 18 letech a po několika pracovních zkušenostech se v roce 2015 s bratrem rozhodli založit první pražskou provozovnu v Rybné. Už za dva roky se rozrostli o tři další a v roce 2020 za pandemie spustili rozvoz jídel s objednáním na webu. Dalším úspěchem bylo otevření pobočky na pražském letišti, v Bratislavě i vzdáleném Abu Dhabi. Popularitě značky prospěla i účast na festivalu Souboj na talíři, který navštívilo více než 12 tisíc návštěvníků.
Zájemci o vlastní franšízu musí počítat se vstupní investicí kolem pěti milionů, který zahrnuje vstupní poplatek, školení zaměstnanců, přípravu projektu a realizace pobočky i prvotní náklady před otevřením restaurace. Návratnost investice se pohybuje od 3 let dle typu provozovny. Koncept je vhodný do měst s alespoň 40 000 obyvateli a provozovna by se měla nacházet ve frekventované lokalitě, jako je centrum města, náměstí, obchodní dům, ale také kancelářský objekt nebo dopravní uzel. Co se týče velikosti pobočky, může to být menší stánek, foodcourt anebo celá restaurace – záleží na charakteru konkrétního místa.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...