Moderní technologie útočí
Moderní technika ovlivnila způsob fungování maloobchodního trhu. Mezi zákazníky stále stoupá obliba e-shopů a zvyšující tendenci má také využívání mobilních aplikací a bezhotovostních plateb. Pouze v Evropě je v současnosti přes 305 milionů chytrých telefonů a 60% jejich majitelů je již alespoň jednou využilo k nákupu zboží a služeb online.
Ze zkušenosti je jasné, že pro zákazníka je při nakupování na síti zcela zásadní bezpečnost webových služeb. Téměř polovina lidí (44%), kteří se v minulosti během online nákupu setkali s podvodem, se tomuto obchodu v budoucnosti vyhne a to bez ohledu na příčinu této negativní zkušenosti. V roce 2013 se s podvodným chováním setkalo při nákupu na internetu 17,5% evropských spotřebitelů.
Podle Anna Cairns, prezidentky divize mezinárodních trhů společnosti MasterCard, lidé v novém digitálním věku očekávají, že budou moci jednoduše a bezpečně nakupovat kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nová platební řešení ve formě bezkontaktních technologií už dávno nejsou hudbou budoucnosti. Bezkontaktní platby a mobilní peněženky, jako například MasterPass, se mouhou stát spolehlivou platební metodou pro spotřebitele i obchodníky.
Kamenné prodejny mají navrch
Nedošlo pouze ke změně v přístupu k samotnému nakupování, ale také k proměně způsobu, jakým zákazníci porovnávají produkty na trhu. Podle výzkumu společnosti MasterCard si celkem 63% evropských spotřebitelů zjišťuje informace o zboží a produktech na internetu, avšak nakupují ho kamenných prodejnách. Naopak 13% zákazníků se nejdříve o zboží informuje v kamenné prodejně, aby následně toto zboží koupili na internetu. Kombinaci obojího, tedy internetového prodeje i kamenných poboček využívá 24% klientů.
Otázkou je, jaké konkrétní moderní nástroje oceňují v obchodě společnosti a které naopak jejich zákazníci. Mezi obchodníky je nejlépe hodnoceno „tagování“ produktů a služeb, což je přiřazení klíčových slov k produktům, díky nimž může zákazník jednoduchým proklikem nalézt příbuzný sortiment. To považuje za přidanou hodnotu 74% prodejců. Se 70% následuje v hodnocení geolokace, tedy využití aktuální polohy k prezentaci zajímavých nabídek potenciálním klientům. „Tradiční“ věrnostní programy jsou vyzdvihovány pouze u 44% obchodníků. Pohled zákazníků je však rozdílný. Celých 78% nakupujících preferuje klasické věrnostní programy. Oblíbené je také využívání cenových srovnávačů, jež uvedlo 61% klientů. Již zmíněnou geolokaci, oceňuje 53% dotazovaných.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI