Důležité je se nevzdat
Co vedlo dva spolužáky k tomu začít podnikat?
Tomáš Huber: Tou hlavní motivací byla naše touha po seberealizaci. Když jsme s projektem Mixit začínali, naše studia pomalu končila. Nechtěli jsme tedy být po dokončení školy nezaměstnaní a hlavně jsme si přáli být vlastními pány. Rozjet byznys na vysoké škole představovalo řadu výhod. Tím, že jsme byli stále studenti, neměli jsme žádné závazky v podobě rodin, hypoték, úvěrů a podobně. Byl to tedy podle nás ten ideální čas.
Jaké byly ty úplné začátky?
Martin Wallner: Rozhodnutí rozjet projekt Mixit padlo zhruba rok před jeho spuštěním. Rok jsme tedy všechno připravovali, sháněli dodavatele, vytvářeli web, ujasňovali jsme si, jak to celé bude vypadat. Po roce příprav jsme web spustili s tím, že jsme absolutně netušili, jestli to pojede, jestli to bude fungovat. Velkou otázkou pro nás bylo, jak na náš produkt v podobě nového způsobu nákupu a objednávání müsli budou lidé reagovat. Český trh totiž nic takového zatím neznal. Byla to naprostá novinky a internetový trh byl zcela jiný, než je dnes. Skočili jsme tedy do toho po hlavě a upřímně, tak půl roku jsme netušili, jestli to pojede nebo ne.
TH: Objednávky přicházely od prvního dne, to ano. Ale na uživení to nebylo zhruba takový rok a půl.
Jak vás napadlo vrhnout se zrovna do byznysu s müsli?
MW: Pravda, je, že inspirace přišla ze zahraničí, kde podobný portál, jehož prostřednictvím si mohli zákazníci objednávat již hotové müsli směsi nebo si namíchat svoje vlastní, již fungoval. Řekli jsme si tedy, že zkusíme zrealizovat něco podobného, počesku.
TH: Hodně se nám líbilo, že je to produkt, který nepodléhá zkáze. Je to sušené, nevaří se to, nejde o tepelnou výrobu, pro kterou platí daleko přísnější hygienické normy.
Co všechno bylo potřeba upravit českým podmínkám?
TH: Zejména jsme zcela jinak přistoupili k podobě webu. Němci jsou totiž v tom designu takoví chladní. A to my jsme nechtěli. Naším cílem bylo vydat se cestou designu, který by odkazoval k rustikálnímu stylu, který je dnes čím dál populárnější. Chtěli jsme zákazníky i bavit, a to nejen webem, ale také tubusy, ve kterých k nim namíchané müsli dorazilo.
MW: Nechtěli jsme být v kategorii super food, nechtěli jsme být bio. Chtěli jsme však jít cestou kvalitních potravin v zajímavém designu.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2015.
PŘEČTI ČLÁNKY
S aktivním přístupem se výsledky dostaví
/06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!