Čistá šance pro franšízu
Na tuzemském trhu není příliš mnoho segmentů ekonomiky, kde by si nekonkurovalo více silných hráčů. Světlou výjimkou je podnikání v oblasti samoobslužných prádelen, jehož atraktivita pro český trh spočívá právě na neotřelosti a originalitě této služby. To potvrzuje i koncept Quickwash, který v minulém roce otevřel tři nové provozovny. V současnosti tak má celkem pět prádelen, z čehož dvě patří franšízantům.
Kromě originality je koncept atraktivní i v minimálním nároku na počet zaměstnanců a tím, že se služba hradí předem, takže neexistuje možnost vzniku pohledávek od neplatičů. Zájemci však musí vyvinout větší úsilí při vyhledávání vhodných prostor, protože vybudování prádelny je technicky náročnější než u běžných obchodů. „Je třeba najít místo, kde by bylo možno vybudovat ventilační systém odvodu vlhkého vzduchu ze sušiček. Prádelna se musí zároveň nacházet na rušné ulici v centru města nebo čtvrti,“ popisuje nutné vlastnosti provozoven Tomáš Drga, který má na starosti rozvoj franšízové sítě.
Větší technické nároky na otevření prádelny stojí podle Tomáše Drgy za tím, že řada zájemců vyjednávání kvůli nedostatečné vytrvalosti vzdá. Do pokročilé fáze projektu se tak dostává jen úzký okruh vážných zájemců, kteří od tohoto byznysu mohou podle jednatele očekávat slušný a stabilní příjem. Návratnosti investice se přitom pohybuje v rozmezí tří až pěti let a výše investice se pohybuje v rozmezí 1,2 až 2 miliony korun.
Svým franšízantům podle Drgy pomáhá centrála Quickwash od počátečního hledání vhodných prostor, přes sestavení podnikatelského plánu až po výpočet návratnosti investice. Franšízantům rovněž radí v postupu s úřady a zajišťuje i plán nejvhodnějšího rozmístění strojů, instalaci a školení obsluhy. V neposlední řadě připravuje centrála reklamní kampaň k zahájení provozu a s nepřetržitými konzultacemi mohou zájemci počítat i po zahájení provozu.
Momentálně firma jedná o otevření prádelen v Praze, Ostravě nebo v Brně a poohlíží se i po slovenském trhu, kde se chce v budoucnu rozšířit povědomí o konceptu. V posledním roce byly zprovozněny prádelny v Praze, Lounech nebo v Ostravě-Porubě. „V pražské kavárně CrossCafe jsme začali nabízet služby samoobslužné prádelny, což se ukázalo jako dobrý nápad. V Lounech zase přinesl několikatýdenní provoz velice příznivé výsledky a vše potvrzuje, že zájem o služby tohoto typu u veřejnosti roste,“ uzavírá hodnocením posledního vývoje Tomáš Drga.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Společnost Adiv Lease hledá partnery podnikatele, díky nimž rozšíří síť Rent-pointů. Co vše potřebují k rozjezdu svého podnikání?
Prázdniny a doba dovolených jsou za námi. Láká vás podnikání v cestovním ruchu? S franšízou Colona Glamping můžete rozjet byznys i do půl roku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...