Taco Bell na cestě k vrcholu
Franšízová síť s mexickými specialitami Taco Bell překonala ve Spojených státech Burger King, když loni její prodeje vzrostly o 5 % na 9,8 miliard dolarů, a stala se tak 4. nejúspěšnější franšízovou sítí v zámoří. Pomalu, ale jistě dotahuje podle agentury Bloomberg v ročních obratech náskok globálně nejlepších franšízových značek McDonald’s, Starbucks či Subway.
Současně značka oznámila, že zvýší do roku 2022 počet restaurací na 9 tisíc (ze současných 7 tisíc). Franšízy Taco Bell generují odhadem globální příjmy z prodeje ve výši 15 miliard dolarů ročně. Tento řetězec rychlého občerstvení se neustále rozšiřuje, nové pobočky plánuje nyní vybudovat v Brazílii, Kanadě, Číně a Indii. Ve Spojených státech se také otevře nový formát Taco Bell Cantina, ktterý je určený také pro služby drive-thru, má nový design, a na rozdíl od klasického formátu bude nabízet zákazníkům alkoholické nápoje.
Ambiciózní plány podporované zvýšením prodejů v posledních letech přílákaly ke značce větší počet franšízantů, což pomohlo Taco Bell k další expanzi. I proto se letos franšízová síť umístila jako 8. v prestižním žebříčku magazínu Entrepreneur Franchise 500, a probojovala se tak mezi aktuálně nejúspěšnější americké franšízové značky. Dobré výsledky jsou ale také důsledkem pravidelných investic do zlepšování kvality služeb.
Novinky prokazatelně zvyšují prodej
Ve své nabídce Taco Bell neustále přináší "svěží" nové produkty, které jsou "kreativní a zábavné zároveň". Zmínit lze například černé rizoto, avokádové speciality, a podobně." Naši franšízanti uznali, že to, co bylo včera úspěšné, nemusí být nutně úspěšné i v budoucnu. Proto se s velkou vášní učí, přebírají nové myšlenky a pracují na spojení s mladší generací, " tvrdí zástupci společnosti. Americký řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem zkouší prorazit opakované také ve střední a východní Evropě. V 90. letech se po nepříliš úspěšném pokusu značka stáhla dočasně z polského trhu. Loni úspěšně expandovala do Rumunska.
Nadšení, s nímž se Taco Bell snaží prezentovat své služby, je podložené reálnými čísly a údaji - nové položky v menu mají podle statistik skutečně význammný dopad na růst tržeb. V roce 2012, kdy společnost uvedla do prodeje specialitu Doritos Locos Taco oslavující její 50. narozeniny, dosáhly například prodeje tohoto prémiového produktu přes 1 miliardu dolarů za rok. Za pouhých 10 týdnů prodala společnost více než 100 milionů mexických sendvičů Doritos Locos Taco.
Přestože počet restaurací Taco Bell je mnohem nižší než sesterských značek KFC a Pizza Hut, které jsou rovněž ve vlastnictví skupiny YUM! Brands, franšízy Taco Bell se ukázaly být velmi ziskové. Společnost YUM! Group se nachází ve 135 zemích a provozuje celkem více než 45 000 restaurací, z nichž většina je otevřená v systému franšízy. Hlavnímí pilíři společnosti jsou tři značky, KFC, Pizza Hut a Taco Bell, díky nimž je lídrem na trhu s pizzou i kuřecími a mexickými specialitami, ale také v oblasti globální expanze v maloobchodním segmentu.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...