Los Capolitos otevřelo první franšízu
Podle slov Jana Kapolky, franšízového manažera Los Capolitos, najít prvního franšízanta nebylo příliš složité. Stal se jím totiž člověk, který s konceptem spolupracuje již delší dobu. Díky tomu měl o síti spoustu informací a věděl, do čeho jde. K poměrně rychlému rozhodnutí podnikat pod hlavičkou Los Capolitos přispěl také fakt, že zájem mít pobočku této značky ve svém portfoliu mělo opavské OC Breda & Weinstein. Nabídlo tedy vedení společnosti velmi příznivé podmínky.
Franšízový koncept Los Capolitos nabízí zájemcům o franšízu tři typy poboček – Street Bistro, Food Court a Street Take Away Bistro. V případě opavské restaurace jde o druhý jmenovaný typ, tedy Food Court. „Původně jsme v Opavě zvažovali i street bistro, ale nakonec byla nabídka od obchodního centra tak lákavá, že jsme se rozhodli jít touto cestou. Opavskou pobočku navrhovalo mladé architektonické studio Polychrome z Ostravy, kteří dali našemu konceptu novou tvář, co se týče designu poboček pro foodcourty. Budeme s nimi i nadále na pobočkách spolupracovat,“ prozrazuje Jan Kapolka.
Otevřením opavské restaurace však letošní plány na expanzi nekončí. Během prosince by měla zahájit provoz ještě jedna v Ostravě-Porubě, a to ve formátu Take Away Bistro. Právě v této části Ostravy se tým Los Capolitos dostal ke skvělé lokalitě. V původním plánu bylo, že tuto pobočku značka vybuduje a otevře jako vlastní, nicméně v současné době jedná s potenciálními zájemci o její provozování. Může se tak stát, že to budou oni, kdo od poskytovatele licence získá již hotovou restauraci připravenou k otevření.
S franšízou za hranice
Během roku 2019 by vedení Los Capolitos rádo otevřelo 2 až 3 nové restaurace. Momentálně primárně cílí na velká krajská města, v nichž sídlí vysoké školy. Zejména by tak v brzké době chtěla síť se svou nabídkou oslovit zákazníky v Olomouci, Brně a Zlíně. Zájem má však také o obohacení gastronomického trhu v Českých Budějovicích, Liberci, Hradci Králové a v neposlední řadě také v Praze. „Ve větších městech by bylo možné vybudovat centrální kuchyně a otevřít více menších poboček. Myslíme si, že potenciál je obrovský, jelikož jsme zatím jediný mexický koncept, který je ve více městech najednou a zároveň vidíme obrovský vzestup zájmu o mexickou kuchyni, jakožto lehké, výživné a chutné kuchyně, která skvěle funguje i ve vegetariánských variantách a doplňuje na našem trhu jiné zahraniční kuchyně, které mají již delší tradici,“ doplňuje Kapolka.
Zájem o rozšiřování pobočkové sítě Los Capolitos se však neomezuje jen na domácí trh. V současné době centrála firmy jedná se zájemcem o franšízovou licenci ze zahraničí, u kterého vidí potenciál stát se master-franšízantem v daném státě. Informaci, o kterou cizí zemi se jedná, si Jan Kapolka zatím nechává pro sebe.
Nejen expanzí živa je franšíza. A ví to i v Los Capolitos. Proto v příštím roce plánuje nejen otevírání nových poboček, ale chce se soustředit také na udržení stabilního růstu již fungujících restaurací. V plánu má také lehké úpravy menu a přidání sezónních jídel. „Také chceme do příštího roku vstoupit v co nejvíce ekologické variantě, co se týče všech obalů a odpadů, což se nám z velké části daří již nyní,“ dodává Jan Kapolka.
Počáteční náklady / Zájemce o franšízu Los Capolitos musí počítat s investicí ve výši minimálně 1,2 milionu korun. Konečná částka se odvíjí od velikosti restaurace a typu prostoru. Pokrýt ji lze nejen z vlastních zdrojů, ale také s využitím úvěru. Možností je také využít pomoc s financováním ze strany franšízora. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...