Franšíza zákazníkům na očích

Podnikání jako „vedlejšák“ / Provozovat stánek lze podle majitele konceptu „Tak trochu jiná točená“ Ondřeje Fréhara i při stálém zaměstnání. Kdokoliv může tedy rozjet podnikání bez ztráty jistoty. Pokud má franšízant brigádníky, pak řeší průběžně jen skladování a přívoz a odvoz stánku.
Středa
05.06.2019
Turisticky atraktivní lokality, akce pro děti i břehy řek plné vodáků. To jsou místa, kam se svými stánky míří nový koncept „Tak trochu jiná točená“. Zájemcům o licenci nabízí dvě možnosti spolupráce.
 

Zmrzlinových stánků můžeme na našem trhu najít celou řadu. Jednou z věcí, kterou se liší, je zejména kvalita nabízené zmrzliny. Ta je totiž opravdu stánek od stánku jiná. Nový ryze český koncept „Tak trochu jiná točená“ chce po celé republice díky franšízantům rozšířit zmrzlinu, která před zákazníky nic neskrývá. „Naše točená zmrzlina je jiná způsobem přípravy s ovocem a zároveň množstvím kombinací chutí, ze kterých může zákazník vybírat. Zákazník si zvolí jeden ze tří základů - čokoláda, vanilka nebo banán a do něj si vybere z pěti druhů ovoce z nabídky. Kdo má hodně mlsný jazyk, může přidat za příplatek navíc porci Oreo nebo lentilek. Díky tomu mohou zákazníci ochutnat více jak 45 různých kombinací chutí,“ objasňuje „jinakost“ zmrzliny majitel sítě Ondřej Fréhar s tím, že zmrzlina je vyráběna před zákazníkem, vidí každou ingredienci, kterou přidáváme a může se tak přesvědčit, že přidáváme opravdové kusy ovoce bez barviv a dochucovadel.

Základ této nové franšízové sítě byl položen v Opavě, kde společnost FreOn Services, která za ní stojí, začala provozovat první stánek. Ten si již během první sezóny získal velkou oblibu mezi zákazníky a značka „Tak trochu jiná točená“ se začala mezi veřejností šířit. Postupem času majitelé konceptu zdokonalili procesy, vypilovali celý systém přípravy a rozhodli se tyto zkušenosti a veškeré know-how předat dál. „U zmrzlinového stánku je velmi důležitá lokalita a jelikož neznáme ani zdaleka všechna krásná místa v České republice, rozhodli jsme se rozšířit tento osvědčený koncept pomocí franšízingu,“ vysvětluje Ondřej Fréhar. Dnes pobočky najdeme nejen v „domácí“ Opavě, ale také Šumperku a Praze. Právě tam jsou v rukách franšízových partnerů.

Venku i uvnitř

Zájemcům o franšízovou licenci nabízí vedení společnosti dvě možnosti spolupráce. Tou první je provozování pojízdného přívěsu o velikosti 4 m2. Stánek je pojízdný a nezávislý na přípojce vody, je ideální pro umístění na různé akce, stačí jen připojit na elektřinu. Franšízant tak má možnost díky mobilitě navštěvovat zajímavé akce nebo obsazovat hezká místa, kam si lidé chodí užít svůj čas, případně kombinace stálého místa s návštěvou akcí. Jak Ondřej Fréhar říká, že mezi osvědčená místa patří festivaly, sjezdy řek, campy, obecní slavnosti, dětské dny, místo u přehrady, u cyklostezky, v parku apod.

Franšízant, který se rozhodne pro tuto variantu, dostane ready-made stánek připravený k provozu a vybaven do poslední naběračky. Samozřejmostí je veškerá potřebná dokumentace a školení pro práci s celým stánkem. Zaškolením provozu projde také veškerá obsluha, franšízant pak dostane přístup ke všem dodavatelům, u kterých franšízor vyjednal výhodné ceny a může začít podnikat. Tím však podpora ze strany poskytovatele licence nekončí. „Zajišťujeme průběžnou podporu a také servis strojů s garancí okamžité výměny při poruše, aby nedocházelo k výpadku tržeb. Po celou dobu spolupráce poskytujeme konzultace a poradenství v oblasti komplexního vedení stánku od řízení zaměstnanců, přes veškerou administrativu až po účetnictví a daně. Franšízant je schopen dosáhnout zisku až 550 tisíc Kč za sezónu, která trvá od dubna do září. Musí ale dbát na naše rady a řídit se provozní příručkou,“ doplňuje Fréhar s tím, že vedení firmy vítá kreativní nápady franšízových partnerů na zlepšení chodu stánku i celé sítě.

Druhou možností je tzv. INSTORE franšíza, kdy se koncept „Tak trochu jiná točená“ může stát součástí již existující a fungující provozovny budoucího franšízanta. Výhodou této varianty je fakt, že franšízový partner již má k dispozici zavedený prostor a také personál. Zatímco investice v případě mobilního stánku činí 550 tisíc Kč, u INSTORE franšízy je předmětem jednání a řeší se individuálně. Franšízanti také musí počítat s placením marketingového a franšízového poplatku, který činí 20 tisíc Kč za rok.


Hlavně včas / Pro sezónu 2020 je potřeba uzavřít franšízovou smlouvu před koncem roku 2019, aby se vše stihlo do začátku sezóny. Při uzavření smlouvy v měsících srpen, září a říjen sníží franšízor franšízantovi vstupní investici díky optimalizaci nákladů na výrobu.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014