Chceme pobočky u nás i v zahraničí
Kde se vůbec vzal nápad na vytvoření konceptu Los Capolitos? Proč padla volba právě na mexickou kuchyni?
Nápad na vytvoření tohoto konceptu jsme dostali s bratrem při našich cestách po USA, kde je mexické jídlo velmi rozšířené a populární. Nás samotné uchvátilo natolik, že jsme jej jedli prakticky denně a velmi nám vyhovovalo. Hlavně proto, že oproti ostatním “vysmaženým fastfoodům” se skládá z kvalitních ingrediencí jako jsou luštěniny, čerstvá zeleniny a kvalitní maso. Cítili jsme se ideálně nasyceni a plní energie, což nám přišlo jako protiklad klasických fastfoodů, které vás zalepí, ale energetickou ani výživovou hodnotu často nemají žádnou. Mexická kuchyně je díky hlavním surovinám velmi oblíbená například mezi sportovci, a i mezi našimi přáteli jsou vrcholoví sportovci, kteří například Burrito nebo Mexický talíř zařazují do své stravy velmi pravidelně. Také cítíme, že povědomí o mexické kuchyni každoročně stoupá stejně jako to, že lidé jdou naproti zdravému jídlu a často hledají různé vegetariánské a veganské varianty, což jsme s naším konceptem schopni snadno splnit.
Proč jste se rozhodli pro jeho rozšiřování zvolit právě franšízu?
Přišlo nám to jako naprosto logická volba našeho růstu a vývoje. Nyní víme, že jsme vše ohledně provozu dotáhli do fáze, kdy jsme schopni celé know-how předat franšízantovi velmi rychle a stejně tak umíme během měsíce kompletně zaškolit jeho personál tak, aby mohl být samostatný. Řídit více restaurací na denní bázi není úplně lehké, zvlášť, když jsou v různých městech. Takto podporujeme franšízanta zvenčí a on si denní operace řídí sám. My máme pak více času věnovat se vývoji celého konceptu, hrát si s marketingem, vymýšlet novinky. Momentálně se třeba snažíme spoustu věcí ohledně administrativy automatizovat a šetřit všem čas. To vše by se mělo podařit díky systému na správu restaurace, který interně vyvíjíme.
Loni v prosinci jste nám prozradil, že jednáte se zájemcem o master-franšízovou licenci ze zahraničí. Jak jednání dopadla? Můžete už prozradit více?
Tato jednání stále probíhají, je tam totiž více proměnných a celkově ten trh má trochu jiná pravidla na která se musíme připravit a nepodcenit nic z legislativy a podobných věcí. Takže vše má svůj přirozený vývoj, navíc zájemce je člověk, který chce mít dopředu vše dotáhnuté opravdu na 110 %. To nám velmi vyhovuje a zároveň ani jedna ze stran nikam úplně nespěchá. Momentálně řešíme prioritně rozvoj na českém trhu, kde máme v plánu hlavně největší česká města a snažíme se najít ideální partnery, kteří se nachází například v Praze, Brně či Olomouci, kde je možnost otevřít několik poboček a zřídit například centrální kuchyni pro celé město, což všechno zjednodušuje a maximalizuje zisk.
Restaurace Los Capolitos najdeme zatím „jen“ v Moravskoslezském kraji. Kdy se mohou těšit i obyvatelé dalších krajů na vaši mexickou kuchyni?
Doufáme, že již brzy, ale vše závisí na konkrétních franšízantech. Máme rozjednány nějaké projekty, takže bych nechtěl být úplně konkrétní a něco slibovat. Co bych raději řekl je, že pokud má někdo zájem otevřít si naši franšízu, pak to může být za ideálních podmínek velmi rychlá akce závisející na připravenosti prostor a zkušenostech zájemce. Dá se klidně otevřít během 2 až 3 měsíců a během dalšího měsíce již může být franšízant plně samostatný a mít kompletně vyškolený personál, což jsme si ověřili jak na Opavě, tak i na Ostravě – Porubě.
Jak je to se zájmem o franšízové licence Los Capolitos? Nabízíte tři typy spolupráce, o který z nich se potenciální franšízanti nejvíce zajímají?
Řekl bych, že je to vcelku vyrovnané a záleží na daném městě. Nicméně vedou primárně foodcourty a poté bistra, u kterých vše závisí na velikosti prostor a jejich lokaci. Zda to bude bistro třeba s 50 místy nebo něco menšího s pár stoly a více zaměřené na take away, je relativně jedno, protože obojí může mít v ideální lokalitě své výhody.
Podle Vašich dřívějších slov byste letos chtěli otevřít 2 až 3 nové pobočky, a to ve velkých krajských městech, kde sídlí vysoké školy. Platí tento plán, nebo vidíte možnost rychlejšího rozvoje sítě v letošním roce?
V podstatě jej již plníme, jelikož jsme na konci loňského roku otevřeli právě Opavu a pak hned v únoru i Ostravu – Porubu. Zájemců je momentálně dostatek, nicméně my také nedáme franšízu každému. Zároveň si ale myslím, že potencionální franšízanti to s námi nemají vůbec složité, pokud o tomto druhu podnikání již něco vědí a nečekají, že to bude úplně bez práce. Uvidíme, jak letošní rok dopadne, ale věřím, že dotáhneme minimálně jedno až dvě z těch tří největších měst, které jsem zmiňoval a zároveň se snad posuneme do zahraničí.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...