Bageta s chutí franšízy
S otevíráním poboček mimo Prahu si majitel franšízového konceptu Bageterie Boulevard Petr Cichoň dal poměrně načas. Vždyť první restaurace této ryze české značky otevřela své dveře zákazníkům již v roce 2003. Jak však říká ředitelka pro rozvoj a franšízu Markéta Krejčíková, počkat si se vyplatilo a v některých regionech dokonce dosáhla síť úspěchu, který ani vedení neočekávalo. Dnes se tak může pochlubit v průměru dvojciferného růstu u všech svých poboček. Také to je motivuje v dalším rozšiřování.
„V posledním roce jsme byli velmi aktivní, podařilo se nám dohodnout lokace, které splňují naše interní podmínky. Kromě toho jsme obdrželi zajímavé nabídky, pro pronajímatele je Bageterie Boulevard silnou značkou s jistotou. Velký počet provozoven prošel „refitem“ a zároveň jsme otevřeli nové provozovny,“ prozrazuje Markéta Krejčíková s tím, že nové restauraci byly otevřeny v Mladé Boleslavi, Kolíně, Ostravě, Mostě, Brně a také v Praze. Většina z nich je v rukách franšízantů. Sama společnost Crocodille ČR, která za provozováním konceptu v Česku stojí, jich provozuje „jen“ 5.
Faktem je, že i přes další rozšiřování sítě, je v České republice stále dostatek prostoru pro nové restaurace. Zejména právě v regionech a na hlavních silničních tazích. Na některé lokace zatím vedení sítě čeká, jiné jsou již v procesu plánování a čeká je výstavba. Pro další místa se pak již hledají vhodní franšízoví partneři. „Některé si zatím necháme pod vlastní správou. Připravujeme Teplice, Brno centrum, České Budějovice a další, které zatím nemohu prozradit,“ doplňuje Markéta Krejčíková.
Evropa i Arabský poloostrov
Pro svůj franšízový rozvoj zvolila značka hned od startu strategii mít partnery, kteří budou provozovat více bageterií. „Naším zájmem není rozvíjet síť formou 1 franšízant 1 provozovna, ačkoliv samozřejmě i takové výjimky máme. Soustředíme se však na to, aby se našemu franšízantovi dařilo, a právě mohl expandovat dále. Zejména v tom vidíme smysl franšízové spolupráce,“ vysvětluje Krejčíková. Nové franšízanty tak Bageterie Boulevard stále hledá, i když je pravda, že řada lokalit je již obsazena kvalitními franšízanty a není tak důvod v nich shánět další. Pro vhodné zájemce však příležitosti stále jsou.
Ryze česká společnost se však nebojí se svým franšízovým konceptem expandovat dále do zahraničí. Momentálně její pobočky můžeme najít na Slovensku, kde má jednoho místního franšízanta, sama pak působí v Německu a prostřednictvím master-franšízové licence také ve Spojených arabských emirátech. „Operovat zahraniční trh vlastními silami není úplně jednoduché, hodně jsme se z toho poučili a na základě toho upravujeme i strategii pro vstup na další zajímavé trhy,“ říká Krejčíková s tím, že v hledáčku jsou i další země. Pro další expanzi sítě je tak rozhodující, zda v dané oblasti nalezne vhodného silného strategického partnera.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
Síť Bageterie Boulevard se neustále zvětšuje. Nové pobočky najdeme v Praze i v regionech.
Franšíza 360pizza se na našem trhu pomalu rozrůstá. Jaké podmínky musí uchazeči o licenci splnit?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...