Pizza, pasta, franšíza
Nejvíce restaurací tohoto franšízového konceptu najdou milovníci čerstvé italské kuchyně v Praze, kde jich funguje 8. Dynamický rozvoj však zažívá i v regionech, kde cílí na města s více jak 50 tisíci obyvateli. V přípravě jsou v současné době pobočky v Olomouci, Hradci Králové a Frýdku Místku. Volných lokalit je podle vedení sítě na trhu stále dostatek, zejména proto, že ve větších městech se skrývá potenciál na otevření většího počtu restaurací. Aktuálně hledá franšízanty pro otevření poboček v Olomouci, Plzni, Zlíně a Liberci.
Investice do otevření gastro provozu se většinou pohybuje v řádech milionů korun, z tohoto důvodu je často velmi prozíravé splnit si svůj sen o restauraci s pomocí zkušených podnikatelů, kteří v této vysoce konkurenční branži již řadu let působí a vědí, na co si dát pozor, co funguje, jak řešit případné problémy. Navíc jsou jako poskytovatelé franšízových licencí připraveni se o toto svoje léty nabyté know-how se svými franšízanty podělit. A vedení sítě Pizza Coloseum není výjimkou.
Zájemce o otevření restaurace této značky musí být připraven investovat zhruba 5 milionů Kč. Tato investice pokrývá veškeré náklady spojené s realizací úprav interiéru budoucí pobočky a také její technologické vybavení. Do začátku svého podnikání by měl mít také určitou finanční rezervu, která mu pomůže uhradit veškeré další náklady spojené s provozem restaurace, jako je nájem, energie, suroviny a také personální náklady.
Podpisem franšízové smlouvy, která je uzavírána na deset let, se pak také zavazuje k platbě pravidelných měsíčních poplatků. Ten franšízový je vypočítáván na základě výše tržeb bez DPH – u těch do 1,5 milionu Kč to je podíl ve výši 2,5 %, v případě tržeb ve výši 1,5 až 2,5 milionu to pak je 3,5 % a u tržeb vyšších jak 2,5 milionu Kč odvádí franšízant poplatek ve výši 4,5 % z nich. Investice do celostátního marketingu činí 1 % z tržeb, 0,5 % pak musí franšízant investovat do lokálního marketingu. Další poplatky, které na franšízanta čekají, se týkají pokrytí nákladů spojených s využíváním pokladního a informačního systému a také zapojením do věrnostního systému.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...