Šťastná třináctka pro franšízu
V letošním roce se vedení sítě soustředilo zejména na inovace, nové produkty a zlepšování provozních záležitostí týkající se stávající sítě. Expanze tedy nebyla tak masivní jako v předešlých letech, když zahájilo provoz 6 nových poboček. Čtyři z nich otevřelo Fruitisimo na domácím trhu, další dvě pak v Maďarsku. Z hlediska hospodářských výsledků byl dle výkonného ředitele společnosti Fruitisimo Group Michala Příhody letošní rok rekordní v historii celé firmy.
Letos v červnu Michal Příhoda v rozhovoru pro portál Franchising.cz prozradil, že by s konceptem rádi expandovali do nových lokalit, kde je možné provozovat pobočku Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Jde především o lokality kancelářských komplexů či nemocnic a velkých poliklinik. A jak se zdá, tato strategie se vyplatila. „Z hlediska výsledků se v nových lokalitách či nových typech prodejen Bistro Café daří čím dál tím lépe. A právě proto se stále více zaměřujeme na získávání nových příležitostí v těchto projektech, což probíhá pozvolna, resp. bychom byli rádi, kdyby to šlo rychleji. Respektujeme však, že pro nové typy pronajímatelů, především ve zdravotnictví, je Fruitisimo stále nová záležitost, se kterou se postupně seznamují,“ říká Michal Příhoda s tím, že zájem franšízantů o tyto projekty se stále zvyšuje. Častým efektem bývá situace, kdy nový zájemce zpočátku uvažuje pouze a jen o standardním nákupním centru, avšak po bližším seznámení se s novými projekty se jeho zájem konvertuje do jednoho z nich.
A jaké jsou plány Fruitisima pro nadcházející rok? Na již zmiňovaných třech trzích, kde má značka v současnosti své zastoupení, chystá další rozšiřování. Během roku 2020 by mělo zahájit provoz 13 nových poboček. Tím by však expanze skončit neměla. Připravuje totiž vstup na další evropské trhy. K již dříve avizovanému Německu přibylo i Polsko. „To jsme sice plánovali o 1 až 2 roky později, nicméně se naskytly zajímavé příležitosti, které náš vstup na tento trh zrychlí,“ vysvětluje Michal Příhoda.
Kromě expanze pak Fruitisimo připravuje spuštění dalšího nového projektu, který bude zaměřen především na naší řemeslnou zmrzlinu, jedná o tzv. Fruitisimo Gelaterie. Zde budou mít zákazníci širší výběr naší ručně vyráběné zmrzliny, bude zde i spousta speciálních příchutí, v některých projektech uvažuje vedení konceptu i o výrobě zmrzliny přímo na pobočce. Tento projekt taktéž rozšíří spektrum možností pro nové, ale i stávající franšízanty.

PŘEČTI ČLÁNKY

Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
„Současná doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování, které do budoucna jistě využijeme,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda.
Kdo si odnesl titul Franchisa roku 2020? Který koncept vyhodnotila veřejnost jako ten nejlepší? Čtěte dál.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...