Přípravy na větší expanzi
Zatím poslední pobočka této původem české sítě mexických restaurací zahájila svůj provoz na konci loňského roku v Olomouci. Jejím majitelem je franšízant, který vlastní i franšízovou restauraci v Opavě. Kromě toho má značka Los Capolitos další provozovny, které řídí jako vlastní. Zákazníci je najdou v Ostravě, kde jsou dvě, a ve Frýdku Místku.
Jak již bylo zmíněno, cílem sítě je během letoška zvýšit počet poboček na trhu. “Aktuálně pracujeme na projektu pobočky v Brně, která by se měla otevřít na jaře. V Brně jsme chtěli mít pobočku již dlouho a jsem rád, že se to letos splní. Našli jsme zde zajímavého partnera, který už naše jídlo dobře zná a věří mu,“ prozrazuje spolumajitel sítě Los Capolitos Jan Kapolka s tím, že v průběhu roku 2020 by franšíza měla překročit i „hranice“ Moravy a dostat se do Čech. „Momentálně máme zájemce o franšízu z jednoho středočeského města, ale zatím se čeká na vhodné prostory,“ doplňuje Kapolka.
Cesta za hranice
Ambice má Los Capolitos ale ještě větší. Se svými restauracemi by chtělo vstoupit i na zahraniční trhy. V současné době tak probíhají jednání se zájemcem o franšízovou spolupráci na Slovensku. Nicméně majitelé sítě nechtějí nic uspěchat, takže se dá očekávat, že ještě bude potřeba nějaký čas, než bude vše dotažené do úspěšného konce. „V minulosti již probíhala jednání o master-franšízovou spolupráci, ale protože je to pro nás velmi delikátní záležitost a zájemce nesplnil všechny podmínky, museli jsme je bohužel ukončit,“ vysvětluje Kapolka.
Zájemce o otevření franšízové pobočky v České republice musí být připraven na startu investovat minimálně 1,2 milionu Kč. Konečná výše však závisí na velikosti restaurace a na typu prostor, tedy podle toho, zda půjde o pobočku ve food courtu v obchodním centru, street bistro na frekventované ulici v centru města, nebo provozovnu typu street take away bistro. Dobrou zprávou pro uchazeče o licence je fakt, že franšízor je schopen a ochoten jim pomoci při jednání s bankami v případě potřeby zajistit financování rozjezdu jejich nového podnikání. „S bankami jsme v minulosti již jednali a umíme s financováním franšízantům pomoci. Výhodou je, že žádat o něj může i firma v podstatě bez historie, protože banky zajímají i výsledky jiných poboček a od nich jsou schopné se odvíjet,“ dodává Jan Kapolka.
A kdo se může stát franšízantem Los Capolitos? V naprosto ideálním případě by to měl být člověk, který už má s podnikáním nějaké zkušenosti, pokud jsou i z gastronomie, tím lépe. Měl by být pro mexickou kuchyni zapálený a aktivně se účastnit provozu, popřípadě být schopný vybudovat kvalitní tým, který jej bude následovat. Mělo by mu záležet jak na výsledcích, tak i na atmosféře, která v podniku panuje a v neposlední řadě také na spokojenosti jeho zaměstnanců, protože bez spokojených zaměstnanců nebude fungovat sebelepší podnik.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...