V Praze chceme být jedničkou
Značka Amici je původem z Brna. Co vás přimělo překročit jeho hranice a vytvořit franšízový koncept?
Od samého vzniku značky Amici v roce 2010 byl můj cíl jasný. A to rozšířit ji postupně do celé republiky prostřednictvím franšízingu. Jsem moc rád, že se nám to daří. Věřím, že pořízení franšízy je správná cesta pro každého, kdo chce podnikat a zároveň chce minimalizovat riziko neúspěchu. My jsme se pustili do velkého projektu a věřím, že tam kde nám chyběli zkušenosti, tak jsme je nahradili naší houževnatostí a zápalem, který nám stále nechybí.
Co bylo při jeho nastavování z Vašeho pohledu nejtěžší?
Pro kvalitní franšízový koncept je nezbytné projít si sérií chyb, které vám ukážou, kterou cestou jít a kterou nikoli. Jak z hlediska provozu, financí či marketingu. Takže jako nejtěžší vnímám prožití těchto nelehkých zkušeností, poučení se z nich a správně pak podle nich nastavit systém, aby se stejné chyby již neopakovaly. Je to dlouhodobý proces. Člověk na sobě musí stále pracovat a pokud vytrvá, určitě jeho úsilí ponese ovoce.
Jak se vám s konceptem daří expandovat? Kolik poboček Amici je momentálně na trhu? Kolik z nich řídí franšízanti?
Aktuálně má síť Amici 13 poboček, z toho je 12 v rukou našich franšízantů. Do konce roku otevřeme však nejméně dalších 7 poboček a dostaneme se na sympatické číslo 20. Momentálně je naším hlavním cílem expanze do Prahy, kam hledáme také nové franšízové partnery. Naším záměrem je zde vybudovat síť nejméně 10 poboček a stát se tak číslem 1 v oblasti food delivery a take-away s produkty pizza a burgery v Praze.
Franšízanti Amici si mohou vybrat ze tří formátů vašich provozoven – Bistro&Delivery, Delivery&Takeaway či pobočku otevřít ve foodcourtu obchodního centra. O který formát je mezi uchazeči o licenci největší zájem? Čím si to vysvětlujete? Naší franšízanti si nejčastěji doposud vybírali formát Delivery&Takeaway. Aktuálně se však situace změnila a registrujeme větší zájem o pobočky Bistro and Delivery. Chceme tímto nabídnout našim zákazníkům autentický zažítek přímo na pobočce. Tato změna vyšla hlavně z řad našich zákazníku, kteří si stále více a více žádají i možnost u nás posedět.
Jak je to s plány další expanze konceptu Amici? Přemýšlíte i o vstupu na zahraniční trhy?
Nyní jsou ve stavební fázi pobočky v Hradci Králové, Ostravě a Zlíně. V krátkodobějších cílech hledáme franšízové partnery hlavně pro výše zmíněnou Prahu, dále zejména pro Pardubice, České Budějovice a Plzeň, kde už vedeme jednání s potenciálními zájemci. Jsou to města, která mají velmi zajímavou kupní sílu a my věříme, že otevřené pobočky zde budou mít velký potenciál, který chceme naplnit. Expanzi do zahraničí určitě plánujeme v nějaké dlouhodobější strategii. Dovolím si tvrdit, že ze zahraničních měst otevřeme nejdříve pobočky v Bratislavě, která je nám svou mentalitou nejbližší.
Vy sám osobně provozujete vlastní pobočku Amici. Co považujete za klíčové pro úspěch v tak konkurenčním oboru, jakým gastronomie je?
Věřím, že základ úspěchu je v lidech a v organizaci práce. Máme postavený funkční tým, ve kterém, věřím, že každý ví, co má dělat a práce ho baví. Nedílnou podmínkou úspěchu je z mého pohledu také dokonalý přehled o tom, co se na provoze každodenně děje. Tzn. neplýtvat surovinami, dodržovat receptury a mít dokonale pod kontrolou finance. Správný provozovatel gastronomického provozu by měl vědět, kam jde každá koruna. Z pohledu franšízanta nesmí člověku chybět hlavně chuť pracovat, vzdělávat se a snažit se mít ke svému podnikání pozitivní přístup a pokoru. My v Amici se na konkurenci moc nedíváme, věříme, že úspěch tkví v naší dobře odvedené práci, kterou ten správný zákazník vždy ocení.
![](https://img.franchising.pl/cz/9b8/f3b/amici_zajic.jpg)
Zobrazit v katalogu franšíz
![360pizza](https://img.franchising.pl/cz/c5d/33a/360pizza_logo.jpg)
![Bageterie Boulevard](https://img.franchising.pl/cz/ff5/d11/logobb.jpg)
![Banh-mi-ba](https://img.franchising.pl/cz/269/93b/banhmiba.jpeg)
![Chocafé](https://img.franchising.pl/cz/714/daa/chocafe_logo_black.png)
![Coffeeshop Company](https://img.franchising.pl/cz/aef/503/coffeeshop-company-logo.gif)
![CrossCafe Original](https://img.franchising.pl/cz/e1e/d9f/logo_crosscafe.02_pantone7427_0222.png)
![Domácí těstoviny Bistro, jak ho neznáte](https://img.franchising.pl/cz/6cb/51b/logo-horizontalni-bile-pozadi_orez.png)
![Faency Fries](https://img.franchising.pl/cz/7d8/33c/logo_faency_fries1.png)
![Fruitisimo](https://img.franchising.pl/cz/889/e43/fruitissimo_logo_big.jpg)
![Harry Ramsden´s](https://img.franchising.pl/cz/cf4/cbb/hr_masterlogo.png)
![Japanos](https://img.franchising.pl/eu/f33/906/japanos.png)
![La Donuteria®](https://img.franchising.pl/cz/1ab/9b6/ladonuteria_logo-1.jpg)
![McDonald´s](https://img.franchising.pl/cz/59d/18a/mcd_goldenarches_1235_rgb.png)
![Ministerstvo sledě a vodky](https://img.franchising.pl/cz/971/c21/logo_czechy.png)
![Mr. Kebab](https://img.franchising.pl/cz/295/0e5/mr.kebab_logonew.jpg)
![Mr. Poke](https://img.franchising.pl/cz/5bc/ed7/mrpoke_logo.10ca89b.png)
![Poe-Poe](https://img.franchising.pl/cz/f56/290/logo_poe_poe_na_cernem_pozadi_500_2.png)
![ReFresh Bistro](https://img.franchising.pl/cz/895/e94/refresh_bistro_-_logo_mustard_-_black_.png)
![Tak trochu jiná točená](https://img.franchising.pl/cz/4d1/d89/taktrochujinatocena_logo.png)
![Trdlokafe](https://img.franchising.pl/cz/2c9/1be/trdlokafe-logo_black-horizontal_orez.png)
![Ugo](https://img.franchising.pl/cz/e26/728/ugo-logo_new.png)
![Vosíme.cz](https://img.franchising.pl/cz/e40/f47/vosa_1200x1200.png)
![Waf-Waf](https://img.franchising.pl/cz/1c4/acd/waf-waf.png)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/fd4/0ce/foto_2-1.jpg)
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...