V Praze chceme být jedničkou

3 typy spolupráce / Výše investice se liší dle formátu provozovny a stavu nemovitosti. Celkové náklady na vybudování provozovny začínají na 2 mil. Kč.
pondělí
24.02.2020
„Do konce roku bychom chtěli mít na trhu 20 poboček, v hlavě máme i expanzi do zahraničí," prozrazuje Roman Zajíc, spolumajitel franšízové sítě Amici Pizza & Burgers.
 

Značka Amici je původem z Brna. Co vás přimělo překročit jeho hranice a vytvořit franšízový koncept?
Od samého vzniku značky Amici v roce 2010 byl můj cíl jasný. A to rozšířit ji postupně do celé republiky prostřednictvím franšízingu. Jsem moc rád, že se nám to daří. Věřím, že pořízení franšízy je správná cesta pro každého, kdo chce podnikat a zároveň chce minimalizovat riziko neúspěchu. My jsme se pustili do velkého projektu a věřím, že tam kde nám chyběli zkušenosti, tak jsme je nahradili naší houževnatostí a zápalem, který nám stále nechybí. 

Co bylo při jeho nastavování z Vašeho pohledu nejtěžší?
Pro kvalitní franšízový koncept je nezbytné projít si sérií chyb, které vám ukážou, kterou cestou jít a kterou nikoli. Jak z hlediska provozu, financí či marketingu. Takže jako nejtěžší vnímám prožití těchto nelehkých zkušeností, poučení se z nich a správně pak podle nich nastavit systém, aby se stejné chyby již neopakovaly. Je to dlouhodobý proces. Člověk na sobě musí stále pracovat a pokud vytrvá, určitě jeho úsilí ponese ovoce.

Jak se vám s konceptem daří expandovat? Kolik poboček Amici je momentálně na trhu? Kolik z nich řídí franšízanti?
Aktuálně má síť Amici 13 poboček, z toho je 12 v rukou našich franšízantů. Do konce roku otevřeme však nejméně dalších 7 poboček a dostaneme se na sympatické číslo 20. Momentálně je naším hlavním cílem expanze do Prahy, kam hledáme také nové franšízové partnery. Naším záměrem je zde vybudovat síť nejméně 10 poboček a stát se tak číslem 1 v oblasti food delivery a take-away s produkty pizza a burgery v Praze.

Franšízanti Amici si mohou vybrat ze tří formátů vašich provozoven – Bistro&Delivery, Delivery&Takeaway či pobočku otevřít ve foodcourtu obchodního centra. O který formát je mezi uchazeči o licenci největší zájem? Čím si to vysvětlujete? Naší franšízanti si nejčastěji doposud vybírali formát Delivery&Takeaway. Aktuálně se však situace změnila a registrujeme větší zájem o pobočky Bistro and Delivery. Chceme tímto nabídnout našim zákazníkům autentický zažítek přímo na pobočce. Tato změna vyšla hlavně z řad našich zákazníku, kteří si stále více a více žádají i možnost u nás posedět.

Jak je to s plány další expanze konceptu Amici? Přemýšlíte i o vstupu na zahraniční trhy?
Nyní jsou ve stavební fázi pobočky v Hradci Králové, Ostravě a Zlíně. V krátkodobějších cílech hledáme franšízové partnery hlavně pro výše zmíněnou Prahu, dále zejména pro Pardubice, České Budějovice a Plzeň, kde už vedeme jednání s potenciálními zájemci. Jsou to města, která mají velmi zajímavou kupní sílu a my věříme, že otevřené pobočky zde budou mít velký potenciál, který chceme naplnit. Expanzi do zahraničí určitě plánujeme v nějaké dlouhodobější strategii. Dovolím si tvrdit, že ze zahraničních měst otevřeme nejdříve pobočky v Bratislavě, která je nám svou mentalitou nejbližší. 

Vy sám osobně provozujete vlastní pobočku Amici. Co považujete za klíčové pro úspěch v tak konkurenčním oboru, jakým gastronomie je?
Věřím, že základ úspěchu je v lidech a v organizaci práce. Máme postavený funkční tým, ve kterém, věřím, že každý ví, co má dělat a práce ho baví. Nedílnou podmínkou úspěchu je z mého pohledu také dokonalý přehled o tom, co se na provoze každodenně děje. Tzn. neplýtvat surovinami, dodržovat receptury a mít dokonale pod kontrolou finance. Správný provozovatel gastronomického provozu by měl vědět, kam jde každá koruna. Z pohledu franšízanta nesmí člověku chybět hlavně chuť pracovat, vzdělávat se a snažit se mít ke svému podnikání pozitivní přístup a pokoru. My v Amici se na konkurenci moc nedíváme, věříme, že úspěch tkví v naší dobře odvedené práci, kterou ten správný zákazník vždy ocení. 


Roman Zajíc - spolumajitel sítě Amici Pizza & Burgers / „Tím, čím se odlišujeme od konkurence zcela zásadním způsobem, jsou inovace, které zavádíme napříč celým naším podnikáním."

Populární na fóru

Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/

3 komentář(e)
posledni 26.12.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015