Subway finančně uleví franšízantům
Vedení franšízové sítě Subway v Česku oznámila 50% snížení franšízových poplatků. Namísto 8 % z obratu tak budou franšízoví partneři franšízorovi odvádět 4 %. Restaurace otevřené pro rozvoz tak mají v této nelehké době úlevu. Společnost plánuje tato opatření revidovat každý týden podle toho, jak se bude situace vyvíjet.
„Současná situace kriticky zasáhla gastronomické provozovny. Toto odvětví procházelo velmi složitým obdobím, negativně ovlivněné nárůstem nákladů na zaměstnance, zvyšujícími se nákupními cenami potravin a nyní jej zasáhlo to, co si nikdo nedovedl jen tak představit. Nejedná se jen o Českou republiku nebo Evropu, ale o veškerý globální trh. Věřím, že postupně budou učiněna taková opatření, která pomohou mnohým našim franšízantům situaci zvládnout, i když to nebude jednoduché. Vše závisí na tom, jak rychle se stávající pandemie COVID-19 dostane pod kontrolu,“ komentuje situaci ředitel pro střední a východní Evropu Subway Martin Princ.
Zaměřeno na prodej
Kromě výše zmíněného opatření zpřísnilo Subway už tak vysoké nároky na hygienu, které na jednotlivých pobočkách jsou. „Teď se každý den adaptujeme na nové nařízení vlády a vymýšlíme, jak ještě lépe ochránit zákazníky i zaměstnance. Když byly dveře restaurací ještě otevřeny, hned jsme odstranili ze zákaznické části víčka, nápoje, brčka, prostě vše, co bylo normálně volně k dispozici zákazníkům. Naši zaměstnanci běžně používají i několikrát za hodinu antibakteriální mýdlo, připravují jídlo v neustále měněných rukavicích. K běžným procesům jsme přidali monitoring zdraví zaměstnanců, platbu pouze kartou a nyní se soustředíme na rozvoz a výdej z okénka – ten také chceme mít co nejbezpečnější. Franšízanti téměř denně dostávají nové informace, co dělat,“ shrnuje Martin Princ.
Značka Subway má restaurace ve více než 100 zemích světa a je otázka, kolik z nich nebude situací ovlivněno. Koronavirus je nyní tématem číslo jedna pro zaměstnance společnosti i pro franšízanty vlastnící jednotlivé pobočky. Řetězec se ale s nadějí chystá na znovuotevření poboček a vymýšlí aktivity pro podporu prodejů. „Při aktuálním utlumení činností se soustředíme na alternativní způsoby, jak i nadále obsluhovat naše zákazníky. Čas využíváme i k přípravám na dobu po ukončení omezení provozu. Chceme se vrátit v plné síle,“ nastínil ředitel marketingu pro oblast střední a východní Evropy Milan Obetko.
O značce Subway®
- Založena v USA před více než 55 lety Fredem DeLucou a rodinným přítelem Petrem Buckem
- Restaurace s nabídkou čerstvě připravených sendvičů, wrapů a salátů, denně vytvoří přes 7 mil. sendvičů.
- Více než 21 tisíc franšízových partnerů na světě ve 100 zemích světa.
- V Evropě je přes 5 500 restaurací na 35 trzích.
- V ČR působí od roku 2003 a nyní má 14 otevřených restaurací.
- Všechny pobočky jsou franšízové.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
BNI funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...