Nová pobočka i v době omezení
Gastronomie, obor, který nemá v současné době na růžích ustláno. A to nejen u nás. Ne všechny restaurační koncepty složily zbraně, některé naopak musely posílit svůj provoz. Patří mezi ně i původem česká franšízová značka Amici Pizza & Burgers, která i v běžném provozu staví zejména na rozvozu své nabídky přímo ke dveřím zákazníků. Mimo to však její pobočky, které jsou většinou v rukách franšízantů, fungují i jako take away nebo bistro s posezením, ty jsou však zatím uzavřené.
„Dle nařízení vlády jsme omezili provoz poboček pouze na delivery a postupně upravujeme pobočky tak, aby bylo možné si jídlo si za zvýšených hygienických opatření osobně vyzvednout,“ prozrazuje Roman Zajíc, spolumajitel Amici Pizza & Burgers. V tomto momentě se značce zúročuje její dlouhodobá práce na vztazích se zákazníky. I ti, kteří dříve využívali možnost osobního vyzvednutí na pobočce nebo konzumaci na místě, si teď objednávají jídlo domů. Ke zvýšení došlo jak u rozvozů do domácností, tak i do firem. V souvislosti s tím musela firma posílit řady kurýrů, pizzařů i burgerařů. Vedení poboček využilo i personál, který se věnoval například obsluze bistra. Díky tomu bylo minimum zaměstnanců omezeno ve výkonu své práce. Momentálně značka Amici dává práci více jak 350 lidem.
Bezhotovostní platby
Ani pro franšízu, která se na rozvoz jídel ve svém fungování soustředí, však nebylo zcela bez problémů adaptovat se na stávající situaci. Franšízanti, kteří kromě jedné provozují všechny pobočky Amici, se museli vypořádat s vyššími náklady spojenými s pořízením hygienických a ochranných prostředků, a i s problémy s výpadky zásobování některých surovin. U řady surovin došlo také ke zdražení. „Jedno z opatření, které jsme zavedli, bylo dočasné zrušení příjmu hotovosti a papírových stravenek. To se samozřejmě také negativně projevilo v nákladech. Banky totiž poplatky za platby kartou a online nesnížily,“ vysvětluje Roman Zajíc s tím, že nyní síť na základě přání zákazníků zkouší hotovost znovu zavést do oběhu. Samozřejmě za zvýšených hygienických opatření.
Franšízor se také snaží svým franšízovým partnerům pomoci jak se zásobováním chybějícími surovinami, tak i se zabezpečením potřebných ochranných prostředků a vyjednání těch nejlepších dodavatelských podmínek v rámci sítě. Výhodou také v tomto momentě je, že franšízanti a jejich zaměstnanci jsou proškoleni tak, že všichni dokážou zastat funkci dalších lidí v týmu, kdyby došlo k výpadku personálu na jakékoliv pozici. „Zároveň jsou naši kurýři, ale i další personál schopni a ochotni pomoci i v jiných pobočkách, díky čemuž je možné pokrýt vyšší poptávku po pracovní sítě,“ doplňuje Roman Zajíc.
Rozšiřování sítě
Ani v této době značka Amici nerezignovala na další expanzi. V brzké době se chystá otevření nových provozoven. Již šestá pobočka v Brně byla otevřena začátkem minulého týdne, stavební práce probíhají aktuálně i v dalších městech, a to v Hradci Králové, Ostravě a Zlíně. Růst chce však i do dalších regionů, s franšízanty by rádi pronikli zejména do Čech, například do Prahy, Liberce, Plzně nebo Pardubic.
Společná podpora první linie / Franšízanti i vedení sítě shodně napadlo, že je třeba pomáhat pracovníkům v první linii. Pizza tak putovala například do nemocnice v Jihlavě, Brně i Olomouci. „Určitě se v tom chystáme pokračovat, protože to má smysl a chceme pomoci alespoň touto cestou,“ říká Roman Zajíc, spolumajitel franšízové sítě Amici Pizza & Burgers. Zobrazit v katalogu franšíz
přečíst články
Nová éra točené zmrzliny
/08.12.2025
Česká franšíza Tak trochu jiná točená nabízí sezónní podnikání se stánky, nebo celoroční variantu pro kavárny a restaurace. Funguje i jako doplněk při jiném zaměstnání.
Známý chorvatský fast-casual řetězec Koykan hledá franšízanty s vášní pro světovou gastronomii. Po otevření dvou pražských restaurací chce expandovat i do krajských měst.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Nejčtenější
Wellness byznys pro zdraví
/11.12.2025
Slovinská franšíza Centrum solné terapie propojuje moderní technologii s tradicí solných jeskyní. Do Česka přináší podnikání s medicínským přesahem.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Rádi byste si otevřeli vlastní obchod, ale brzdí vás nedostatek zkušeností? Franšízová síť Coccodrillo nabízí model spolupráce vhodný i pro nováčky.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...