V Mr.Sushito si plníme sny

Práce na rozvoji / „Příprava celého franšízového konceptu Mr. Sushito nám zabrala zhruba tři roky. Během nich jsme ladili každý detail všech procesů tak, abychom své zkušenosti a veškeré know-how mohli poskytnout svým budoucím franšízovým partnerům. Během období spojeném s opatřeními souvisejícími s pandemií COVID-19 jsme pracovali na vylepšení. Mimo jiné také na nabídce cateringu, upřesňuje spoluzakladatel Mr. Sushito Petr Fabík.
pondělí
22.06.2020
„Náš franšízant musí milovat svou práci, rád komunikovat s lidmi a mít vizi," říká Petr Fabík, investiční a franšízový manažer konceptu Mr.Sushito.
 

Obor gastronomie dostal v uplynulých měsících ránu v podobě vládních opatření souvisejících s bojem proti šíření koronaviru? Jak velký dopad měla na Váš koncept? 
Asi jako na všechny ostatní. Ze dne na den nulové tržby, mnoho nejasností a nezodpovězených otázek. Více než nulové příjmy nám pak působily problémy plynoucí ze zmatečného, mnohdy nelogického postupu vlády. Naštěstí se nám podařilo na dvou ze tří pobočkách vyjednat snížení nájmu, což nám hodně pomohlo s fixními náklady. Pobočky jsme uzavřeli kompletně, a vyčkávali na následující vývoj. Nechtěli jsme to „lámat přes koleno". Rozvoz a Také Away jsme opět spustili až po Velikonocích, kdy bylo zřejmé, že nejhorší je za námi a lidé se začínají vracet k tradičnímu způsobu života. Od celkového uvolnění se postupně dostáváme na předkrizové tržby. Ale již se změněným vzorcem poměru tržeb na pobočce k rozvozu. Ten se nám zvedl o více jak 150 % a momentálně tvoří 35 % celkových tržeb. Je otázka budoucnosti, zda zákazníci již při tomto chování zůstanou či nikoli.

Co jste po čas vynucené pauzy dělali?
Provozní pauzu jsme využili k vyprecizování firemního webu, firemních materiálů, důkladnějších provozně finančních analýzách a zapracovali jsme na cateringu. Již nyní můžeme říct, že po prodeji na provozovnách a rozvozu se catering stává čím dál významnější oblastí příjmů Mr. Sushita, a to jsme ještě novinky nepustili mezi lidi.

Plány pro rok 2020 jste měli velké. Jak se Vám daří jejich naplňování? Dočkáme se nových poboček Mr.Sushito? 
Samozřejmě nás krize vykolejila, to je prostě situace, na kterou se nedá připravit. Minulý rok byl plný investic, tento rok jsme chtěli pokračovat. Nebudu nic předstírat, do podzimu si dáváme pauzu a držíme se momentálně hesla „cash is king“. Novou pobočku momentálně aktivně nehledáváme, pouze pokračujeme v jednáních, která započala ještě před krizí. Musím se přiznat, že vládní řešení coronavirové situace nám chuť otevírat nové pobočky potřísnila hořkou příchutí. Naštěstí se zákazníci vrátili dřív, než jsme čekali, což nás nakoplo a jsme opět v zápalu jako před krizí. Co se týče našeho zájmu o nové lokality, srdeční záležitostí je pro nás samozřejmě Frýdek-Místek, ze kterého s kolegy pocházíme. Tam jednou být prostě musíme.

O které lokality máte, kromě zmíněného Frýdku-Místku, v současné době největší zájem?
Co se týče franšízového rozvoje, jednání vedeme se zájemci z jižních Čech.  To je další kraj, kde bychom chtěli pokračovat v expanzi. A samozřejmě vyhledáváme aktivně nové potencionální franšízanty. Nicméně během krize jsme nové jednání s nikým nezahájili. Osobně se tomu ani nedivím. Jít do businessu, či začít o něm jednat, právě v době, kdy všichni diskutují o tom, kolik restaurací, konceptů vůbec přežije, i mně přijde trošku odvážné. Předpokládám, že po prázdninách bude situace již stabilizovaná, a i náš tým již bude mít příjemnější starosti než před nedávnem. 

Jaké vlastnosti by měli ideálně mít kandidáti na franšízanty?
Samozřejmě, a to se budu opakovat, musí tu práci milovat, rád jednat s lidmi a mít vizi. My v Mr.Sushitu si plníme sny, a chceme, aby každý další provozovatel pobočky Mr.Sushito si tímto plnil své sny. S ohledem na náš produkt, zdravý fastfood, to bude člověk, který se zajímá o zdravé stravování a zdravý životní styl. Nejsme jen další bistro, jsme Mr.Sushito, a Mr.Sushito je vášeň. Ať jídlo připravujete či konzumujete, vždycky ho milujete. 


Nejen do krajských měst / V současné době fungují na trhu tři pobočky Mr. Sushito, a to v Ostravě, Brně a Prostějově. Cílem konceptu je mít jednou, mimo jiné, i pobočku ve Frýdku-Místku. Ve městě, odkud jeho tvůrci pochází. Potenciál mají tedy jak velká krajská města, tak i ta menší.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015