V Mr.Sushito si plníme sny
Obor gastronomie dostal v uplynulých měsících ránu v podobě vládních opatření souvisejících s bojem proti šíření koronaviru? Jak velký dopad měla na Váš koncept?
Asi jako na všechny ostatní. Ze dne na den nulové tržby, mnoho nejasností a nezodpovězených otázek. Více než nulové příjmy nám pak působily problémy plynoucí ze zmatečného, mnohdy nelogického postupu vlády. Naštěstí se nám podařilo na dvou ze tří pobočkách vyjednat snížení nájmu, což nám hodně pomohlo s fixními náklady. Pobočky jsme uzavřeli kompletně, a vyčkávali na následující vývoj. Nechtěli jsme to „lámat přes koleno". Rozvoz a Také Away jsme opět spustili až po Velikonocích, kdy bylo zřejmé, že nejhorší je za námi a lidé se začínají vracet k tradičnímu způsobu života. Od celkového uvolnění se postupně dostáváme na předkrizové tržby. Ale již se změněným vzorcem poměru tržeb na pobočce k rozvozu. Ten se nám zvedl o více jak 150 % a momentálně tvoří 35 % celkových tržeb. Je otázka budoucnosti, zda zákazníci již při tomto chování zůstanou či nikoli.
Co jste po čas vynucené pauzy dělali?
Provozní pauzu jsme využili k vyprecizování firemního webu, firemních materiálů, důkladnějších provozně finančních analýzách a zapracovali jsme na cateringu. Již nyní můžeme říct, že po prodeji na provozovnách a rozvozu se catering stává čím dál významnější oblastí příjmů Mr. Sushita, a to jsme ještě novinky nepustili mezi lidi.
Plány pro rok 2020 jste měli velké. Jak se Vám daří jejich naplňování? Dočkáme se nových poboček Mr.Sushito?
Samozřejmě nás krize vykolejila, to je prostě situace, na kterou se nedá připravit. Minulý rok byl plný investic, tento rok jsme chtěli pokračovat. Nebudu nic předstírat, do podzimu si dáváme pauzu a držíme se momentálně hesla „cash is king“. Novou pobočku momentálně aktivně nehledáváme, pouze pokračujeme v jednáních, která započala ještě před krizí. Musím se přiznat, že vládní řešení coronavirové situace nám chuť otevírat nové pobočky potřísnila hořkou příchutí. Naštěstí se zákazníci vrátili dřív, než jsme čekali, což nás nakoplo a jsme opět v zápalu jako před krizí. Co se týče našeho zájmu o nové lokality, srdeční záležitostí je pro nás samozřejmě Frýdek-Místek, ze kterého s kolegy pocházíme. Tam jednou být prostě musíme.
O které lokality máte, kromě zmíněného Frýdku-Místku, v současné době největší zájem?
Co se týče franšízového rozvoje, jednání vedeme se zájemci z jižních Čech. To je další kraj, kde bychom chtěli pokračovat v expanzi. A samozřejmě vyhledáváme aktivně nové potencionální franšízanty. Nicméně během krize jsme nové jednání s nikým nezahájili. Osobně se tomu ani nedivím. Jít do businessu, či začít o něm jednat, právě v době, kdy všichni diskutují o tom, kolik restaurací, konceptů vůbec přežije, i mně přijde trošku odvážné. Předpokládám, že po prázdninách bude situace již stabilizovaná, a i náš tým již bude mít příjemnější starosti než před nedávnem.
Jaké vlastnosti by měli ideálně mít kandidáti na franšízanty?
Samozřejmě, a to se budu opakovat, musí tu práci milovat, rád jednat s lidmi a mít vizi. My v Mr.Sushitu si plníme sny, a chceme, aby každý další provozovatel pobočky Mr.Sushito si tímto plnil své sny. S ohledem na náš produkt, zdravý fastfood, to bude člověk, který se zajímá o zdravé stravování a zdravý životní styl. Nejsme jen další bistro, jsme Mr.Sushito, a Mr.Sushito je vášeň. Ať jídlo připravujete či konzumujete, vždycky ho milujete.
Nejen do krajských měst / V současné době fungují na trhu tři pobočky Mr. Sushito, a to v Ostravě, Brně a Prostějově. Cílem konceptu je mít jednou, mimo jiné, i pobočku ve Frýdku-Místku. Ve městě, odkud jeho tvůrci pochází. Potenciál mají tedy jak velká krajská města, tak i ta menší.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...