Salaterie za 15 milionů

Místo s historií / Projekt nové UGO Salaterie vznikl v památkově chráněné budově na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice. Prostory kdysi sloužily Poštovní spořitelně. Zajímavostí je, že objednávky probíhají v prvním patře a do suterénu, kde je posezení pro hosty, zvolené menu vozí speciální výtah.
Středa
12.08.2020
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
 

Celkově se jedná o 34. pobočku sítě UGO na území našeho hlavního města a celkově o 79. napříč Českem a Slovenskem. Většina z nich je provozována franšízovými partnery. „Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů korun, abychom vytvořili UGO Salaterii nové generace. Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ popisuje novou provozovnu zakladatel a ředitel řetězce UGO Marek Farník.

Menu Salaterie tvoří jak klasické UGO stálice, tak i sezónní novinky. Během zimních měsíců se značka chystá využívat typicky české plodiny a suroviny od lokálních producentů. „Česká jablka či mrkev již používáme na paskalizační lince při výrobě balených šťáv a smoothie a plánujeme spolupráce se zdejšími farmáři rozšiřovat,“ vysvětluje Stanislav Pekárek, marketingový ředitel UGO.  

To zcela koresponduje s vizí udržitelného podnikání, kterou UGO a celá skupina Kofola, jejíž je součástí, razí. A ještě něco navíc. UGO se v rámci výzvy Ministerstva životního prostředí #dostbyloplastu zavázalo do konce roku 2020 ušetřit 15 tun jednorázových plastů. „Namísto plastového nádobí a kelímků v Salateriích servírujeme jídlo na porcelánové talíře, nápoje do skla a používáme klasické nerezové příbory. Závazek jsme díky tomu již překročili a celkově jsme ušetřili takřka 27 tun jednorázového plastu,“ prozrazuje Marek Farník.

V příštím roce oslaví značka UGO 15 let na trhu, když první pobočka otevřela své „dveře“ zákazníkům v roce 2006 v ostravském OC Futurum. O čtyři roky později přišel první franšízant a společnosti se také díky otevření Freshbaru v Košicích podařilo proniknout na sousední Slovensko. V roce 2012 se pak UGO stává součástí společnosti Kofola a v následujících letech na českém a slovenském trhu rostl. Letos se pobočky UGO, stejně jako další gastronomická zařízení, musely vyrovnávat s nenadálou situací, kdy musely být kvůli koronavirové epidemie uzavřeny. Naštěstí se těm, kde to bylo jen trochu možné, podařilo rychle spustit vlastní rozvoz jídla až do domu.


Franšíza UGO

  1. Podnikatelský koncept UGO Freshbar
    • výše investice 1 – 1,4 mil Kč
    • prostory 15 – 50 m2 + skladovací prostory
  2. Podnikatelský koncept UGO Salaterie
    • výše investice 4 – 10 mil Kč
    • prostory 80 – 400 m2

​Je možné převzít vybrané provozovny franšízora nebo zřídit nové provozovny v lokalitách schválených franšízorem.


S ohledem na sezónu / „UGO je postavené na ovoci a zelenině, které – když to jde – nakupujeme lokálně. Známe pole, kde se naše suroviny pěstují, a známe i pěstitele. Chceme, aby autentičnost nebyla jen marketingovým výkřikem, ale každodenní realitou. O původu jednotlivých surovin, včetně konkrétní odrůdy, se může přesvědčit každý spotřebitel na našich paskalizovaných UGO lahvičkách s čerstvou šťávou,“ říká Marek Farník, zakladatel a ředitel sítě UGO.