Originalitou za úspěchem
V krizi snad více než kdy jindy platí, že úspěchu dosáhnou ti, kteří jsou originální. To beze zbytku platí o původem lotyšských franšízových konceptech Easy Bear a Easy Wine. A nejde jen o originalitu směrem k zákazníkům, kdy každý host po příchodu do restaurace dostane od obsluhy magnetickou kartu s virtuálními penězi, která mu umožní načepovat si nápoje ze speciálně navržené a vyrobené zdi. Nemusí tak čekat na příchod obsluhy, aby si objednal, a navíc může před rozhodnutím, co bude celý večer pít, ochutnat několik vzorků a vybrat si ten nápoj, který mu nejvíc vyhovuje.
Tento systém je výhodný i pro majitele takové franšízové pobočky, protože díky němu mají dokonalý přehled o spotřebě a zásobách. Každý vypitý mililitr je totiž automaticky zaznamenán, spotřeba a náklady jsou tak sledovány neustále. Nižší jsou také nároky na personál, pobočka tak nemusí zaměstnávat tolik číšníků či servírek. Rychlejší je také obsluha zákazníků, což se promítá i do jejich konečné útraty.
Zájemce o licenci pro Easy Bear či Easy Wine se musí připravit na investici ve výši zhruba 150 tisíc eur. Polovina vynaložených prostředků jde do zařízení provozovny včetně vybavení baru a kuchyně. Podle vedení konceptů dosahují majitelé franšíz již do dvou měsíců po otevření zisku. Franšízor od nich také po dobu prvních tří měsíců nevyžaduje placení franšízových poplatků. Veškeré informace a procesy nutné pro zajištění chodu restaurací obou typů jsou přesně popsány ve franšízovém manuálu, který franšízant díky spolupráci s těmito značkami získá. Stejně tak se mohou franšízanti opřít o podporu franšízora, a to zejména, co se důkladného školení týká.
V pobočkách Easy Wine mohou hosté ochutnat 60 různých druhů vína, v Easy Beer pak na 200 druhů piva. „To představuje velmi zajímavou příležitost pro ty, co chtějí například ochutnat drahé víno a nikdy by si nekoupili celou lahev, která může přijít i na více než 30 eur. Podíváme-li se na to z podnikatelského hlediska, je velmi složité dosáhnout úspěchu prodáváte-li pouze exkluzivní drahá vína. Většina lidí totiž pije víno ve střední cenové kategorii, takže jsme s ohledem na to koncipovali naši nabídku,“ doplňuje Peteris Ozols, CEO a COO konceptů Easy Wine a Easy Beer.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...