Konec CrossCafe v Praze?

Místo pro byznys / Strategií CrossCafé tak momentálně je soustředit se více na expanzi v regionech, kde již působí.
Středa
24.02.2021
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
 

Uzavření se týká celkem pěti kaváren v našem hlavním městě, a to CrossCafe Atrium, CrossCafe Kateřinská, CrossCafe Strossmayerovo náměstí, CrossCafe Anděl a CrossCafe Komunardů. Chybí totiž stěžejní hosti, tedy již zmínění turisté, studenti a kancelářští pracovníci. Navíc současný vývoj situace podle manažera rozvoje sítě kaváren CrossCafe Lukáše Jíchy nenasvědčuje tomu, že by se v blízké budoucnosti tento stav změnil natolik, aby se pražské kavárny a restaurace vrátily k tržbám roku 2019. „Z tohoto důvodu neuvažujeme o brzkém návratu našich kaváren do Prahy,“ dodává Jícha.

Naopak v regionech, kde se tato tuzemská franšízová síť průběžně rozvíjí, chce i nadále expandovat. Stále tak probíhají jednání s potenciálními franšízovými partnery. „V současné době vnímáme zvýšený zájem o náš koncept. Naší strategií tak momentálně je soustředit se více na expanzi v regionech, kde již působíme,“ vysvětluje Lukáš Jícha. Během roku 2020 se CrossCafe podařilo otevřít dvě nové kavárny, což lze v kontextu situace v gastronomickém sektoru označit za úspěch. Za dobu svého fungování na našem trhu, tedy od roku 2007 se koncept kaváren z Plzně rozrostl do celé republiky a to včetně menších měst jako je například Tábor, Beroun nebo Železná Ruda. 

Kavárny CrossCafe se hodí do měst s alespoň 25 000 obyvateli a na místa s vysokou koncentrací lidí. Jde tedy zejména o turistická centra, pěší zóny, nádraží, zastávky MHD, business centra a univerzitní campusy. Investice, která na zájemce o franšízovou kavárnu CrossCafe čeká, se odvíjí od rozsahu nutných úprav zvoleného prostoru. Variantu s obvykle nejnižšími nároky na vstupní investice představuje otevření franšízové pobočky v již existující kavárně, na větší finanční investici se musí připravit ti franšízanti, kteří touží po kavárně ve zcela nových prostorech.  


Těžká zkouška / Pandemie koronaviru omezuje fungování celého sektoru HORECA. Uzavření přes 27 svých poboček se nevyhnulo ani kavárnám Costa Coffee nebo Starbucks s 9 tzn. uspanými pobočkami.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015