Steaková franšíza
Ačkoli by se mohlo zdát, že do podnikání v oblasti gastronomie by se mohl v současnosti vrhnout jen milovník adrenalinu, není tomu zcela tak. Je sice pravdou, že na trhu vidíme řadu franšízových značek, které svou činnost spíše utlumují a současně se připravují na znovuotevření. „Ti, co přežijí, mohou mít restart zatížený úvěry, které si nesou z této doby a bude to pro ně náročné. Mnoho konceptů ještě dnes zcela neví, jaké budou jejich konečné ztráty. Na druhou stranu je teď příležitost získat nejen pro nové franšízanty za dobré podmínky lokality, které dříve byli nedostupné, jak finančně, tak obecně,“ říká Lenka Nováková, konzultantka poradenské společnosti PROFIT system franchise services.
Každý podnikatel by však měl myslet na budoucnost a již dnes plánovat další rozvoj svého byznysu. Právě tak k tomu přistupuje například lotyšská franšízová síť steakhousů Steiku Haoss. Ta v České republice aktuálně hledá zájemce o master-franšízovou licenci. Ta mu umožní budovat řetězec restaurací a dosahovat zisku nejen z provozu těch svých, ale také z prodeje single licencí. „Naším cílem je najít ambiciózní a motivované franšízové partnery, kteří využijí našich zkušeností a expandují do nových regionů a teritorií,“ říká David Cima, regionální manažer sítě Steiku Haoss.
Zájemce o master-franšízu za licenci pro celý náš trh zaplatí zhruba 300 tisíc eur. Investice potřebná do otevření jedné restaurace se pohybuje okolo 25 tisíc eur. Měsíčně pak franšízant odvádí franšízový poplatek ve výši 6 % z čistého měsíčního prodeje. V rámci spolupráce získá partner od franšízora kromě kompletního know-how také například pomoc s výběrem místa, následně vybudováním restaurace a jejím zařízením. Samozřejmostí je i komplexní školení a podpora při najímání zaměstnanců a jejich proškolení.
Důvěrně známý region
Uchazeči o licenci by již na samém začátku jednání měli mít zpracovanou obchodní strategii a plán rozvoje pro konkrétní teritorium. Klíčovou roli pro udělení licence hraje dostupnost vhodných prostor pro budoucí restaurace. Právě tomu současná situace nahrává. Z nejrůznějších stran totiž zní, že v důsledku pandemie se na trhu objevilo mnoho atraktivních prostor, které lze získat za podmínek, o nichž by se v minulosti mohlo podnikatelům jen zdát.
Podle vedení rodinné sítě restaurací Steiku Haoss je nutné, aby budoucí franšízant znal velmi důvěrně situaci a vztahy v regionu, ve kterém plánuje svou pobočku, případně i několik dalších, otevírat. Důležité jsou také zkušenosti s marketingem a rozvojem podnikání, stejně jako s finančním řízením a kontrolou nákladů.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...