Cesta k franšíze je kratší než k oltáři
Je známou pravdou, že každý byznys je především o vztazích. Jako se nedá dělat dobře to, co neděláte s potěšením, nelze ani spolupracovat s někým, koho nesnesete. A naopak pokud s někým spolupracujete rádi, může se z kolegy či nadřízeného stát kamarád a z kamaráda životní partner. Franšízantka Monika z Amici Pizza & Burgers je toho výborným příkladem. Stejně tak dokazuje, že kdo se snaží a chce se kariérně posouvat, ten v Amici dostane šanci.
Pizzař a operátorka
Do Amici přešla Monika v roce 2012 z nejmenované pizzerie, se zkušenostmi na pozici kurýra a vedoucí směny, když ji sám jednatel Roman Zajíc nabídl práci operátorky. Byla spokojená a po čase oslovila bývalého kolegu Jardu, jestli by ji nechtěl následovat. Jarda nastoupil v Amici jako pizzař a za pár týdnů se stal provozním jedné ze dvou brněnských poboček.
„Mojí vizí také nebylo dělat operátora,“ říká Monika. „A tak jsem přešla opět na pozici kurýra a snažila se naučit pizzu tak, abych zvládala obstojně pozici pizzaře, stejně jako ostatní. Když už jsem byla řádně zaškolena a strávila na této pozici nějaký čas, otevírala se nová pobočka v Lipůvce na Blanensku. Což pro mě byla další možnost se pracovně rozvíjet.“
Tou dobou už měla Monika jasný cíl – stát se manažerkou pobočky. V Lipůvce to ale nešlo podle jejích představ, tedy se vrátila do Brna, na pobočku v místní městské části Jundrov. Jarda zde dělal provozního, ona nastoupila na pozici řidičky a čekala, až se uvolní místo pizzaře.
První franšíza
Zatímco Monika pracovala na své kariéře, rozvíjelo se i Amici. Změnil se název z původního Amici Pizza na Amici Bistro & Delivery a poté na dnešní Amici Pizza & Burgers. Firma také nahradila dvě brněnské pobočky jednou velkou, z níž se stala vlajková loď společnosti a hlavní pobočka budoucí franšízové sítě. Celý brněnský personál se tam přesunul a Monika brzy dosáhla kariérního milníku.
„Po pěti letech dřiny jsem se konečně dostala tam, kde jsem chtěla být,“ vzpomíná. „Byla jsem manažerem pobočky a zároveň jsem měla za přítele Jardu, který v té době dělal provozního již zmiňované Lipůvky.“
Kam dál? Monika s Jardou začali logicky přemýšlet o vlastní pobočce. Majitelé Amici se jim rozhodli dokázat, že italské slovo pro „přátele“ nemají za název náhodou, a nabídli jim, aby se stali jedněmi z prvních franšízantů firmy. Monika s Jardou neváhali a v roce 2018 odkoupili právě pobočku v Lipůvce. Jarda se ujal vedení, zatímco Monika zůstala zaměstnancem Amici, kde se v roce 2019 vypracovala až na regionální manažerku kvality.
Správný moment i místo
Kdo by čekal, že dalším milníkem byl začátek pandemie a konec pohádky, má smůlu. Příběh Moniky a Jardy pokračoval na podzim 2020 svatbou a již jako manželé Bartošovi pak v únoru 2021 otevřeli (ještě s dalším partnerem) svoji druhou franšízovou pobočku v Ostravě, pro Amici již 16. celkově.
„Cesta to byla trnitá, a byly i časy, kdy měl člověk chuť toho všeho nechat a začít někde jinde, v jiném oboru,“ přiznává Monika. „Píle a dřina se ale vyplatily. Říká se, že člověk má svůj osud nalajnovaný, pak už jen stačí být ve správný moment na správném místě…“
Pro Bartošovy jsou ta správná místa minimálně dvě. A protože Amici se zaměřují zejména na delivery, nehrozí podle vedení sítě, že by se Ostrava nebo Lipůvka musely kvůli pandemii s pizzou či burgery Amici v dohledné době rozloučit. Dobrou zprávou pro všechny potenciální zájemce o franšízové licence tohoto původem českého konceptu je, že nemusí mít zkušenosti s působením v oboru gastronomie. Stejně tak dává vedení sítě příležitost „vyrůst“ ve franšízanty svým stávajícím zaměstnancům.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...