Podnikání s vlastní kávou
Za vznikem značky Meron stojí tým investorů z rumunské Kluže, kteří před 6 lety vytvořili tento kavárenský koncept s cílem rozšířit ho následně prostřednictvím franšízových licencí do dalších regionů. V současné době má na domácím trhu 19 poboček, z nichž 9 je v rukách franšízantů. Nyní nastal čas na expanzi za hranice. Své franšízanty tak hledá i v Česku.
Podnikatelé, kteří by svou budoucnost chtěli spojit se sítí kaváren, která se opírá o výběrovou kávu praženou ve vlastní pražírně Meron Roastery v Transylvánii, by měli mít k tomuto celosvětově oblíbenému a energií nabitému nápoji velmi pozitivní vztah. Tak, aby zapadli týmu kávových nadšenců, kteří koncept rozvíjí. „Naším posláním je propagovat výjimečnost kávového průmyslu. Pražíme kávu. Pijeme kávu. Učíme se kávu. Sdílíme kávu. Naše vášeň pro výběrovou kávu je sdílena s farmáři, kteří pečlivě sledují a kontrolují fáze pěstování, sklizně a zpracování kávových zrn,“ říká Crina Ciocian, franchise manager Five Coffee Roasters SRL.
Láska i byznys
Kromě toho by však měl být uchazeč o licenci připraven do otevření své kavárny investovat částku od zhruba 100 do 120 tisíc eur. Připojením se k franšízové síti získá ze strany franšízora podporu v nejrůznějších oblastech, a to nejen na začátku spolupráce – od pomoci s výběrem vhodného místa, přes návrh jejího designu až po školení manažerů a celého týmu franšízanta. Samozřejmostí je předání veškerého know-how formou franšízového manuálu, jehož dodržování je prvním předpokladem úspěchu podnikání pod touto značkou.
Co se vlastností franšízanta týká, nestačí pouze milovat kávu. U svých partnerů vedení konceptu Meron hledá vůdčí schopnosti, včetně schopnosti svůj tým inspirovat, motivovat a směrovat ke společnému cíli. K tomu jsou nezbytné komunikační dovednosti, stejně jako vysoká motivace a schopnost sebeřízení. Jako franšízant by pak také podnikatel měl dodržovat postupy, systémy a procesy nastavené franšízorem.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Novinka přichází na český trh ze Severní Ameriky od výhradního distributora z Polska.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...