Franšíza od celebrity
Za vznikem této franšízové sítě, která svým zákazníkům zprostředkovává chutě a vůně gastronomie Země vycházejícího slunce, stojí japonská modelka a herečka Kana Hashimoto, která se do Rumunska přestěhovala jako teenager. Po zhruba 20 letech spolupráce s obchodníkem Gabrielem Fafleiem se rozhodla realizovat svůj sen – otevřít v Rumunsku restauraci, ve které by zákazníkům nabízela autentická jídla z její domoviny s použitím tradičních surovin. To vše v moderním hávu, který zcela vyhovuje současným gastronomickým trendům.
„Naším cílem bylo vytvořit restauraci, která zákazníkům poskytne jedinečný zážitek, a zároveň bude silná v oblasti delivery a vyřizování online objednávek. Právě v tom vidíme velký potenciál, protože orientace na tyto služby je v dnešní době nezbytná. Proto i nadále chceme rozvíjet koncept take away a fast casual restaurant. Ve skutečnosti věříme, že právě tento formát bude v očích potenciálních franšízantů stále více atraktivní, protože představuje budoucnost,“ říká Kana Hashimoto.
Příležitost být první
První pobočka značky Japanos zahájila svůj provoz v rumunském hlavním městě v roce 2016. Od té doby se síť rozrostla nejen na domácím trhu, kdy v Bukurešti najdeme 4 pobočky této značky, ale i do zahraničí. A to rovnou napříč kontinenty. Díky tomu je možné pobočky navštívit i v Alžíru, kde jsou 4, a také na Maltě, kde jich funguje 6. Další v řadě by pak mohla být i Česká republika, která je jednou ze středoevropských zemí, ve kterých majitelé konceptu hledají master-franšízanta nebo Area development managera. Jejich úkolem bude vybudovat síť na celém našem území. Cena územní licence Japanos je předmětem jednání mezi jejím poskytovatelem a samotným zájemcem a respektuje danosti konkrétního trhu.
Otevření jedné pobočky značky Japanos na tuzemském trhu přijde majitele licence na zhruba 85 tisíc eur (cca 2,2 mil. Kč), a to v závislosti na velikosti a stavu prostor. Náklady na vybudování hlavní kuchyně činí asi 50 tisíc eur, vybavení restaurace přijde na 15 tisíc eur, se stejnou částkou je pak třeba počítat na pořízení chladicího vozu. Do zahajovacího marketingu by měl franšízový partner investovat cca 5 tisíc eur.
Zájemci o licenci by měli mít zkušenosti s řízením vlastního byznysu, případně zajistí manažera, který jeho pobočku povede. Samozřejmostí pak je dostatek kapitálu a absolvování školení, stejně jako následné dodržování standardů značky Japanos. Svým partnerům vedení Japanos poskytuje podporu zejména v podobě pomoci při otevírání pobočky – s plány a designem restaurace i jejím vybavením. Důležitou součástí podpory jsou pak samotné recepty, včetně informací o používaných surovinách, výrobních procesech a s nimi spojenými neustálými školeními kuchařů. Tréninkem však prochází nejen oni, ale také zaměstnanci a management restaurace.

PŘEČTI ČLÁNKY

Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
Sushi je celosvětově oblíbená pochoutka. Zákazníky v Česku chce se svou nabídkou oslovit značka Japanos, pomoci jí v tom má master-franšízant a další franšízanti.
„Sushi restaurace nemůže fungovat jen se dvěma zaměstnanci, ale Japanos ano,“ říká Cristina El Majzoub, provozní ředitelka franšízového konceptu Japanos.
Zatímco některé společnosti během pandemie COVID-19 utrpěly ztráty, jiné změnily své zaměření, těšily se růstu a dosáhly úspěchu. Franšíza Japanos je jednou z nich.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Vítěze ve všech krajích České republiky vybere odborná porota z 1356 společností. Podniky mohou přihlášky do projektu posílat již nyní.
Co ví umělá inteligence o franšízingu? Dává nám ty správné informace? A vůbec, zná nás? To všechno nás zajímalo a tak jsme ji „vyslechli“.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...