Expanze z Moravy do Čech

Startovní investice/ / Prostory k provozování pobočky Volos mohou v obchodních centrech i mimo ně. Jejich vybavení zajišťuje franšízor. Na franšízanta pak čeká úhrada vratné kauce, jež se pohybuje ve výši od 300 do 500 tisíc Kč podle velikosti provozovny.
pondělí
09.08.2021
Za poslední dva měsíce přibyly do franšízové sítě restaurací Volos dvě nové pobočky. Obě najdou zákazníci v Praze.
 

Během června zahájila provoz nová pobočka v pražském obchodním centru DBK. Podle majitele konceptu Petra Tuháčka jde o restauraci s velkým potenciálem, pro kterou aktuálně hledá centrála franšízového partnera. Druhá, v červenci otevřená pobočka již svého majitele má a nachází se v OC Zličín. „Jedná se o rozšíření našeho konceptu, kdy nás poprvé nenajdete přímo ve food courtech obchodního centra, ale ve stánku před jeho vchodem,“ doplňuje Tuháček.

Aktuálně má franšízový koncept Volos v tuzemsku 6 poboček, čtyři z nich fungují na Moravě, dvě v Ostravě a po jedné v Olomouci a Zlíně. Díky dvěma nově otevřeným restauracím se značce podařilo expandovat i do Čech. Původně měl franšízor mít do konce roku 2020 v provozu 10 restaurací, což se vinou zpomalení zapříčiněném situací spojenou s pandemií COVID-19 nepodařilo. Nicméně momentálně probíhají přípravy otevření v pořadí sedmé pobočky, která své místo najde v Prostějově. Dojít by k němu mělo v září.

Pečlivý výběr franšízantů

Vedení sítě vede jednání i s dalšími uchazeči o franšízové licence. Těží z toho, že zájem o franšízu Volos je mezi podnikateli veliký. Své franšízanty si však centrála velmi pečlivě vybírá. „Mnohokrát se stane, že zájemci si neuvědomují, o jakou zodpovědnost a pracnost se jedná, a nakonec před samotnou finální dohodou ze spolupráce odstoupí. Je těžké najít spolehlivého a kvalitního partnera, který do spolupráce půjde srdcem a nadšeně a proaktivně se do podnikání pustí,“ říká Petr Tuháček s tím, že pro něj osobně je důležité, aby se franšízantem stal někdo, kdo značce bude věřit stejně jako on a spolupráce pak bude založená na důvěře a otevřené komunikaci.

Důležitou otázkou, na kterou chce v současnosti znát odpověď celá řada těch, kteří uvažují o pořízení licence některého z franšízových konceptů zní: „Jak se franšízantům dařilo v době pandemie? Jak se jim toto složité období podařilo ustát?“ Podle slov Petra Tuháčka krize způsobená pandemií ovlivnila zejména již zmíněnou expanzi, samotný provoz restaurací příliš ne. Samozřejmě muselo dojít k několika změnám, aby byly restaurace schopné reagovat na situaci na trhu. To se síti Volos povedlo, když došlo k přenesení konceptu z klasického výdejního pultu do online světa a zavedení dovážkové služby. Od jara 2020, kdy většina provozovatelů musela mít v určitých obdobích zavřeno, tak restaurace Volos rozšířily svoje pole působnosti, díky čemuž se jim podařilo zaujmout novou skupinu zákazníků, která o značce do té doby vůbec nevěděla.


Cesta za hranice / Ambicí franšízy Volos je vybudovat síť restaurací i na slovenském trhu. Aktuálně vedení jedná se zájemci o možnostech spolupráce a zvažuje nejvhodnější způsob expanze.