Otevíráme franšízovou kavárnu
Tato původem česká franšízová síť kaváren má na tuzemském trhu 20 poboček, které fungují i poté, co v loňském roce franšízor přikročil k razantním změnám. Uzavřel totiž většinu poboček, které fungovaly v našem hlavním městě. Zbyla zde prozatím jediná, a to na pražském Karlově náměstí. V regionech, kde aktuálně zejména působí, chce značka dál expandovat. Z hlediska dalšího rozšiřování se zajímá o Karlovy Vary, České Budějovice, Opavu nebo Brno.
Potenciálním franšízantům se u CrossCafe nabízí tři možnosti, jak se stát součástí sítě. Varianta s obvykle nejnižšími nároky na vstupní investice je otevření kavárny CrossCafe v již existujícím provozu. Pro rebranding jsou vhodné pro zavedené kavárny, které cítí prostor k růstu prostřednictvím spojení se zavedenou značkou. Franšízant čerpá výhody plynoucí ze značky, zkušeností a podpory franšízora. Náklady na rebranding dosahují obvykle do 1 milionu Kč.
V pekárně i knihkupectví
Možnost podnikat pod touto značkou mají i ti, kteří již podnikají ve zcela jiném oboru. CrossCafe je totiž variabilní forma kavárny, kterou lze přidružit k jiným vhodně doplňujícím se provozům jako jsou např. pekárny, rychlé občerstvení, knihkupectví apod. Náklady se dle individuálního projektu v tomto případě pohybují ve výši 1 až 2 milionu Kč. Ti, co by chtěli kavárnu otevřít ve zcela novém prostoru, se musí připravit na investici ve výši 800 tis. až 1,2 milionu Kč. Počáteční náklady pro franšízanta představují jistinu ve výši 30 % celkové investice. Vybavení kavárny má franšízant pouze v pronájmu. Výhodami této varianty jsou podle poskytovatele licence např. možnost výrazněji ovlivnit vzhled a styl kavárny nebo možnost vybavení novým nejmodernějším zařízením s plnou garancí.
Kavárny CrossCafe se hodí do měst s alespoň 25 000 obyvateli a na místa s vysokou koncentrací lidí. Jde tedy zejména o turistická centra, pěší zóny, nádraží, zastávky MHD, business centra a univerzitní campusy. Zájemce o licenci by měl být ochotný se ve svém franšízovém podnikání osobně angažovat, stejně jako by měl mít chuť učit se a profesně růst. Důležitá je také finanční stabilita, které mu umožní financovat nejen počáteční investici, ale také vytvoří rezervu pro první měsíce provozu.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
ČAF představila držitele cen soutěže Franchisa roku za rok 2019. První příčku a cenu veřejnosti získal koncept CrossCafe. Další obsadily franšízy Poe-Poe a Partners Market.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...