Zisk díky trdelníku
Češi mají rádi sladké, stejně jako turisti, kteří k nám míří. Z trdelníku, bez kterého si prakticky neumíme představit žádný vánoční trh, se stal fenomén a také zajímavý byznys. A právě na něj před lety vsadila společnost Trdlokafe, která se zabývá budováním a prodejem funkčních a zaběhnutých prodejen s trdelníky a kávou na zajímavých, frekventovaných místech.
Za dobu svého podnikání společnost vytvořila síť více než 50 prodejen a zaznamenala celosíťový roční obrat vyšší než 100 milionů Kč. Ročně obslouží více jak milion zákazníků. Vzhledem k tomu, že je franšízor připraven dál růst a dále rozšiřovat svou síť, která aktuálně čítá téměř 50 „poboček“, nabízí příležitost zapojit se franšízovým partnerům. Ti mají šanci převzít již zavedený stánek, nebo společně s franšízorem vytvořit nový stánek.
Stabilita vs. finance
Nabízené stánky jsou rozdělené do tří kategorií. První je developerská prodejna, u které může franšízant počítat s rychlejší návratností investice, a to v horizontu 18 až 26 měsíců. Ta je však spojena s vyšší mírou podnikatelského rizika. Prodejny s krátkou historií dat nabízí střednědobou návratnost, cca 21 až 31 měsíců, a jsou již méně rizikové. V případě převzetí již zavedené pobočky s dlouhodobou historií, je návratnost investice nejdelší, zhruba 26 až 36 měsíců, nicméně jsou téměř bezrizikové.
Počáteční investice stánků je vypočítaná na základě zisků stánku za posledních 12 měsíců. V praxi to znamená, že čím větší zisky stánek generoval, tím vyšší je počáteční investice. Jak poskytovatel licence uvádí, vše je vypočítané tak, aby návratnost pro investora byla v rozmezí od 1 roku do 3,5 let. V následujících letech by pak mělo docházet ke zhodnocení investice. Při době trvání kontraktu 10 let by mělo dosahovat celkové zhodnocení investice v průměru 200 až 300 %.
Pomoc s investicí i marketingem
Dobrou zprávou pro uchazeče o licenci může být, že financování investice je možné rozdělit. Na začátku lze uhradit 80 % a zbývajících 20 % je uhrazeno v průběhu následujících 24 měsíců ze zisků. V případě, že má budoucí franšízant v plánu počáteční investici financovat prostřednictvím bankovního úvěru, franšízor je ochoten pomoci jim s jejím zabezpečením.
Na podporu ze strany franšízora se mohou franšízanti spolehnout nejen na začátku spolupráce, ale i v jejím dalším průběhu. Kromě kompletního zaškolení a předání know-how na ně čeká mimo jiné i marketingová podpora, právo vyrábět a prodávat produkty Trdlokafe/Twistcafe a užívat jejich originální názvy, technická podpora 24 hodin 7 dní v týdnu, možnost využívat systém logistiky Trdlokafe nebo informační systém SmartTrdlokafe s napojením na POS, systém skladového hospodářství, docházkový systém a reportingové systémy. Stejně tak jim franšízor pomáhá s motivací zaměstnanců, a to prostřednictvím zavedeného systému odměňování.

PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Ročně prodá síť Trdlokafe milion trdelníků ve více jak 50 stáncích po celém Česku, i na Slovensku či ve Vídni. Stále však chce růst, a to i díky franšízám.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...