Zisk díky trdelníku
Češi mají rádi sladké, stejně jako turisti, kteří k nám míří. Z trdelníku, bez kterého si prakticky neumíme představit žádný vánoční trh, se stal fenomén a také zajímavý byznys. A právě na něj před lety vsadila společnost Trdlokafe, která se zabývá budováním a prodejem funkčních a zaběhnutých prodejen s trdelníky a kávou na zajímavých, frekventovaných místech.
Za dobu svého podnikání společnost vytvořila síť více než 50 prodejen a zaznamenala celosíťový roční obrat vyšší než 100 milionů Kč. Ročně obslouží více jak milion zákazníků. Vzhledem k tomu, že je franšízor připraven dál růst a dále rozšiřovat svou síť, která aktuálně čítá téměř 50 „poboček“, nabízí příležitost zapojit se franšízovým partnerům. Ti mají šanci převzít již zavedený stánek, nebo společně s franšízorem vytvořit nový stánek.
Stabilita vs. finance
Nabízené stánky jsou rozdělené do tří kategorií. První je developerská prodejna, u které může franšízant počítat s rychlejší návratností investice, a to v horizontu 18 až 26 měsíců. Ta je však spojena s vyšší mírou podnikatelského rizika. Prodejny s krátkou historií dat nabízí střednědobou návratnost, cca 21 až 31 měsíců, a jsou již méně rizikové. V případě převzetí již zavedené pobočky s dlouhodobou historií, je návratnost investice nejdelší, zhruba 26 až 36 měsíců, nicméně jsou téměř bezrizikové.
Počáteční investice stánků je vypočítaná na základě zisků stánku za posledních 12 měsíců. V praxi to znamená, že čím větší zisky stánek generoval, tím vyšší je počáteční investice. Jak poskytovatel licence uvádí, vše je vypočítané tak, aby návratnost pro investora byla v rozmezí od 1 roku do 3,5 let. V následujících letech by pak mělo docházet ke zhodnocení investice. Při době trvání kontraktu 10 let by mělo dosahovat celkové zhodnocení investice v průměru 200 až 300 %.
Pomoc s investicí i marketingem
Dobrou zprávou pro uchazeče o licenci může být, že financování investice je možné rozdělit. Na začátku lze uhradit 80 % a zbývajících 20 % je uhrazeno v průběhu následujících 24 měsíců ze zisků. V případě, že má budoucí franšízant v plánu počáteční investici financovat prostřednictvím bankovního úvěru, franšízor je ochoten pomoci jim s jejím zabezpečením.
Na podporu ze strany franšízora se mohou franšízanti spolehnout nejen na začátku spolupráce, ale i v jejím dalším průběhu. Kromě kompletního zaškolení a předání know-how na ně čeká mimo jiné i marketingová podpora, právo vyrábět a prodávat produkty Trdlokafe/Twistcafe a užívat jejich originální názvy, technická podpora 24 hodin 7 dní v týdnu, možnost využívat systém logistiky Trdlokafe nebo informační systém SmartTrdlokafe s napojením na POS, systém skladového hospodářství, docházkový systém a reportingové systémy. Stejně tak jim franšízor pomáhá s motivací zaměstnanců, a to prostřednictvím zavedeného systému odměňování.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Ročně prodá síť Trdlokafe milion trdelníků ve více jak 50 stáncích po celém Česku, i na Slovensku či ve Vídni. Stále však chce růst, a to i díky franšízám.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
BNI funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...