Franšíza v krabičce
Firma nabízí svým budoucím partnerům možnost stát se součástí nového food tech konceptu cateringových služeb. Mimo naše hlavní město hledá franšízanty, kteří by ve svých regionech rozšířili službu online catering pro firemní a soukromé akce. Jeho úkolem bude v první fázi najít vhodné místo s dobrou dojezdovou dostupností do center měst či do největších kancelářských prostorů. Zkušenosti s gastro podnikáním nejsou pro zisk franšízové podmínkou, nicméně určitě jsou výhodou. Důležitá je tak především pracovitost a ochota se denně podílet na provozu, zejména při zahájení činnosti a v první fázi růstu jeho pobočky.
Součástí tohoto nového franšízového konceptu se mohou stát i podnikatelé, kteří již provozují nějaký gastro podnik. Mají tak možnost rozjet podnikání v cateringových službách, aniž by museli vydat vysoké částky na rozvoj vlastního brandu. iBoxík je „Dark kitchen“ koncept, u nějž není nutné investovat do vybavení prostor pro hosty, jen do vybavení kuchyně. V případě, že uchazeč o franšízu již provozuje svůj vlastní podnik, je třeba jen zkontrolovat stav a vybavení jeho kuchyně a případně potřebné věci dokoupit.
Rozmanití zákazníci
Franšízoví partneři konceptu iBoxík mají hned několik možností, jak vydělat a na jaké klienty cílit. Mohou zajišťovat catering na akce jakéhokoliv typu od narozeninových oslav po velké firemní večírky. Velkou cílovou skupinou pak jsou firemní zákazníci, kteří pravidelně objednávají občerstvení na porady. Díky tomu mají dle franšízora franšízanti zajištěný každodenní prodej plus pravidelné větší objednávky, na větší akce. „Průměrná hodnota pravidelných objednávek podle poskytovatele licence činí 3 600 až 4 000 Kč. V případě větších akcí se jedná o objednávky v hodnotě až 200 000 Kč. Měsíční prodeje dosahují 1 milionu Kč, říká Ivana Bitkina ze společnosti iCatering.
V rámci spolupráce získá franšízový partner od poskytovatele licence potřebné know-how pro poskytování cateringových služeb, a to včetně originálních výrobních receptů a postupů. Součástí je pak i předání instrukcí ohledně zařízení prostoru kuchyně včetně jejího potřebného vybavení a vyškolení franšízanta včetně jeho personálu. Spolehnout se pak může i na podporu v oblasti PR a marketingu. Vzhledem ke tomu, že je iBoxik inovativním konceptem, jsou inovace pro jeho vedení velmi důležité. Kontinuálně tak pracuje nejen na vývoji samotného systému, ale také na pravidelném obnovování menu či sestavování sezónních nabídek. Dle potřeby pak pomáhá franšízantům s přizpůsobením menu pro jeho lokalitu.
„Franšízant dostane webové stránky s e-shopem, kompletně připraveným k prodeji. Dále získá marketingové materiály pro sociální sítě (instagram) včetně grafiky, fotografií a hotových postů. Kromě toho poskytneme logistický software, který zaručuje včasné doručení objednávek za minimální možné náklady, včetně plánování tras. Nabízíme i možnost využití softwaru pro správu kuchyně. Receptury, řízení zásob, analýza nákladů a marží, plánování výroby a další. Všechny vaše operace budou automatizované, analyzované a pod kontrolou," doplňuje Ivana Bitkina ze společnosti iCatering.
Počáteční investice a poplatky
Vstupní poplatek, který musí franšízant konceptu iBoxík uhradit, začíná na 275 tisících Kč a odvíjí se od velikosti regionu, pro který získá licenci. Konečná výše počáteční investice, která činí minimálně 300 tisíc Kč, pak závisí na mnoha faktorech. Je logické, že podnikatel, který má již k dispozici zařízenou kuchyň a stačí ji jen doplnit o některé vybavení, investuje méně než ten, který bude svůj franšízový byznys rozjíždět tzv. na zelené louce. Proto poskytovatel licence vždy pro potenciální trhy vypracovává individuální finanční plán.
Na franšízanty čekají i pravidelné měsíční poplatky ve výši 4,75 % z hrubého obratu pobočky. Platit jej franšízanti začínají až po 3 měsících provozu. Další 2 % pak odvádí na marketing. Poplatek spjatý se softwarovou podporou a logistikou začíná na 5 tisících Kč, za služby call centra pak zaplatí částku od 10 tisíc Kč měsíčně.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...