Úspěch sítě závisí na franšízantech
Pro letošní rok bylo cílem vedení společnosti udržet všechny stávající kavárny na českém trhu v provozu a otevřít minimálně dvě nové. Zdá se, že tento plán se daří naplnit a potvrzuje to i Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company. „Žádný z našich franšízových partnerů v Česku zatím kavárnu nezavřel. Navíc s novým franšízantem otevřeme v průběhu třetího čtvrtletí jednu novou kavárnu a pracujeme i na další,“ prozrazuje.
Vzhledem k tomu, že zájem ze strany potenciálních franšízantů o otevření vlastní kavárny pod touto značkou roste, k rozšíření konceptu na českém trhu by mělo dojít i v příštím roce. Během něj by měly do sítě přibýt minimálně tři nové provozovny. Dobrou vizitkou pro franšízora je, že jej zájemci o franšízu kontaktují sami. „Na trhu působíme řadu let, během nichž jsme dokázali, že naše značka, koncept a celý systém má potenciál každému franšízantovi nabídnout ziskovou provozovnu a byznys. Jako nejlepší reklamu a prostředek pro získávání nových zájemců tak vnímáme naše fungující kavárny,“ vysvětluje Peter Ondrej.
Pomoc v nesnadné době
Co se týče prostor pro otevírání nových poboček, těch je na trhu podle výkonného ředitele Coffeeshop Company dostatek. Koncepty si tak mezi nimi mohou přímo vybírat. Problémem však je, za jakých podmínek se pronajímají. Pronajímatelé totiž podle Ondreje stále nedostatečně reagují na to, v jaké situaci se obor gastronomie aktuálně nachází. Svůj vliv na to měla nejen pandemie, ale následně i vysoká míra inflace. Úspěšné vyjednání podmínek tak zabere i několik měsíců, a to i v případě, kdy jsou všechny strany, tedy pronajímatel, nájemce i franšízor jako garant, rozhodnuty pro dlouhodobou spolupráci už od prvního kontaktu.
Stejně tak, jak podporuje franšízor své franšízanty na začátku jejich podnikatelské cesty s Coffeeshop Company, je jim nápomocen i v dalších fázích spolupráce. To se hodí zejména dnes, kdy provozní náklady rostou snad všem podnikatelům. „Naši franšízanti se na nás mohou spolehnout především v podpoře při vyjednávání s pronajímateli prostor,“ vysvětluje Peter Ondrej s tím, že franšízanti profitují také ze síly celé sítě, resp. značky, která funguje například v momentě, kdy vyjednáváte o cenách produktů a vstupních surovin potřebných pro každou kavárnu. „Na rozdíl od řady jiných společností jsme dokázali pro naše partnery udržet cenovou úroveň z roku 2020, když jsme zvýšili ceny jen u 15 % položek produktů a surovin, které dodáváme našim franšízovým partnerům. Navíc, ani toto zvýšení nebylo tak vysoké jako je aktuální míra inflace,“ doplňuje Ondrej.
Jak Peter Ondrej říká, úspěch každé franšízové sítě začíná a končí u pobočky, resp. jejího majitele – franšízanta. Optimální fungování sítě je tak podle něj možné jen tehdy, pokud všechny její pobočky „přispívají do společné kasičky“. Vzhledem k tomu, že během pandemie byl provoz kaváren omezen natolik, že nemohly plnit tuto svoji „funkci“, bylo třeba se postarat o fungování celého konceptu bez jejich příspěvku. Klíčové bylo podle franšízora zajistit fungování dodavatelského řetězce, což se vedené Coffeeshop Company podařilo.
V současné době, kdy se věci pomalu vrací do „normálu“ a výsledky jednotlivých poboček se zlepšují, začíná vedení sítě pracovat na optimálním fungování sítě, aby se dostala do stavu před příchodem pandemie. Z finančního hlediska se pro franšízanty nic nezměnilo, franšízor se totiž nevydal cestou zpoplatnění služeb poskytovaných franšízantům, ani navýšení pravidelných poplatků.
PŘEČTI ČLÁNKY
O otevření vlastní kavárny uvažoval Alexander Stamenov dlouho. Co ho přimělo připojit se k franšízové síti Coffeeshop Company?
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Výročí 10 let na českém trhu oslavila rakouská franšízová síť Coffeeshop Company novou kavárnou ve Zlíně. Franšízanty hledá v celé ČR.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...