Úspěch sítě závisí na franšízantech

Licence na byznys / Cena franšízové licence Coffeeshop Company závisí na velikosti a typu pobočky, kterou si budoucí franšízant zvolí. Pohybuje se od 5 000 eur bez DPH.
pondělí
18.07.2022
O licence kaváren Coffeeshop Company je mezi uchazeči o franšízu zájem. I díky nim se tak letos síť poboček rozšíří do dalších lokalit.
 

Pro letošní rok bylo cílem vedení společnosti udržet všechny stávající kavárny na českém trhu v provozu a otevřít minimálně dvě nové. Zdá se, že tento plán se daří naplnit a potvrzuje to i Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company. „Žádný z našich franšízových partnerů v Česku zatím kavárnu nezavřel. Navíc s novým franšízantem otevřeme v průběhu třetího čtvrtletí jednu novou kavárnu a pracujeme i na další,“ prozrazuje.

Vzhledem k tomu, že zájem ze strany potenciálních franšízantů o otevření vlastní kavárny pod touto značkou roste, k rozšíření konceptu na českém trhu by mělo dojít i v příštím roce. Během něj by měly do sítě přibýt minimálně tři nové provozovny. Dobrou vizitkou pro franšízora je, že jej zájemci o franšízu kontaktují sami. „Na trhu působíme řadu let, během nichž jsme dokázali, že naše značka, koncept a celý systém má potenciál každému franšízantovi nabídnout ziskovou provozovnu a byznys. Jako nejlepší reklamu a prostředek pro získávání nových zájemců tak vnímáme naše fungující kavárny,“ vysvětluje Peter Ondrej.

Pomoc v nesnadné době

Co se týče prostor pro otevírání nových poboček, těch je na trhu podle výkonného ředitele Coffeeshop Company dostatek. Koncepty si tak mezi nimi mohou přímo vybírat. Problémem však je, za jakých podmínek se pronajímají. Pronajímatelé totiž podle Ondreje stále nedostatečně reagují na to, v jaké situaci se obor gastronomie aktuálně nachází. Svůj vliv na to měla nejen pandemie, ale následně i vysoká míra inflace. Úspěšné vyjednání podmínek tak zabere i několik měsíců, a to i v případě, kdy jsou všechny strany, tedy pronajímatel, nájemce i franšízor jako garant, rozhodnuty pro dlouhodobou spolupráci už od prvního kontaktu.

Stejně tak, jak podporuje franšízor své franšízanty na začátku jejich podnikatelské cesty s Coffeeshop Company, je jim nápomocen i v dalších fázích spolupráce. To se hodí zejména dnes, kdy provozní náklady rostou snad všem podnikatelům. „Naši franšízanti se na nás mohou spolehnout především v podpoře při vyjednávání s pronajímateli prostor,“ vysvětluje Peter Ondrej s tím, že franšízanti profitují také ze síly celé sítě, resp. značky, která funguje například v momentě, kdy vyjednáváte o cenách produktů a vstupních surovin potřebných pro každou kavárnu. „Na rozdíl od řady jiných společností jsme dokázali pro naše partnery udržet cenovou úroveň z roku 2020, když jsme zvýšili ceny jen u 15 % položek produktů a surovin, které dodáváme našim franšízovým partnerům. Navíc, ani toto zvýšení nebylo tak vysoké jako je aktuální míra inflace,“ doplňuje Ondrej.

Jak Peter Ondrej říká, úspěch každé franšízové sítě začíná a končí u pobočky, resp. jejího majitele – franšízanta. Optimální fungování sítě je tak podle něj možné jen tehdy, pokud všechny její pobočky „přispívají do společné kasičky“. Vzhledem k tomu, že během pandemie byl provoz kaváren omezen natolik, že nemohly plnit tuto svoji „funkci“, bylo třeba se postarat o fungování celého konceptu bez jejich příspěvku. Klíčové bylo podle franšízora zajistit fungování dodavatelského řetězce, což se vedené Coffeeshop Company podařilo.

V současné době, kdy se věci pomalu vrací do „normálu“ a výsledky jednotlivých poboček se zlepšují, začíná vedení sítě pracovat na optimálním fungování sítě, aby se dostala do stavu před příchodem pandemie. Z finančního hlediska se pro franšízanty nic nezměnilo, franšízor se totiž nevydal cestou zpoplatnění služeb poskytovaných franšízantům, ani navýšení pravidelných poplatků. 


Středoevropská síť / Společnost Tizia, která vlastní master-franšízovou licenci, rozvíjí síť kaváren Coffeeshop Company na českém, slovenském, maďarském a polském trhu. V Česku kavárny najdeme od roku 2007.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015