Kavárny připravené na růst

Byznys od sousedů / Značka Coffeeshop Company vznikla v roce 1999 v Rakousku pod společností Schärf, která má 60letou historii v dovozu, pražení kávy a výroby espresso strojů. První pobočka byla otevřena v roce 1999 ve Vídni. V Česku pak v roce 2007.
pondělí
14.02.2022
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
 

Síť kaváren Coffeeshop Company má za sebou podle jejího generálního ředitele Petera Ondreje nejhorší období v historii značky. Zvládnout se jí ho povedlo zejména díky nasazení franšízantů, kteří se se situací způsobenou zejména pandemií a vládními opatřeními dokázali vypořádat. I když ani uzavření pobočky se síti nevyhnulo.

Jednu ze svých kaváren musel uzavřít jeden z českých franšízantů, nicméně na celkový počet kaváren na trhu to vliv nemělo. Ve spolupráci s novým franšízovým partnerem totiž vedení sítě otevřelo novou pobočku v pražském nákupním centru Galerie Harfa. Otevření další kavárny, které bylo na loňský rok v plánu, se kvůli zdržení na straně developera posunulo na letošek. „Pro rok 2022 máme v plánu udržet v provozu všechny stávající kavárny na českém trhu a přidat k nim 2 nové. Tím bychom se dostali na celkový počet 11 poboček v Česku,“ prozrazuje Peter Ondrej.

Finance a selský rozum

Cílem franšízora je pokračovat v otevírání kaváren v Praze a jejím blízkém okolí. Podnikatelé, kteří by se na rozšiřování sítě chtěli jako franšízanti podílet, by měl mít pozitivní vztah ke gastronomii a službám jako takovým. Zapomenout nesmíme ani na potřebný kapitál, který je nutný pro financování počáteční investice, případně přístup k externímu financování. Investice do kavárny Coffeeshop Company začíná na 50 tisících eur (cca 1,2 milionu Kč) v případě nejmenší pobočky typu „TO GO“ až po zhruba 120 tisíc eur (cca 3 miliony Kč) potřebných pro vybudování kavárny typu „Lounge“. „V neposlední řadě by měl mít náš franšízant zdravý selský rozum. A pokud by šlo jen o investora, musí ve svém týmu někoho takového zaměstnat,“ dodává Ondrej.

Coffeeshop Company se však aktuálně nesoustředí jen na expanzi. Největším letošním projektem je totiž uvedení nového menu v celé síti kaváren. Jeho hlavním cílem je dle Ondreje vhodně reagovat na změnu podmínek na trhu kvůli restrikcím přijatých v souvislosti s pandemií Covid-19. Docílit by toho chtěli zefektivněním a zjednodušením práce personálu při přípravě produktů pro zákazníky, stejně tak i podstatnými změnami v dodavatelském řetězci surovin potřebných v každé kavárně.


Ve středu Evropy / Společnost Tizia, která vlastní master-franšízovou licenci, rozvíjí síť kaváren na českém, slovenském, maďarském a polském trhu.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015