Osvědčený recept / Strategie střídání menších obcí funguje tak, že franšízant má domluvených 10 až 15 obcí ve svém okolí, které střídá, pravidelně je navštěvuje a občas zavítá na malou obecní akci.
pondělí
21.11.2022
Plány pro rok 2023 má franšíza Tak trochu jiná točená jasné. Chce otevřít nové prodejní místa i obohatit nabídku franšízantů.
 

Franšízanti konceptu Tak trochu jiná točená mají za sebou prodlouženou sezónu. I díky ní tak letos pokračoval trend každoročního navyšování tržeb. „Sezóna 2022 však byla specifická, bylo méně vydařených víkendů kvůli špatnému počasí. Na druhou stranu nám příznivé počasí na začátku a na konci sezóny umožnilo provozovat od konce března až do začátku listopadu,“ popisuje uplynulé „zmrzlinové“ období majitel franšízy Ondřej Fréhar.

Co se týče pobočkové sítě, je pravdou, že vlivem událostí posledních let, jako byl COVID-19, nebo aktuálně válka na Ukrajině či rostoucí ceny energií, se tempo jejího rozšiřování zpomalilo. Podlé Fréhara je však v současné době již možné pozorovat určité postupné oživování. Lidé už totiž pomalu přemýšlí, co bude po skončení války na Ukrajině. Ze strachu a nejistoty podnikatelského prostředí se tak pomalými krůčky všichni dostáváme k hledání nových příležitostí a tvorbě nových plánů.

Budoucí rozvoj

Své místo v nich určitě bude mít i strategie navštěvování menších obcí a jejich pravidelné střídání. I během letošní sezóny se totiž potvrdilo, že je to stále tahák. Faktem ale je, že franšízant, který se touto cestou rozhodne jít, pro to musí mít určité předpoklady. Nesmí mu chybět zázemí pro parkování stánku stejně jako nadšení a aktivní přístup při vyhledávání atraktivních míst a komunikaci s místními starosty.

Během roku 2023 by se pak měla síť rozšířit o několik franšíz typu INSTORE do stávajících provozů. Ty těží z již existujícího zázemí a zavedené klientely. Vstupní investice je tedy řádově mnohem nižší než při celém pojízdném stánku. Tento koncept je vhodný pro kavárny, restaurace, zahrádky apod. „Jelikož jsme hlavně výrobci stroje, tak umožňujeme také vlastní branding se všemi výhodami franšízové spolupráce – to je však potřeba domlouvat déle dopředu kvůli grafice na stroji,“ doplňuje Fréhar.

Cílem poskytovatele licence je nejen rozšiřovat pobočkovou síť, ale také nabídku zákazníkům. Aktuálně tak řeší obohacení sortimentu o kávu. Ta by se mohla stát součástí doplňkového prodeje franšízantů, který si každý volí dle své lokality a zájmu. Díky tomu tam mohou dosáhnout vyšších tržeb a zvýšit ziskovost svého stánku.


Investice do byznysu / Náklady spojené s pořízením pojízdné franšízy přijdou franšízanta na cca 580 tisíc Kč. Instore franšíza pak vyjde na cca 200 tisíc Kč.