Co měsíc, to nová kavárna

Dostatek zákazníků / Kavárny CrossCafe se hodí do měst s alespoň 25 tisíci obyvateli a na místa s vysokou koncentrací lidí. Jde zejména o turistická centra, pěší zóny, nádraží, zastávky MHD, business centra a univerzitní campusy.
Středa
14.12.2022
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
 

Během listopadu zahájila provoz již pátá pobočka CrossCafe v Hradci Králové. Tentokrát se ovšem nejedná o klasickou kavárnu, ale novou, menší verzi, kde se zákazníci mohou stavit pro kávu s sebou. Stánek CrossCafe Magistrát se nachází na autobusové zastávce „Magistrát města“. Nabídku však netvoří jen káva, ale také sladké dezerty nebo slané sendviče.

Další kavárna CrossCafe otevřela své dveře zákazníkům také v Plzni. Zde se jedná v pořadí již o šestou kavárnu. Plzeň, odkud tento franšízový koncept pochází, je tak městem s největší koncentrací kaváren této značky, následuje již zmiňovaný Hradec Králové s pěti pobočkami a Liberec se třemi provozovnami.

Tempo, které vedení společnosti nasadilo na závěr letošního roku, je skvělé. Uvidíme, zda tak bude pokračovat i v roce 2023. Vše závisí zejména na vhodných lokalitách a také franšízových partnerech. Aktuálně hledá nové franšízanty například do Českých Budějovicích, Karlových Varech, Opavě nebo Brně. Potenciálním franšízantům se u CrossCafe nabízí tři možnosti, jak se stát součástí sítě. Varianta s obvykle nejnižšími nároky na vstupní investice je otevření kavárny této značky v již existujícím provozu. Pro rebranding jsou vhodné zavedené kavárny, které cítí prostor k růstu prostřednictvím spojení se zavedenou značkou. Franšízant čerpá výhody plynoucí ze značky, zkušeností a podpory franšízora. Náklady na rebranding dosahují obvykle do 1 milionu Kč.

Ti, co by chtěli kavárnu otevřít ve zcela novém prostoru, se musí připravit na investici ve výši 800 tis. až 1,2 milionu Kč. Počáteční náklady pro franšízanta představují jistinu ve výši 30 % celkové investice. Vybavení kavárny má franšízant pouze v pronájmu. Výhodami této varianty jsou podle poskytovatele licence např. možnost výrazněji ovlivnit vzhled a styl kavárny nebo možnost vybavení novým nejmodernějším zařízením s plnou garancí.


Dlouhodobá spolupráce / CrossCafe uzavírá s franšízanty smlouvu na 10 let a je možné ji vypovědět s 6měsíční výpovědní lhůtou.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015