Franšíza s vůní kávy
Na tuzemském trhu funguje tato stále se rozšiřující síť kaváren již 12 let. Během ní otevřelo její vedení dvě vlastní pobočky v Brně a Olomouci, které doplňuje pět franšízových - v Brně Úvozu, Kroměříži, Uherském Hradišti, Zlíně a také západočeské Plzni. Ambici však má ještě větší. V nejbližších letech by totiž kavárny Kafec centrála ráda rozšířila například i do Prahy, Liberce, Ostravy, Hradce Králové, Pardubic či Karlových Varů. Později bychom je pak mohli potkávat i v dalších městech s více jak 25 tisíci obyvateli.
Pro zájemce o otevření vlastní kavárny pod tímto brandem je jistě dobrou zprávou, že poskytovatel licence nevyžaduje, aby za sebou měli zkušenosti z gastronomie. „Je však dobré mít zkušenosti s podnikáním obecně,“ poznamenává zakladatel sítě Kafec Tomáš Konečný s tím, že od franšízových partnerů se očekává, že se budou aktivně podílet na chodu své pobočky. Neměli by tak být jen v roli investorů, ale i tváří značky ve svém regionu. „S franšízanty spolupracujeme velmi intenzivně, a to nejen během procesu otevření nové kavárny. Často se setkáváme na individuálních poradách i hromadných schůzích a akcích. Je pro nás důležité, abychom si s franšízanty sedli jako lidé,“ doplňuje Konečný.
Nová nebo upravená
K vlastní pobočce Kafec vedou dvě cesty, ze kterých si budoucí franšízanti mohou vybrat. Tou první je otevření zbrusu nové kavárny, tou druhou pak rebranding už existujícího gastroprovozu. Vstupní franšízový poplatek do sítě kaváren činí 150 tisíc Kč. Dále se pak musí uchazeči o franšízovou licenci připravit na počáteční investici ve výši 2,5 až 3,5 milionu Kč. Konečná částka, kterou budou muset investovat, se odvíjí od velikosti prostor jejich budoucího podnikání. Pravidelně pak franšízanti franšízorovi odvádí franšízový poplatek ve výši 6 % z obratu bez DPH, 2% poplatek za správu konceptu a další 2 % z obratu bez DPH putují na marketing.
Podpora, kterou za svou investici franšízanti konceptu Kafec získají, je komplexní. Vše samozřejmě začíná samotným budováním a otevíráním kavárny. Franšízor svým franšízantům pomáhá s vybavením interiéru, výrobou nábytku, administrativou, zásobováním i školením zaměstnanců. Podle vyjádření společnosti Kafec Brand, která za konceptem stojí, se mohou franšízanti spolehnout například i v momentě, kdy se jim například pokazí kávovary nebo vybavení kuchyně. Vzhledem k tomu, že cílem franšízora je, aby franšízanti dosahovali úspěchů, poskytne jim náhradní, aby jejich byznys mohl dál běžet.
Poskytovatel licence pak také zapojuje franšízanty i do rozhodování o změnách ve franšízové síti. Konzultuje s nimi například cenotvorbu, úpravy menu a další aktivity, které jak franšízor, tak u franšízanti dělají, třeba v oblasti marketingu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Franšízový fastfood chce svůj koncept cenově dostupného jídla rozšířit i mimo Moravu. Co mohou novým franšízantům nabídnout?
Miroslav Fojtík se rozhodl opustit dráhu středoškolského učitele a chtěli s manželkou začít podnikat. Jak hodnotí šest let zkušeností franšízanta Kofi Kofi ve Znojmě?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...