Rozjíždíme catering s franšízou
Zájem o podnikání v gastronomii mezi lidmi, kteří uvažují o vstupu do franšízové sítě, se stále drží na špičce pomyslného žebříčku oblíbenosti franšíz. Tento trend neplatí jen u nás, lze ho provozovat v celém světě. Důvodem může být zejména fakt, že rozjet byznys v gastrooboru může být s franšízou výrazně levnější, než když se podnikatel pustí do otevírání restaurace nebo kavárny na vlastní pěst. A odborníci jim dávají za pravdu.
To, co se však postupem času mění, je výběr konkrétních konceptů, se kterými chtějí franšízanti spojit svou podnikatelskou budoucnost. Kromě velkých zavedených značek, které do jisté míry předznamenávají dosažení úspěchu, se poohlíží po konceptech, které mají ono pověstné „něco navíc“. Zájem o klasické formáty gastroprovozů se, zdá se, klesá.
Občerstvení do nejen do kanceláře
Na tento trend reagují i podnikatelé, kteří pro rozšíření svého byznysu využívají právě cestu franšízingu. Příkladem může být například food tech koncept cateringových služeb iBoxík, za nímž stojí společnosti iCatering. Jde o online verzi klasického cateringu pro firemní i soukromé akce, kdy si klienti objednávají cateringové menu objednávají online. Následně je jim vše dodáváno v boxech přímo na jejich stůl.
Pro svůj rozvoj hledá tato franšíza vhodné franšízové partnery, díky nimž by se rozšířila do regionů v celé České republice. Zatím totiž působí jen v Praze. Franšízanti od franšízora získají webové stránky s e-shopem, který je připraven tak, aby mohli takřka okamžitě začít nabízet své služby a prodávat. Dále na ně čeká marketingová podpora v podobě marketingových materiálů pro sociální sítě, zejména pro Instagram, a to včetně grafiky, fotografií a hotových postů. Důležitou součástí franšízového balíčku je také logistický software, který zaručuje včasné doručení objednávek za minimální možné náklady, včetně plánování tras. Poskytovatel licence svým partnerům nabízí i možnost využít software pro správu kuchyně.
Co se týče investice, která na budoucí franšízanty čeká, není vzhledem k zaměření podnikání nijak závratná. Vstupní poplatek, který musí franšízant konceptu iBoxík uhradit, začíná na 275 tisících Kč a odvíjí se od velikosti regionu, pro který získá licenci. Konečná výše počáteční investice, která činí minimálně 300 tisíc Kč, pak závisí na mnoha faktorech. Pokud do podnikání se značkou iBoxík vstupuje někdo, kdo již má k dispozici vybavenou kuchyň, je investice nižší. Stačí mu ji doplnit o některé vybavení. Investuje tak méně než ten, který bude svůj franšízový byznys rozjíždět tzv. na zelené louce. Aby měli zájemci o licenci představu o rychlosti návratnosti jejich investice, vypracovává poskytovatel licence vždy pro potenciální trhy individuální finanční plán. Obecně se pak doba návratnosti investice pohybuje okolo dvou let.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...