Úspěch za hranicemi
Kavárenský trh je vysoce konkurenční a vyplatí se na něm vyniknout a nabídnout něco trochu jiného, ale ne příliš odlišného. Kombinace kávy a čokolády přesně takovou nabídku představuje. Káva je nanejvýš společenský nápoj, který spojuje lidi, a belgická čokoláda je uznávaným favoritem mezi milovníky čokolády.
Chocafé je franšíza nabízející řemeslně exkluzivní belgickou čokoládu v kombinaci s kávou. Vznikla jako čokoládová kavárna v roce 2014 v Česku a nyní otevřela franšízovou pobočku v dalekém exotickém Thajsku. Zakladatelé tohoto konceptu viděli díru na trhu v nabídce kavárny s kvalitní belgickou čokoládou ve formě fondue. Nápad na realizaci přišel poté, co navštívili Belgii a našli nejlepší místa, kde se dá získat kvalitní čokoláda na výrobu lahůdek, které nabízeli ve své kavárně.
Poté, co podnik přečkal pandemickou bouři, je připraven na expanzi prostřednictvím franšízy. Podle zakladatele a majitele konceptu Jana Nováka by v České republice mohlo fungovat až 30 franšízových kaváren Chocafé. Ambici má však i na zahraničních trzích, kdy by ho z hlediska další expanze lákalo Německo či Rakousko.
Káva i něco na zub
Specialitou podniku je 40°C belgická čokoláda podávaná v mnoha variantách fondue, ke které se podávají přílohy, jako je čerstvé ovoce, ořechy, sušenky a preclíky. Čokoláda se také používá jako přísada do čerstvě upečených křupavých vaflí a zmrzlinových pohárů. K dispozici je také tradiční čokoláda na pití od bílé až po extra hořkou, v létě je k dispozici i studená varianta. V nabídce je však také řada exkluzivních originálních výrobků z belgické čokolády, která je pravidelně aktualizována. Podnik je hrdý na pravidelnou návštěvnost a spokojenost, kterou vyjadřují uživatelé s vysokým hodnocením zaznamenaným na serverech Tripadvisor, Google a Facebook.
Šance na další rozvoj
Podle zprávy Project Cafe Europe o trhu značkových kaváren vzrostl trh v letech 2021-2022 o 3,2 %, přičemž 29 ze 40 největších evropských trhů zaznamenalo růst. 57 % dotázaných lídrů v oboru hodnotí současné obchodní prostředí pro kavárny ve své zemi pozitivně, v roce 2021 to bylo 33 %.
Do budoucna vidí mnoho evropských provozovatelů značný potenciál v produktech zaměřených na zdraví a ve speciální kávě. Za nejtrvalejší obchodní potenciál jsou považovány výrobky bez přidaného cukru a bezlepkové a bezmléčné varianty. Podle dotázaných vedoucích představitelů v oboru se na evropských trzích prosazuje také speciální káva. Většina z nich (65 %) se domnívá, že chuť spotřebitelů na speciální kávu se za posledních 12 měsíců výrazně zvýšila, což představuje nárůst o 15 % od roku 2021.
Velikost světového trhu s čokoládou dosáhla v roce 2022 hodnoty přibližně 127,7 miliardy USD. Dále se očekává, že v období let 2023-2028 trh poroste o 4,4 % a do roku 2028 dosáhne hodnoty 165,35 miliardy USD. Hodnota čokoládového průmyslu je podporována výzkumem zdravotních přínosů konzumace čokolády, zejména té hořké. Je známo, že čokoláda snižuje uvolňování stresových hormonů, jako je kortizol, a pravidelné zařazování čokoládových potravin do jídelníčku může pomoci snížit zdravotní problémy. Vzhledem k tomu, že čokoláda dokáže lidi potěšit a uklidnit, očekává se, že její prodej v příštích letech poroste, čímž se zvýší i velikost světového trhu s čokoládou.
Vlastními silami / Celkem 95 % nabídky kavárny Chocafé tvoří její vlastní produkty. Staví tedy na tom, co umí vyrobit. Navíc nejde o výrobky, které by se kazily. Čokoláda je trvanlivá, což je výhoda nejen samotné kavárny, ale i budoucích franšízantů. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Příležitosti k podnikání stále jsou
/08.09.2025
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízing představuje jedinečný obchodní model, který nabízí významné výhody franšízorům i franšízantům. Jaké to jsou?
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...