Síť je silná jako nejslabší článek
Jaké jsou nejbližší plány franšízy La Donuteria? Kolik má nyní poboček?
Síť La Donuteria se těší velké oblibě a expanzi zejména na trhy Blízkého východu jako například Dubai, Abu Dhabi, či Riyadh, kde máme dohromady podepsaných přes 15 poboček, z nichž první otevíráme právě teď v září. Český trh je pro nás stále jedním z klíčových, jelikož jsme si zde vybudovali solidní zákaznickou základnu. To se potvrdilo otevřením pobočky v Plzni, která předběhla prodejem například pobočky v Praze či Brně. Tyto výsledky nás motivují hledat v Čechách potenciální partnery pro otevření nových poboček.
Kde je podle vás největší šance pro otevření nové franšízy? Jsou to především velká města, anebo naopak dává smysl přinášet zajímavý koncept i do menších měst?
Zákazníci nám neustále píší, kdy otevřeme další pobočky, zejména v krajských městech. Ty jsou pro nás pochopitelně atraktivní jejich kupní silou, nicméně zajímavé jsou pro nás i lokality menších měst se zajímavou kulturou, které se těší výrazné turistické návštěvě. Také vidíme rostoucí trend navštěvování nákupních center, kde máme několik poboček a vede se jim výborně.
Jak náročné je začít v gastronomii například pro člověka, který by rád udělal profesní změnu nebo teprve začal s podnikáním? Může narazit, anebo koncept počítá i s tím?
Rozhled v gastro segmentu je jistě přidanou hodnotou, která umí akcelerovat úspěch dané pobočky, avšak v žádném případě to není podmínkou. Naše nejsilnější pobočky mají právě šikovní franšízanti, kteří uskutečnili profesní změnu, chtěli si otevřít svůj vlastní byznys a začít podnikat. Nicméně je třeba podotknout, že tito partneři pracují opravdu tvrdě, aby si své tržby zasloužili. Proto považujeme právě pracovitost a vynalézavost jako důležité atributy pro silný růst pobočky. Všechny partnery bez rozdílu provázíme a školíme při otevírání poboček. Protože naše celá síť je jen tak silná jako její nejslabší článek. Dáváme si záležet, aby měli všichni partneři stejnou příležitost uspět. To však vyžaduje stoprocentní nasazení partnera.
Nabídka pracuje s týdenními speciály a zařazujete také novinky, které lze sestavit personalizovaně. Jakým způsobem probíhá příprava – od nápadů až po to, že všechny pobočky tyto novinky mají a dovedou s nimi pracovat?
Naše donuty jsou výsledkem dlouhých let vylepšování naší tajné receptury, kterou sdílíme s našimi franšízovými partnery. Náš Executive Chef dbá na to, aby byl každý recept chuťově dokonalý, ale i rozumný z nákladové stránky. Každá pobočka je zaškolena pro přípravu dokonalých donutů a obdrží přesný návod na jejich přípravu. Tento proces máme velmi pečlivě organizovaný. Naše partnery umíme připravit na to, aby každá nová receptura pro ně nebyla problémem a uměli ji začít nabízet u sebe v obchodě.
Jak vypadá současná situace po stránce ekonomiky? Mají lidé tendenci šetřit, nebo si naopak rádi život osladí?
Toto období je pro síť La Donuteria Group zkouškou, se kterou jsme se uměli velmi zdatně popasovat. I přes vyšší náklady na energii a celkovou stoupající inflaci se nám podařilo vyjednat s dodavateli výrazně nižší ceny. Tím jsme vyvážili nákladové zatížení provozů a zachovali jsme dobré marže. Co se týče zákazníků, je třeba říci, že jejich chování je sice méně předvídatelné, ale prodeje zůstaly silnými. Naše produkty si často lidé kupují jako dostupnou odměnu nebo potěšení v těchto bezprecedentních časech. Důvodem je však i silná zákaznická loajalita.
Peter Straňák, zakladatel & CEO / „Pracovitost a vynalézavost považujeme jako důležité atributy pro silný růst pobočky." Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...