Fastfoodové franšízy míří na nové cíle
Nejznámější fastfoodové řetězce si běžně konkurují na jedné ulici v atraktivních metropolích, jako známe například z Václavského náměstí v Praze. Aktuální chování největších hráčů na trhu ale ukazuje, že potenciál těchto značek není u nás zcela vyčerpán a přicházejí s novými místy na svých mapách působení. KFC například nedávno otevřelo svou 120. restauraci v Berouně u dálnice na Plzeň jako svou již celkem třetí v tomto menším městě. Na rozdíl od většiny značek franšízových restaurací nejsou restaurace KFC v držení jednotlivých franšízantů, ale společnosti CEE Amrest, která zastřešuje mnoho dalších fastfoodových konceptů. Pro zájemce z řad jednotlivých podnikatelů tak jsou schopni nabídnout jiné gastronomické franšízy, například Pizza Hut.
Tradičně je za jejich největšího konkurenta považován McDonald´s, který má zcela jinou strukturu a více než 113 restaurací je kompletně provozováno franšízovými partnery. Ti vedou většinou více než jednu pobočku a stále je příležitosti pro umístění dalších.
Z hlediska konkurenčního boje těchto dvou matadorů je zajímavé aktuální dění ve Znojmě. Dosud zde byli pouze KFC v naprosto strategické poloze příhraničního free portu v Hatích, kde je velká koncentrace mezinárodní klientely. Nyní v červnu otevřeli pobočku McDonald´s u obchodního centra v městě na Dobšické ulici. V těsném okolí tu najdete hned několik bister a fast foodů různého stylu. Přesto otevření McDonald´s vyvolalo velký zájem a fronty u pultu. Možná i proto bylo dalším kokem KFC otevření nové pobočky právě zde a nyní finišují přípravy. Dá se předpokládat, že obliba nejznámějších značek je na vzestupu i mimo největší města a příhraniční oblast s koncentrací turistů a cizinců poskytuje možnosti zatím neporyté poptávky po oblíbených značkách.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...