Fastfoodové franšízy míří na nové cíle
Nejznámější fastfoodové řetězce si běžně konkurují na jedné ulici v atraktivních metropolích, jako známe například z Václavského náměstí v Praze. Aktuální chování největších hráčů na trhu ale ukazuje, že potenciál těchto značek není u nás zcela vyčerpán a přicházejí s novými místy na svých mapách působení. KFC například nedávno otevřelo svou 120. restauraci v Berouně u dálnice na Plzeň jako svou již celkem třetí v tomto menším městě. Na rozdíl od většiny značek franšízových restaurací nejsou restaurace KFC v držení jednotlivých franšízantů, ale společnosti CEE Amrest, která zastřešuje mnoho dalších fastfoodových konceptů. Pro zájemce z řad jednotlivých podnikatelů tak jsou schopni nabídnout jiné gastronomické franšízy, například Pizza Hut.
Tradičně je za jejich největšího konkurenta považován McDonald´s, který má zcela jinou strukturu a více než 113 restaurací je kompletně provozováno franšízovými partnery. Ti vedou většinou více než jednu pobočku a stále je příležitosti pro umístění dalších.
Z hlediska konkurenčního boje těchto dvou matadorů je zajímavé aktuální dění ve Znojmě. Dosud zde byli pouze KFC v naprosto strategické poloze příhraničního free portu v Hatích, kde je velká koncentrace mezinárodní klientely. Nyní v červnu otevřeli pobočku McDonald´s u obchodního centra v městě na Dobšické ulici. V těsném okolí tu najdete hned několik bister a fast foodů různého stylu. Přesto otevření McDonald´s vyvolalo velký zájem a fronty u pultu. Možná i proto bylo dalším kokem KFC otevření nové pobočky právě zde a nyní finišují přípravy. Dá se předpokládat, že obliba nejznámějších značek je na vzestupu i mimo největší města a příhraniční oblast s koncentrací turistů a cizinců poskytuje možnosti zatím neporyté poptávky po oblíbených značkách.

Zobrazit v katalogu franšíz






















PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízing představuje jedinečný obchodní model, který nabízí významné výhody franšízorům i franšízantům. Jaké to jsou?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...