SUBWAY® v současné době provozuje 11 franchisových poboček v ČR. Pro další rozvoj má v hledáčku jak velká, tak malá města.
pondělí
17.06.2013
SUBWAY® plánuje masivní rozvoj v Evropě. I v ČR vidí velký potenciál pro nové restaurace. O tom, kam by chtěla společnost směřovat, hovořil Development Agent značky Oldřich Peprla.
 

Rozhodli jste se masivně expandovat v ČR. V jakých lokalitách byste chtěli restaurace otevřít a proč?

Cíl růstu počtu restaurací v ČR odpovídá plánům v okolních zemích jako je Polsko nebo Bulharsko a neexistuje důvod, proč by to na našem trhu mělo být jinak. V roce 2012 jsme otevřeli 4 restaurace – jednu v Praze, dvě v Brně a jednu v Ostravě. V Praze vidíme obrovský potenciál několikanásobného růstu, i v Brně a Ostravě máme několik zajímavých lokalit, které čekají na vhodného franchisanta. Přesto ještě letos plánujeme otevřít nové restaurace i v menších městech a obecně plánujeme otevírat restaurace ve všech krajích a to i mimo krajská města. V zahraničí máme mnoho restaurací v netradičních lokalitách – na dálnicích, nádražích, v kancelářských komplexech, v nemocnicích apod.

Jaká je Vaše představa ideálního franchisanta? Co by měl splňovat?

Ideální franchisant by měl mít především zájem podnikat, osobně se účastnit řízení restaurace a měl by mít základní schopnost řídit malý kolektiv zaměstnanců. S ostatním už mu umíme pomoci. Velmi důležitá je představa o tom, jak franchising funguje a jak využít sílu propůjčené značky. Franchisant by měl mít startovní kapitál na stavbu restaurace a také trpělivost a vůli překonávat překážky.

V čem spočívá pomoc pro franchisanty od společnosti SUBWAY®?

Podpora nebo obecně přínos značky pro franchisanta existuje v několika rovinách. Tou základní je využití dobrého jména, které franchisantovi pomáhá okamžitě po otevření. Spolupráce s franchisorem je partnerství. Pokud má franchisant v jakémkoli okamžiku problém, má se na koho obrátit a pokud má zájem, řešíme problém společně. Nejprve však poskytneme franchisantům co nejvíce provozních informací, před koupí licence musí strávit mnoho hodin v restauraci, aby lépe poznali náš koncept a mohli se lépe rozhodnout, je-li pro ně spolupráce s námi to pravé. Po koupi licence franchisant absolvuje 2-týdenní školení včetně praxe v restauraci, společně s franchisantem vyjednáváme nájemní smlouvu, naše design centrum nakreslí půdorys restaurace, pomůžeme se sestavením objednávek jednotlivého vybavení, často dokonce školíme frnchisantovy spolupracovníky ve stávajících restauracích nebo zapůjčíme již vyškolené zaměstnance z jiných restaurací. V průběhu provozu pak restaurace pravidelně navštěvujeme a společně s franchisanty hledáme prostor pro zlepšení – v zákaznickém servisu, ve využití potenciálu tržeb a v provozních ukazatelích.

Jaký cíl si vytyčila síť SUBWAY® v Evropě?

Cílem značky SUBWAY® je stát se lídrem trhu v počtu otevřených restaurací. Na mnoha trzích se nám to již podařilo, v některých lokalitách převyšujeme naše konkurenty i několikanásobně; také celosvětově jsme největší značkou rychlého občerstvení do počtu restaurací. Od toho se odvíjí i naše plány v Evropě. Loni jsme v Evropě otevřeli 564 nových restaurací a uzavřeli rok s počtem 3750 restaurací, ovšem při srovnání počtu restaurací ve střední a východní Evropě například s Velkou Británií, je zřejmé, že hlavní růst nových restaurací je právě před námi. Na celém světě jsme otevřeli 2500 nových restaurací a překonali jsme celkový počet 38 000.

A jaké jsou plány ve střední a východní Evropě?

Z oblasti střední a východní Evropy nás nyní čeká také rozvoj v Gruzii a Slovinsku, kde bychom měli otevírat první restaurace již tento rok. Další země, na které máme plán vstoupit tento rok, je Ukrajina a Kazachstán. Na rozvoj se kromě České republiky soustředíme samozřejmě také na ostatních trzích naší oblasti – v Polsku jsme překročili hranici 70 otevřených restaurací, v Rumunsku, na které jsme vstoupili minulý rok, máme nyní 14 restaurací, a postupný rozvoj registrujeme i na Slovensku a v Maďarsku. Rusko překročilo tento rok 500 otevřených restaurací. Věříme, že příští rok proto bude pro naši společnost velmi zajímavý.

Čím se od ostatních konceptů lišíte?

Ode všech hlavních konceptů restaurací rychlého občerstvení se lišíme produktem a způsobem jeho přípravy. Na každé restauraci pečeme denně vlastní pečivo a sendviče sestavujeme až přímo před očima zákazníka. V průběhu přípravy s Vámi obsluha restaurace komunikuje a přizpůsobuje Vám sendvič na míru, podle Vašeho přání. Více masa, méně rajčat, více sýra… to je u nás samozřejmost, každý sendvič je jedinečný. Náklady na stavbu restaurace jsou výrazně nižší, než u jiných konceptů, proto nám následně ke spokojenosti stačí výrazně menší počet zákazníků a restaurací může být více a na nejrůznějších netradičních místech, které pro naše konkurenty nejsou dostatečně bonitní.

Na jaké zákazníky cílíte? Jak byste popsal konkurenci na trhu?

Cílíme samozřejmě na podobnou skupinu zákazníků, jako ostatní koncepty rychlého občerstvení, zákazníky, pro které není podstatná co nejnižší cena za co největší objem jídla, ale kteří spíše ocení čistou restauraci, příjemnou a rychlou obsluhu a kvalitní a bezpečné potraviny. Tradiční „pomalé“ pohostinství se nepochybně bude v budoucnu výrazně měnit právě směrem ke kvalitě, kterou zde ukazují značkové zahraniční fastfoody. A ač se to z pohledu velkých měst nezdá, jejich růst v rámci Česka teprve přijde.


Populární na fóru

Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015