Boj o značku

Koncept Mr. KEBAB je poměrně novým počinem. Můžete zhodnotit, co vše se u Vás událo v loňském roce?
Ukončili jsme fázi vypracování všech materiálů pro šíření konceptu Mr. KEBAB. Udělali jsme významné změny v prezentaci, marketingu poboček, dokončujeme novou webovou stránku. Dořešili jsme také některé sporné logistické otázky budoucího fungování. S dodavateli jsme si upřesnili vztahy, zasmluvnili jsme se a nastavili jsme parametry fungování. I přesto, že se to nedá všechno popsat, je to mravenčí a dlouhotrvající práce do budoucna. Troufám si říci, že jsme v zásadě připraveni na okamžité budování sítě.
Vím, že jste se loni museli vypořádávat s plagiátory Vaší sítě. Jaká je situace nyní?
V Maďarsku jsme vyhráli soudní spor o naši ochrannou známku a název. Potřebujeme to ještě dotáhnout pro uplatnění v praxi. Na Slovensku jsme plagiátory našeho loga upozornili a ti okamžitě začali vytvářet potřebná opatření k nápravě. V Jižní Korey bohužel plagiátoři síť rozšiřují. Naše možnosti řešit tento problém v tak vzdálené krajině jsou bohužel omezené.
Jak složité je se proti napodobitelům bránit?
Musím říci, že to je zdlouhavé a časové náročné bránit značku. Stojí to také mnoho peněz. Takže vždy zvažujeme i efektivní opatření, aby naše značka nebyla tak lehce zneužita.
S jakými plány co se pobočkové sítě týká, vstupujete do roku 2015?
Koncem roku jsme získali zájemce ze Slovenska, kterým se náš koncept Mr. KEBAB líbil. Nechci předbíhat, vánoční přestávka způsobuje vždy určité posuny ve vyjednávání.
Ze zahraničí průběžně přícházejí poptávky také, ale zatím nic konkrétního z toho nevzešlo. Uvažujeme o postavení třetí pobočky na konkrétním místě v Košicích, protože o nás má zájem jedno konkrétní obchodní centrum, abychom tam působili. Pracujeme v současné době na tom.
Chystáte nějaké novinky jak pro vaše klienty, tak případně pro franšízanty?
Ty novinky jsme souštěli počas celého minulého roku. Pokud mohu vyjmenovat, tak se jedná o nové menuboardy na pobočkách, nový vizuál grafik, TV projekce aktuálních akcií. Postavili jsme také úplně novou koncepti v dceřinné jednotce Mr. Snackk určené pro sladké jídla. Těch inovací bylo strašně moc a jsem z toho docela vyčerpaný. Podstatné však je, že výsledek naší práce se okažitě projevil ve zvýšení tržeb, takže i ukončený rok jsme zaznamenali růst tržeb jako poslední 3 roky, a to asi o 10 %. To v dnešní v době považujeme za slušný výkon.
Jaký potenciál pobočkové sítě podle Vás Slovensko nabízí?
Odhadujeme, že na Slovensku by mohlo fungovat okolo 20 poboček Mr. KEBAB. Máme tedy co dělat.
Vaše značka má zájem i o vstup na český trh. V jaké fázi je momentálně tato expanze?
Jsme rovnocenně nastavení na expanzu jako v Čechách, tak na Slovensku. Úzce spolupracujeme s jednou českou poradenskou kanceláří v oblasti franšízingu, snažíme se společně nastartovat v obou krajinách, nezáleží na tom kde dřív.
Jsou i jiné trhy, které Vám momentálně přijdou z pohledu podnikatele v gastronomii atraktivní?
Přemýšlíme o okolních státech - Rakousko a Maďarko. Ten zahraniční zájem je velmi specifický a různorodý. Nedávno se nám ozval zájemce ze Španělska, předtím v prosinci to byla zase zájemkyně z Řecka. Nebráníme se ničemu. Postupně překlápíme důležité dokumenty do angličtiny, abychom byli připravení i na širší expanzi do okolních zemí.
PŘEČTI ČLÁNKY

Na domácím trhu pozice franšízy Mr. Kebab sílí. Podaří se jí uspět i u nás?
Syndrom vyhoření v jednom oboru ho přivedl k úspěchu a podnikání v jiném. Jak dnes vidí svůj byznys pod značkou Mr. Kebab jeho zakladatel Ľubor Lelovits?
Síť výživových poraden Naturhouse bude letos bojovat o hlasy veřejnosti se Sklizeno či TAB Board. Přihlásit koncept lze do konce dubna.
Za dveřmi je letní sezona, která přeje konceptům se zmrzlinou i jinému venkovnímu prodeji. Na vedrech vydělávají i pivnice.
Na 40 % Čechů jí alespoň jednou za měsíc ve fastfoodu. Mezi franšízami přibývá menších českých značek jako jsou Amici či Poe-Poe.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.
Populární na fóru
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...