Taco Bell na cestě k vrcholu

Franšízová síť s mexickými specialitami Taco Bell překonala ve Spojených státech Burger King, když loni její prodeje vzrostly o 5 % na 9,8 miliard dolarů, a stala se tak 4. nejúspěšnější franšízovou sítí v zámoří. Pomalu, ale jistě dotahuje podle agentury Bloomberg v ročních obratech náskok globálně nejlepších franšízových značek McDonald’s, Starbucks či Subway.
Současně značka oznámila, že zvýší do roku 2022 počet restaurací na 9 tisíc (ze současných 7 tisíc). Franšízy Taco Bell generují odhadem globální příjmy z prodeje ve výši 15 miliard dolarů ročně. Tento řetězec rychlého občerstvení se neustále rozšiřuje, nové pobočky plánuje nyní vybudovat v Brazílii, Kanadě, Číně a Indii. Ve Spojených státech se také otevře nový formát Taco Bell Cantina, ktterý je určený také pro služby drive-thru, má nový design, a na rozdíl od klasického formátu bude nabízet zákazníkům alkoholické nápoje.
Ambiciózní plány podporované zvýšením prodejů v posledních letech přílákaly ke značce větší počet franšízantů, což pomohlo Taco Bell k další expanzi. I proto se letos franšízová síť umístila jako 8. v prestižním žebříčku magazínu Entrepreneur Franchise 500, a probojovala se tak mezi aktuálně nejúspěšnější americké franšízové značky. Dobré výsledky jsou ale také důsledkem pravidelných investic do zlepšování kvality služeb.
Novinky prokazatelně zvyšují prodej
Ve své nabídce Taco Bell neustále přináší "svěží" nové produkty, které jsou "kreativní a zábavné zároveň". Zmínit lze například černé rizoto, avokádové speciality, a podobně." Naši franšízanti uznali, že to, co bylo včera úspěšné, nemusí být nutně úspěšné i v budoucnu. Proto se s velkou vášní učí, přebírají nové myšlenky a pracují na spojení s mladší generací, " tvrdí zástupci společnosti. Americký řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem zkouší prorazit opakované také ve střední a východní Evropě. V 90. letech se po nepříliš úspěšném pokusu značka stáhla dočasně z polského trhu. Loni úspěšně expandovala do Rumunska.
Nadšení, s nímž se Taco Bell snaží prezentovat své služby, je podložené reálnými čísly a údaji - nové položky v menu mají podle statistik skutečně význammný dopad na růst tržeb. V roce 2012, kdy společnost uvedla do prodeje specialitu Doritos Locos Taco oslavující její 50. narozeniny, dosáhly například prodeje tohoto prémiového produktu přes 1 miliardu dolarů za rok. Za pouhých 10 týdnů prodala společnost více než 100 milionů mexických sendvičů Doritos Locos Taco.
Přestože počet restaurací Taco Bell je mnohem nižší než sesterských značek KFC a Pizza Hut, které jsou rovněž ve vlastnictví skupiny YUM! Brands, franšízy Taco Bell se ukázaly být velmi ziskové. Společnost YUM! Group se nachází ve 135 zemích a provozuje celkem více než 45 000 restaurací, z nichž většina je otevřená v systému franšízy. Hlavnímí pilíři společnosti jsou tři značky, KFC, Pizza Hut a Taco Bell, díky nimž je lídrem na trhu s pizzou i kuřecími a mexickými specialitami, ale také v oblasti globální expanze v maloobchodním segmentu.
Zobrazit v katalogu franšíz
























PŘEČTI ČLÁNKY

Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Franšízový fastfood chce svůj koncept cenově dostupného jídla rozšířit i mimo Moravu. Co mohou novým franšízantům nabídnout?
Miroslav Fojtík se rozhodl opustit dráhu středoškolského učitele a chtěli s manželkou začít podnikat. Jak hodnotí šest let zkušeností franšízanta Kofi Kofi ve Znojmě?
La Donuteria se za pár let stala love brandem, který expanduje u nás i v zahraničí. Co se v této franšíze stalo za poslední rok? Odpovídá Petr Straňák, zakladatel & CEO.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
O vstupu americké franšízy Popeyes na náš trh víme už od loňského podzimu. Nyní je ale otevření pražské pobočky otázkou nejbližších týdnů.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...