Starbucks: poseďte i bez kávy

Každý host je zákazník / Zaměstnanci tisíců poboček Starbucks dostanou seznam nových nařízení jak se chovat k hostům. Nechybí ani výčet situací, kdy mohou zavolat na pomoc policii, či kdy mohou nevhodně se chovajícího hosta požádat, aby kavárnu opustil.
Čtvrtek
24.05.2018
Franšízová síť Starbucks zavádí novou politiku - po skandálu s vyhozenými hosty bude možné v kavárně pobýt i bez povinné objednávky.
 

Nedávný skandál donutil vedení globální kavárenské franšízové sítě Starbucks ke změně zákaznické politiky - k posezení v kavárnách nyní americká značka zve i bez toho, aby si host musel předem objednat a zaplatit. "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl do nich odepírán přístup," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.

Novinky v interních předpisech společnosti jsou reakcí na událost z minulého měsíce, kdy ve Starbucks ve Philapdelphii personál přivolal policii jen proto, že dvojice černošských mužů použila v kavárně toalety a odmítla si před tím objednat nápoj či některý z pokrmů. Důvod vyvolání potyčky byl posléze vyhodnocen jako rasistický, zaměstnanec dostal výpověď a dvojice mužů odstupné (které prý daruje na charitu). Poslední květnový den se ze stejného důvodu všech 8 tisíc poboček Starbucks po světě uzavře, a jejich personál čeká školení z rasové tolerance tak, aby se podobný skandál již neopakoval.

Přijďte si popovídat, ale podle předpisů a pravidel

Hosté se podle nové politiky mají v kavárnách Starbucks cítit za všech okolností přijemně a mít jistotu, že jsou tam vítaní. Pokud ovšem budou porušovat daná pravidla, mají zaměstnanci Starbucks přímo za úkol zasáhnout - což by podle některých komentářů mohlo ale způsobit další nedorozumění a potíže. Seznam zahrnuje například kouření, pití alkoholu, užívání drog, spánek či nesprávné používání toalet. Naopak nemá být zasahováno v momentech, kdy jsou zákazníci hlasití, sledují nevhodné pořady na osobních přístrojích, či ruší ostatní při použití toalet a hygienického zázemí poboček.

"Každá osoba, která vstupuje do našich prostor, včetně teras, kaváren a toalet, bez ohledu na to, zda uskuteční nákup, se považuje za zákazníka," uvedla společnost minulý týden. Před samotným zásahem či přivoláním policie se mají zaměstnanci vždy poradit s ostatními členy personálu restaurace. I v případě problémů ale má personál k hostům přistupovat s úctou a situaci řešit bez jakýchkoliv urážek či narážek, vždy přitom mají být za svědky další kolegové. Podobný problém přitom před lety řešil i konkurenční řetězec McDonald’s, který poté do svých poboček zavedl turnikety u toalet, které hosty vpustí dovnitř jen za poplatek, jenž je možný posléze zpětně zpeněžit při objednávce na kase.


Nová pravidla / "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl odepírán přístup na toalety," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014