Amici chystá vstup na zahraniční trhy

Důležitá volba / „Zájemci o franšízu si mohou zvolit, jaký formát restaurace Amici chtějí provozovat. Na výběr mají čtyři možnosti – Bistro, Bistro & Delivery, Delivery & Takeaway či pobočku Amici Food Court," dodává Andrea Valoušková.
pondělí
12.11.2018
Síť restaurací Amici vznikla v Brně, dnes má díky franšíze pobočky i v dalších městech. Nové plány v rozhovoru prozradila Andrea Valoušková z Amici Pizza & Burgers.
 

Prozraďte nám, jaká je historie bister Amici?
Amici Pizza & Burgers je úspěšnou lokální značkou známou od roku 2010 především v Brně a nejbližším okolí. Nejprve jsme začínali s malou provozovnou v Brně, která fungovala jako Amici Delivery & Takeaway. Zájem o naše produkty ale neustále rostl a vznikl také požadavek na prostor, kde by si zákazníci mohli u jídla posedět, jako v klasické restauraci. Ještě na začátku roku 2017 fungovaly dvě provozovny, konkrétně Brno-Královo Pole a Lipůvka. V Brně jde o provozovnu typu Bistro & Delivery a v Lipůvce se jedná o provozovnu typu Delivery & Takeaway. V roce 2017 jsme dokončili přípravu na spuštění franšízové sítě a od té doby jsme pod naší značkou otevřeli dalších 6 franšíz, z nichž má svoje Bistro také pobočka v Třebíči a Prostějově.

Čím se Amici liší od dalších podobných provozů, které v Česku můžeme najít?
S ohledem na oblast podnikání je pro nás velmi důležité poskytovat prvotřídní produkty z opravdu
kvalitních a čerstvých surovin a s originální chutí. Vytváříme vlastní receptury, jednotlivé kombinace dlouho ladíme tak, aby byl požitek z jídla dokonalý. V tomto si myslím, že jsme bezkonkurenční. Nabízíme také perfektní obslužnost všech oblastí s ohledem na rozvoz objednávek. Další z oblastí, ve které se ale nejvíce snažíme odlišit od konkurence, je pro-zákaznický přístup, do kterého řadíme bezproblémovou komunikaci, rychlé řešení reklamací ve prospěch zákazníka, funkcionality usnadňující objednávku a moderní pojetí brandu, které evokuje přátelský přístup. Celkově se snažíme koncept fast casual obohatit o technologické inovace tak, aby si zákazníci mohli rychle objednat odkudkoliv, kamkoliv, samozřejmě v rámci obsluhované oblasti, a z jakéhokoliv “chytrého zařízení”.

Co Vás přivedlo k tvorbě franšízového konceptu?
Nápad na rozšíření značky Amici tu byl už dlouho, inspiraci jsme čerpali od zahraniční konkurence, ale zároveň jsme chtěli nejdříve vybudovat vlastní silný brand, který opravdu zaujme. A to se nám podařilo. K realizaci franšízové sítě nás přivedla i samotná poptávka ze strany budoucích franšízantů a jejich zájem otevřít vlastní provozovnu Amici Pizza & Burgers.

Jak se Vám v Česku momentálně daří a jaké jsou vaše ambice na českém trhu?
Amici se po obchodní stránce daří. V minulém roce jsme otevřeli celkem 6 nových franšíz, obliba značky a našich produktů stále roste. Velkou váhu přikládáme propagaci, kterou zajišťujeme v omezené míře vlastními silami. V rámci zviditelnění značky Amici Pizza & Burgers se pravidelně účastníme eventů, z nichž nejvýznamnějším je Burger Festival, na kterém s našimi produkty pravidelně získáváme ocenění návštěvníků pro nejlepší burger. Rozšířením obchodní sítě jsme upevnili naši pozici v Brně, kde plánujeme s ohledem na aktuální změny v oblasti dopravy otevřít ještě jednu provozovnu v centru města. Další rozšíření obchodní sítě plánujeme v rámci Olomouckého a Zlínského kraje a Vysočiny. V tuto chvíli je pro nás důležité otevření poboček hlavně v krajských městech v “dojezdové vzdálenosti”.

Do jakých lokalit se svými pobočkami míříte?
V časovém horizontu 5 let plánujeme rozšíření značky Amici Pizza & Burgers po všech krajích České republiky a zároveň vybudování prvních poboček v zahraničí, a to ve Vídni a Bratislavě,
které by byly testovacím prostředím pro následnou expanzi do střední Evropy.

Jak se vlastně v České republice v dnešní době podniká v oblasti gastronomie? S jakými problémy se musíte momentálně nejčastěji vypořádávat, je to například onen všude zmiňovaný nedostatek pracovníků?
Podnikání v gastronomii není jednoduchá věc, je potřeba mít určité zkušenosti a také firmě obětovat spoustu času, být stále ve střehu vzhledem ke zvyšujícímu se počtu konkurenčních podniků. Díky tomu, že má Amici již pevně vybudovanou základnu, podnik prosperuje. Firma je personálně celkem stabilní. Je ale pravda, že na některých pozicích je fluktuace o něco vyšší než dříve. 


Viditelná a dostupná restaurace / Pobočka Amici musí být dostupná z ulice, nejlépe v přízemí, případně v obchodním centru, musí být dobře viditelná a mít dostatek prostoru pro prezentaci. Pro výrobnu s rozvozem je třeba především dobrá dostupnost na hlavní tahy, možnost parkování rozvozových vozidel u provozovny.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015