Los Capolitos otevřelo první franšízu

Za 6 měsíců hotovo / Otevření restaurace Los Capolitos trvá podle franšízora zhruba půl roku od podepsání franšízové smlouvy. Během této doby probíhají nejen práce na přípravě samotné provozovny, ale také důkladné školení a trénink pro franšízanty, jejich zaměstnance a vedoucí provozoven.
Pátek
07.12.2018
Síť mexických restaurací našla franšízanta, s nímž zprovoznila pobočku v Opavě. Nyní primárně cílí na velká krajská města, v nichž sídlí vysoké školy.
 

Podle slov Jana Kapolky, franšízového manažera Los Capolitos, najít prvního franšízanta nebylo příliš složité. Stal se jím totiž člověk, který s konceptem spolupracuje již delší dobu. Díky tomu měl o síti spoustu informací a věděl, do čeho jde. K poměrně rychlému rozhodnutí podnikat pod hlavičkou Los Capolitos přispěl také fakt, že zájem mít pobočku této značky ve svém portfoliu mělo opavské OC Breda & Weinstein. Nabídlo tedy vedení společnosti velmi příznivé podmínky.   

Franšízový koncept Los Capolitos nabízí zájemcům o franšízu tři typy poboček – Street Bistro, Food Court a Street Take Away Bistro. V případě opavské restaurace jde o druhý jmenovaný typ, tedy Food Court. Původně jsme v Opavě zvažovali i street bistro, ale nakonec byla nabídka od obchodního centra tak lákavá, že jsme se rozhodli jít touto cestou. Opavskou pobočku navrhovalo mladé architektonické studio Polychrome z Ostravy, kteří dali našemu konceptu novou tvář, co se týče designu poboček pro foodcourty. Budeme s nimi i nadále na pobočkách spolupracovat,“ prozrazuje Jan Kapolka.

Otevřením opavské restaurace však letošní plány na expanzi nekončí. Během prosince by měla zahájit provoz ještě jedna v Ostravě-Porubě, a to ve formátu Take Away Bistro. Právě v této části Ostravy se tým Los Capolitos dostal ke skvělé lokalitě. V původním plánu bylo, že tuto pobočku značka vybuduje a otevře jako vlastní, nicméně v současné době jedná s potenciálními zájemci o její provozování. Může se tak stát, že to budou oni, kdo od poskytovatele licence získá již hotovou restauraci připravenou k otevření.

S franšízou za hranice

Během roku 2019 by vedení Los Capolitos rádo otevřelo 2 až 3 nové restaurace. Momentálně primárně cílí na velká krajská města, v nichž sídlí vysoké školy. Zejména by tak v brzké době chtěla síť se svou nabídkou oslovit zákazníky v Olomouci, Brně a Zlíně. Zájem má však také o obohacení gastronomického trhu v Českých Budějovicích, Liberci, Hradci Králové a v neposlední řadě také v Praze. Ve větších městech by bylo možné vybudovat centrální kuchyně a otevřít více menších poboček. Myslíme si, že potenciál je obrovský, jelikož jsme zatím jediný mexický koncept, který je ve více městech najednou a zároveň vidíme obrovský vzestup zájmu o mexickou kuchyni, jakožto lehké, výživné a chutné kuchyně, která skvěle funguje i ve vegetariánských variantách a doplňuje na našem trhu jiné zahraniční kuchyně, které mají již delší tradici,“ doplňuje Kapolka.

Zájem o rozšiřování pobočkové sítě Los Capolitos se však neomezuje jen na domácí trh. V současné době centrála firmy jedná se zájemcem o franšízovou licenci ze zahraničí, u kterého vidí potenciál stát se master-franšízantem v daném státě. Informaci, o kterou cizí zemi se jedná, si Jan Kapolka zatím nechává pro sebe.

Nejen expanzí živa je franšíza. A ví to i v Los Capolitos. Proto v příštím roce plánuje nejen otevírání nových poboček, ale chce se soustředit také na udržení stabilního růstu již fungujících restaurací. V plánu má také lehké úpravy menu a přidání sezónních jídel. „Také chceme do příštího roku vstoupit v co nejvíce ekologické variantě, co se týče všech obalů a odpadů, což se nám z velké části daří již nyní,“ dodává Jan Kapolka. 


Počáteční náklady / Zájemce o franšízu Los Capolitos musí počítat s investicí ve výši minimálně 1,2 milionu korun. Konečná částka se odvíjí od velikosti restaurace a typu prostoru. Pokrýt ji lze nejen z vlastních zdrojů, ale také s využitím úvěru. Možností je také využít pomoc s financováním ze strany franšízora.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014