Určujeme trendy v gastronomii

Jasný cíl / Na konci roku 2019 by síť UGO měla mít na českém a slovenském trhu více jak 90 provozoven. Zahájit provoz by tak mělo letos 10 nových poboček.
pondělí
15.04.2019
Většina poboček značky UGO je provozována franšízanty. Chceme, aby jejich podíl dále rostl, prozrazuje Lukáš Prauss, Expansion Director společnosti UGO Trade.
 

Jaký byl rok 2018 pro síť UGO Freshbarů a UGO Salaterií? Co Vám udělalo největší radost? ​V minulém roce jsme se primárně zaměřili na franšízing a na vyhledávání nových partnerů, a to hlavně co se týče konceptu UGO Salaterií. Čtyři roky jsme je provozovali výhradně sami. V roce 2017 jsme realizovali první převod, kdy jsme Salaterii převedli do rukou našich franšízantů. Tento postup se nám osvědčil, a tak jsme se rozhodli v něm pokračovat. V loňském roce jsme franšízovým partnerům předali 12 provozoven. Polovina z nich byly UGO Salaterie, druhá pak UGO Freshbary. Mám radost z toho, že se nám podařilo najít velmi kvalitní franšízanty. Po 11 letech fungování se nám hned několik barů s čerstvou šťávou podařilo přeměnit na Salaterie. Došlo v nich tak k rozšíření nabídky produktů, což naši zákazníci ocenili. Další věcí, která nás v loňském roce potěšila, byl fakt, že jsme se přesvědčili o tom, že UGO má neustále odpověď na aktuální trendy v gastronomii a stal se z něj trendsetter. 

Kolik nových franšízových poboček se vám podařilo otevřít?
Mimo výše zmíněných transferů a rozvoje poboček, jsme loni zvládli otevřít 3 nové franšízové provozovny. Celkem tak v České republice a na Slovensku funguje pod značkou UGO 81 provozoven, z čehož 21 bylo UGO Salaterií. Na konci roku 2018 bylo 60 % poboček provozováno franšízanty. 

Jak se vám daří na slovenském trhu?
Na Slovensku je před námi vše to, co jsme v Česku už realizovali. Chceme naše UGO Freshbary posunout dál, obohatit jejich nabídku o jídlo s sebou, polévky a wrapy. V tomto rozšíření portfolia vidím velký potenciál. Na Slovensku momentálně funguje zatím jen jedna UGO Salaterie, kterou chceme předat do rukou franšízanta a navázat na to dalším rozšiřováním franšízové sítě provozoven tohoto typu. Co se týče UGO Freshbarů, i jejich počet bychom rádi zvýšili. Aktuálně evidujeme minimálně tři nové příležitosti na slovenském trhu, co se týká nových lokalit, aktuálně hledáme pro ně franšízové partnery. O které jde, si zatím nechám pro sebe. Mohu však prozradit, že velký potenciál vidím v Bratislavě, Martině, Košicích a Nitře. Dlouhodobě pak chybíme v Bánské Bystrici. Na Slovensku je pro nás důležité předat do rukou franšízantů tři již fungující a zaběhlé pobočky, a to dva UGO Freshbary a jednu Salaterii. 

Jaké jsou vaše další plány ohledně rozšiřování sítě?
V Česku a na Slovensku letos chceme otevřít minimálně 10 provozoven. V Česku spatřujeme stále velký potenciál. V Praze v tomto roce vzniknou minimálně 3 nové pobočky. Rádi bychom tyto nové provozovny prioritně nabídli franšízantům, ale pokud nenajdeme vhodné kandidáty, jsme připraveni tyto nové pobočky otevřít i sami. Pro nás není důležité, zda provozovnu provozuje franšízant nebo my sami, zodpovědnost za úspěch značky, potažmo provozovny máme v obou případech stejný. V Praze chceme také pokračovat v růstu či rozšíření nabídky na dalších již zavedených provozovnách. V dalších regionech bychom rádi posílili svou pozici na Ostravsku a pak také pronikli do Liberce a Českých Budějovic. Pokračovat chceme i v převodu našich poboček na franšízové, a to v Brně, Pardubicích a Hradci Králové. To jsou regiony, ve kterých jsme připraveni dát naše provozovny do franšízy. Na konci roku bychom měli mít dohromady 90 provozoven. V dlouhodobém horizontu bychom chtěli, aby podíl franšízových poboček v síti činil 80 %. 

Jak se Vám v současné době daří nacházet vhodné prostory pro vaše pobočky?
Jak v Česku, tak i na Slovensku je stále dostatek kvalitních lokalit, kde bychom mohli otevřít provozovny. Dobrou zprávou pro nás je, že UGO je žádanou značkou, díky čemuž se můžeme dostat do velmi atraktivních lokalit. Zakládáme si však na tom, že atraktivitu místa je třeba vybalancovat s náklady s ním souvisejícími. Prostě nám to musí dávat smysl. Posoudit to umíme. K odhadu potenciálu lokality používáme průzkum od renomované společnosti, který je zpracovaný na míru našich požadavků. Navíc máme vytvořený vlastní scoringový systém, který nám poměrně přesně dokáže odhadnout byznysový potenciál lokality.

Problém, který zájemci o franšízovou licenci často řeší, se týká financování počáteční investice. Vím, že UGO svým franšízantům s řešením tohoto problému pomáhá. Jak to vypadá? 
Jsme schopní i ochotní franšízantům pomáhat. V několika případech se nám podařilo pomoci získat franšízantům financování pro jejich investice, a to díky spolupráci s Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou. Dokážeme také u bank obhájit náš byznysový model pro danou provozovnu. Díky počtu transferů (převodů), které jsme realizovali v loňském roce, vidíme, že v případě financování investice do sítě UGO nemají franšízanti problém podporu bank získat. 

Jak vypadá ideální franšízant pro UGO?
Zájemce o franšízovou licenci pro UGO Salaterii by měl být zkušený matador. Vidím ho jako minimálně 35letého člověka, který má za sebou manažerskou kariéru v korporátu nebo v něm aktuálně pracuje, má zkušenosti s řízením lidí a projektů. Člověk, který dospěl do stádia, kdy má chuť postavit se na vlastní nohy, hledá změnu, chce svůj profesní život posunout dál. Zároveň si však uvědomuje, že bez jeho aktivního zapojení ho úspěch nečeká. Není to kancelářská práce. Ideální samozřejmě je, pokud byl dříve zaměstnán v oboru gastronomie, hotelnictví či retailu. Franšízant UGO Fresbaru je nadšenec. Manažerské zkušenosti v tomto případě nejsou nutností, výhodou je, pokud má zájemce nějakou pracovní historii a zároveň chuť vydat se cestou vlastního podnikání. Jako franšízoři jsme připraveni mu se vším pomoci, vše ho naučíme tak, aby jeho start podnikání byl co nejhladší. 

Jaký zájem ze strany potenciálních franšízantů o licence evidujete? Chtějí se stát spíše majiteli UGO Freshbaru nebo UGO Salaterie?
Větší zájem je o licence na provozování UGO Freshbarů, což si vysvětlujeme investiční náročností konceptu UGO Salaterie a dále pak provozní zkušeností z oboru. Často se však setkáváme s tím, že z majitelů Freshbarů se stávají franšízanti UGO Salaterie. Pokud jejich Freshbar funguje již delší dobu, mohou je „up-gradovat“ na Salaterii, nebo se po získání zkušeností rozhodnou pro otevření další pobočky. 


Pečlivě vybrané lokality / „K odhadu potenciálu lokality používáme speciálně zpracovaný průzkum přímo pro naše potřeby od renomované společnosti, která se zaměřuje na výzkum trhu. Navíc máme vytvořený vlastní scoringový systém, který nám poměrně přesně dokáže odhadnout byznysový potenciál lokality,“ říká Lukáš Prauss.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014