Naši franšízanti mají různá očekávání
Jak se Subway momentálně vede?
Otevřeli jsme novou pobočku v Říčanech u Prahy, čímž zkoušíme prorazit i v menších městech. Celá provozovna je v novém dekoru Fresh Forward, který značka představila v roce 2018. Během roku plánujeme revitalizovat celé menu, udělat ho přehlednější, a hlavně představit nové produkty. Čeká nás hodně práce a velice se na to těšíme. Značka prošla v roce 2017 modernizací a ta je při uvážení počtu poboček běh na dlouhou trať. Výjimečná struktura společnosti, kdy každá pobočka je vlastněna franšízanty, vytváří výzvu, jak každého z nich přesvědčit, aby udaný směr vývoje s nadšením následoval. Máme například nový dekor poboček. Každá nová pobočka se nyní v tomto Fresh Forward dekoru otevírá. Starší franšízy mají termín rekonstrukce stanoven dle smlouvy. Změna tedy probíhá pozvolně a není plošně tolik vidět.
Investice do otevření pobočky Subway je pro franšízanty poměrně finančně náročná. Jste jako franšízor schopni zájemcům o franšízu pomoci například se získáním prostředků např. u bank?
Značka Subway je 100% franšíza a financování výstavby restaurace je na straně franšízanta. Společnost jako taková nemá v Česku smlouvu s žádnou konkrétní bankou. Při schvalování franšízanta je financování jedním z hlavních bodů obchodního plánu a zatím vidíme, že se franšízanti rozhodují pro tři různé cesty – buď investují finance vlastní, nebo mají soukromého investora, nebo žádají o půjčku banku. Investice do restaurace je jedna z nejnižších na trhu, v porovnání k lokálními i světovými hráči, proto jsou tyto tři způsoby téměř vyrovnané. Smlouvě s konkrétní bankou se nebráníme, avšak v porovnání s našimi sousedy, a to i nejbližšími, jsme stále malý trh. Například Německo má nyní téměř 600 restaurací, a tak má u institucí jinou vyjednávací pozici.
Je vaším cílem najít takové franšízové partnery, kteří budou pobočku provozovat osobně, nebo je licence Subway vhodná i jako investice?
Lidé vstupují do sítě Subway s různými očekáváními. Někteří se vidí jako majitelé jedné pobočky, jiní chtějí vybudovat větší síť. Začínají ale všichni stejně – musí být u zrodu pobočky a osobně se zasadit o její úspěch. Hledáme franšízanty, kteří se nebojí osobně přiložit ruku k dílu a vidíme, že pobočky, o které se franšízanti osobně starají, mají rychlejší nárůsty prodejů a návrat investice. V momentě, kdy se franšízanti rozhodnou investovat do dalších poboček, doporučujeme předat denní provoz týmu, na který se mohou spolehnout. Franšízanti se pak věnují řízení podniku a rozvoji více než denním úkolům.
Problémem, který v současnosti sužuje celou řadu firem v Česku, je nedostatek pracovních sil. Pozorujete tento trend i v Subway? Jak jsou na tom vaši franšízanti?
Ve službách si můžeme všimnout, že každá provozovna, i v gastronomii, stále hledá nové posily. U Subway tomu není jinak, nijak se nevymykáme trendu.
Jaké má Subway plány na českém trhu v horizontu následujících tří let?
V nejbližší době budeme chtít dále posílit naši přítomnost zejména v Praze a Brně, kde stále vnímáme velký potenciál růstu počtu poboček. Souběžně s tím pracujeme na rozvoji v Ostravě a Olomouci, na významných dopravních tazích a ve významných obchodních centrech v krajských městech. Momentálně také pracujeme na lokalitě, která by mohla obsahovat i drive-thru, první v Česku.
Vlastní aktivita se vyplácí / „Hledáme franšízanty, kteří se nebojí osobně přiložit ruku k dílu a vidíme, že pobočky, o které se franšízanti osobně starají, mají rychlejší nárůsty prodejů a návrat investice,“ říká Irena Očková, Communications Specialist Subway. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...