Naši franšízanti mají různá očekávání
Jak se Subway momentálně vede?
Otevřeli jsme novou pobočku v Říčanech u Prahy, čímž zkoušíme prorazit i v menších městech. Celá provozovna je v novém dekoru Fresh Forward, který značka představila v roce 2018. Během roku plánujeme revitalizovat celé menu, udělat ho přehlednější, a hlavně představit nové produkty. Čeká nás hodně práce a velice se na to těšíme. Značka prošla v roce 2017 modernizací a ta je při uvážení počtu poboček běh na dlouhou trať. Výjimečná struktura společnosti, kdy každá pobočka je vlastněna franšízanty, vytváří výzvu, jak každého z nich přesvědčit, aby udaný směr vývoje s nadšením následoval. Máme například nový dekor poboček. Každá nová pobočka se nyní v tomto Fresh Forward dekoru otevírá. Starší franšízy mají termín rekonstrukce stanoven dle smlouvy. Změna tedy probíhá pozvolně a není plošně tolik vidět.
Investice do otevření pobočky Subway je pro franšízanty poměrně finančně náročná. Jste jako franšízor schopni zájemcům o franšízu pomoci například se získáním prostředků např. u bank?
Značka Subway je 100% franšíza a financování výstavby restaurace je na straně franšízanta. Společnost jako taková nemá v Česku smlouvu s žádnou konkrétní bankou. Při schvalování franšízanta je financování jedním z hlavních bodů obchodního plánu a zatím vidíme, že se franšízanti rozhodují pro tři různé cesty – buď investují finance vlastní, nebo mají soukromého investora, nebo žádají o půjčku banku. Investice do restaurace je jedna z nejnižších na trhu, v porovnání k lokálními i světovými hráči, proto jsou tyto tři způsoby téměř vyrovnané. Smlouvě s konkrétní bankou se nebráníme, avšak v porovnání s našimi sousedy, a to i nejbližšími, jsme stále malý trh. Například Německo má nyní téměř 600 restaurací, a tak má u institucí jinou vyjednávací pozici.
Je vaším cílem najít takové franšízové partnery, kteří budou pobočku provozovat osobně, nebo je licence Subway vhodná i jako investice?
Lidé vstupují do sítě Subway s různými očekáváními. Někteří se vidí jako majitelé jedné pobočky, jiní chtějí vybudovat větší síť. Začínají ale všichni stejně – musí být u zrodu pobočky a osobně se zasadit o její úspěch. Hledáme franšízanty, kteří se nebojí osobně přiložit ruku k dílu a vidíme, že pobočky, o které se franšízanti osobně starají, mají rychlejší nárůsty prodejů a návrat investice. V momentě, kdy se franšízanti rozhodnou investovat do dalších poboček, doporučujeme předat denní provoz týmu, na který se mohou spolehnout. Franšízanti se pak věnují řízení podniku a rozvoji více než denním úkolům.
Problémem, který v současnosti sužuje celou řadu firem v Česku, je nedostatek pracovních sil. Pozorujete tento trend i v Subway? Jak jsou na tom vaši franšízanti?
Ve službách si můžeme všimnout, že každá provozovna, i v gastronomii, stále hledá nové posily. U Subway tomu není jinak, nijak se nevymykáme trendu.
Jaké má Subway plány na českém trhu v horizontu následujících tří let?
V nejbližší době budeme chtít dále posílit naši přítomnost zejména v Praze a Brně, kde stále vnímáme velký potenciál růstu počtu poboček. Souběžně s tím pracujeme na rozvoji v Ostravě a Olomouci, na významných dopravních tazích a ve významných obchodních centrech v krajských městech. Momentálně také pracujeme na lokalitě, která by mohla obsahovat i drive-thru, první v Česku.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...