Naši franšízanti mají různá očekávání

Husté pokrytí / Síť restaurací rychlého občerstvení Subway má přes 42,5 tisíce poboček ve vice než 100 zemích světa. V České republice je v současné době otevřeno 20 restaurací Subway.
pondělí
29.04.2019
Chceme posílit pozici Subway v Praze a Brně, kde stále vidíme potenciál pro růst počtu poboček, prozrazuje Irena Očková, Communications Specialist franšízové sítě Subway.
 

Jak se Subway momentálně vede?
Otevřeli jsme novou pobočku v Říčanech u Prahy, čímž zkoušíme prorazit i v menších městech. Celá provozovna je v novém dekoru Fresh Forward, který značka představila v roce 2018. Během roku plánujeme revitalizovat celé menu, udělat ho přehlednější, a hlavně představit nové produkty. Čeká nás hodně práce a velice se na to těšíme. Značka prošla v roce 2017 modernizací a ta je při uvážení počtu poboček běh na dlouhou trať. Výjimečná struktura společnosti, kdy každá pobočka je vlastněna franšízanty, vytváří výzvu, jak každého z nich přesvědčit, aby udaný směr vývoje s nadšením následoval. Máme například nový dekor poboček. Každá nová pobočka se nyní v tomto Fresh Forward dekoru otevírá. Starší franšízy mají termín rekonstrukce stanoven dle smlouvy. Změna tedy probíhá pozvolně a není plošně tolik vidět.

Investice do otevření pobočky Subway je pro franšízanty poměrně finančně náročná. Jste jako franšízor schopni zájemcům o franšízu pomoci například se získáním prostředků např. u bank?
Značka Subway je 100% franšíza a financování výstavby restaurace je na straně franšízanta. Společnost jako taková nemá v Česku smlouvu s žádnou konkrétní bankou. Při schvalování franšízanta je financování jedním z hlavních bodů obchodního plánu a zatím vidíme, že se franšízanti rozhodují pro tři různé cesty – buď investují finance vlastní, nebo mají soukromého investora, nebo žádají o půjčku banku. Investice do restaurace je jedna z nejnižších na trhu, v porovnání k lokálními i světovými hráči, proto jsou tyto tři způsoby téměř vyrovnané. Smlouvě s konkrétní bankou se nebráníme, avšak v porovnání s našimi sousedy, a to i nejbližšími, jsme stále malý trh. Například Německo má nyní téměř 600 restaurací, a tak má u institucí jinou vyjednávací pozici.

Je vaším cílem najít takové franšízové partnery, kteří budou pobočku provozovat osobně, nebo je licence Subway vhodná i jako investice?
Lidé vstupují do sítě Subway s různými očekáváními. Někteří se vidí jako majitelé jedné pobočky, jiní chtějí vybudovat větší síť. Začínají ale všichni stejně – musí být u zrodu pobočky a osobně se zasadit o její úspěch. Hledáme franšízanty, kteří se nebojí osobně přiložit ruku k dílu a vidíme, že pobočky, o které se franšízanti osobně starají, mají rychlejší nárůsty prodejů a návrat investice. V momentě, kdy se franšízanti rozhodnou investovat do dalších poboček, doporučujeme předat denní provoz týmu, na který se mohou spolehnout. Franšízanti se pak věnují řízení podniku a rozvoji více než denním úkolům.

Problémem, který v současnosti sužuje celou řadu firem v Česku, je nedostatek pracovních sil. Pozorujete tento trend i v Subway? Jak jsou na tom vaši franšízanti?
Ve službách si můžeme všimnout, že každá provozovna, i v gastronomii, stále hledá nové posily. U Subway tomu není jinak, nijak se nevymykáme trendu.

Jaké má Subway plány na českém trhu v horizontu následujících tří let?
V nejbližší době budeme chtít dále posílit naši přítomnost zejména v Praze a Brně, kde stále vnímáme velký potenciál růstu počtu poboček. Souběžně s tím pracujeme na rozvoji v Ostravě a Olomouci, na významných dopravních tazích a ve významných obchodních centrech v krajských městech. Momentálně také pracujeme na lokalitě, která by mohla obsahovat i drive-thru, první v Česku.


Vlastní aktivita se vyplácí / „Hledáme franšízanty, kteří se nebojí osobně přiložit ruku k dílu a vidíme, že pobočky, o které se franšízanti osobně starají, mají rychlejší nárůsty prodejů a návrat investice,“ říká Irena Očková, Communications Specialist Subway.

Populární na fóru

Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014