Chceme pobočky u nás i v zahraničí

Franšízanti mají na výběr / Zájemcům o franšízové licence nabízí Los Capolitos tři formáty restaurací. Mohou se rozhodnout pro Street Bistro, Food Court nebo Street Také Away Bistro. Od zvoleného formátu se následně odvíjí výše investice, na kterou se musí franšízant připravit.
pondělí
17.06.2019
Náš franšízant může svůj byznys rozjet během dvou až tří měsíců, říká v rozhovoru Jan Kapolka, spolumajitel sítě restaurací Los Capolitos.
 

Kde se vůbec vzal nápad na vytvoření konceptu Los Capolitos? Proč padla volba právě na mexickou kuchyni?
Nápad na vytvoření tohoto konceptu jsme dostali s bratrem při našich cestách po USA, kde je mexické jídlo velmi rozšířené a populární. Nás samotné uchvátilo natolik, že jsme jej jedli prakticky denně a velmi nám vyhovovalo. Hlavně proto, že oproti ostatním “vysmaženým fastfoodům” se skládá z kvalitních ingrediencí jako jsou luštěniny, čerstvá zeleniny a kvalitní maso. Cítili jsme se ideálně nasyceni a plní energie, což nám přišlo jako protiklad klasických fastfoodů, které vás zalepí, ale energetickou ani výživovou hodnotu často nemají žádnou. Mexická kuchyně je díky hlavním surovinám velmi oblíbená například mezi sportovci, a i mezi našimi přáteli jsou vrcholoví sportovci, kteří například Burrito nebo Mexický talíř zařazují do své stravy velmi pravidelně. Také cítíme, že povědomí o mexické kuchyni každoročně stoupá stejně jako to, že lidé jdou naproti zdravému jídlu a často hledají různé vegetariánské a veganské varianty, což jsme s naším konceptem schopni snadno splnit.

Proč jste se rozhodli pro jeho rozšiřování zvolit právě franšízu?
Přišlo nám to jako naprosto logická volba našeho růstu a vývoje. Nyní víme, že jsme vše ohledně provozu dotáhli do fáze, kdy jsme schopni celé know-how předat franšízantovi velmi rychle a stejně tak umíme během měsíce kompletně zaškolit jeho personál tak, aby mohl být samostatný. Řídit více restaurací na denní bázi není úplně lehké, zvlášť, když jsou v různých městech. Takto podporujeme franšízanta zvenčí a on si denní operace řídí sám. My máme pak více času věnovat se vývoji celého konceptu, hrát si s marketingem, vymýšlet novinky. Momentálně se třeba snažíme spoustu věcí ohledně administrativy automatizovat a šetřit všem čas. To vše by se mělo podařit díky systému na správu restaurace, který interně vyvíjíme.

Loni v prosinci jste nám prozradil, že jednáte se zájemcem o master-franšízovou licenci ze zahraničí. Jak jednání dopadla? Můžete už prozradit více?
Tato jednání stále probíhají, je tam totiž více proměnných a celkově ten trh má trochu jiná pravidla na která se musíme připravit a nepodcenit nic z legislativy a podobných věcí. Takže vše má svůj přirozený vývoj, navíc zájemce je člověk, který chce mít dopředu vše dotáhnuté opravdu na 110 %. To nám velmi vyhovuje a zároveň ani jedna ze stran nikam úplně nespěchá. Momentálně řešíme prioritně rozvoj na českém trhu, kde máme v plánu hlavně největší česká města a snažíme se najít ideální partnery, kteří se nachází například v Praze, Brně či Olomouci, kde je možnost otevřít několik poboček a zřídit například centrální kuchyni pro celé město, což všechno zjednodušuje a maximalizuje zisk.

Restaurace Los Capolitos najdeme zatím „jen“ v Moravskoslezském kraji. Kdy se mohou těšit i obyvatelé dalších krajů na vaši mexickou kuchyni?
Doufáme, že již brzy, ale vše závisí na konkrétních franšízantech. Máme rozjednány nějaké projekty, takže bych nechtěl být úplně konkrétní a něco slibovat. Co bych raději řekl je, že pokud má někdo zájem otevřít si naši franšízu, pak to může být za ideálních podmínek velmi rychlá akce závisející na připravenosti prostor a zkušenostech zájemce. Dá se klidně otevřít během 2 až 3 měsíců a během dalšího měsíce již může být franšízant plně samostatný a mít kompletně vyškolený personál, což jsme si ověřili jak na Opavě, tak i na Ostravě – Porubě.

Jak je to se zájmem o franšízové licence Los Capolitos? Nabízíte tři typy spolupráce, o který z nich se potenciální franšízanti nejvíce zajímají?
Řekl bych, že je to vcelku vyrovnané a záleží na daném městě. Nicméně vedou primárně foodcourty a poté bistra, u kterých vše závisí na velikosti prostor a jejich lokaci. Zda to bude bistro třeba s 50 místy nebo něco menšího s pár stoly a více zaměřené na take away, je relativně jedno, protože obojí může mít v ideální lokalitě své výhody.

Podle Vašich dřívějších slov byste letos chtěli otevřít 2 až 3 nové pobočky, a to ve velkých krajských městech, kde sídlí vysoké školy. Platí tento plán, nebo vidíte možnost rychlejšího rozvoje sítě v letošním roce?
V podstatě jej již plníme, jelikož jsme na konci loňského roku otevřeli právě Opavu a pak hned v únoru i Ostravu – Porubu. Zájemců je momentálně dostatek, nicméně my také nedáme franšízu každému. Zároveň si ale myslím, že potencionální franšízanti to s námi nemají vůbec složité, pokud o tomto druhu podnikání již něco vědí a nečekají, že to bude úplně bez práce. Uvidíme, jak letošní rok dopadne, ale věřím, že dotáhneme minimálně jedno až dvě z těch tří největších měst, které jsem zmiňoval a zároveň se snad posuneme do zahraničí.


Férová hra / „Dobře víme, že v některých lokalitách rozjezd trvá déle než v jiných. Přesně proto máme nastaveny franšízové poplatky tak, aby bylo vaše podnikání zdravé a fungovalo tak, jak má. Pokud nevydělává nic franšízant, neúčtujeme si nic ani my,“ prozrazuje Jan Kapolka, spolumajitel konceptu Los Capolitos.

Populární na fóru

Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014