Do konce roku budeme 100% franšízoví

Až na stůl / V rámci dosažení co největší spokojenosti zákazníků zavádí McDonald´s nové služby. Patří mezi ně jak table service, tedy donáška objednávky ke stolu v restauraci, i delivery, tedy rozvoz jídel až domů či do práce.
pondělí
24.06.2019
Všechny nové pobočky otevíráme s franšízanty, je to důležité, aby už od začátku restaurace byla profitabilní pro obě dvě strany, říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald´s.
 

Značce McDonald´s se na českém trhu daří. Před nedávnem jste zde otevřeli 100. restauraci. Má síť u nás stále kam růst?
Určitě je na českém trhu ještě potenciál dalšího růstu. V současnosti působíme ve velkých městech, převážně jsou to krajská města a myslíme si, že příležitost pro další růst představují i menší okresní města.

Můžete být konkrétnější? Kde cítíte, že chybíte?
Já si myslím, že to jsou města jako Děčín, Chomutov, Prostějov nebo Přerov, a také další menší města, kde ještě nejsme. I v nich totiž poptávka po McDonald’s určitě je. V současné době hledáme vhodný koncept pro tento typ lokalit. Máme určitou expanzní strategii a snažíme se hledat ty lokality, které budou profitabilní jak pro nás, tak samozřejmě pro naše franšízanty. Tím, jak otevíráme všechny nové pobočky s franšízanty, je pro nás důležité, aby už od začátku restaurace byla profitabilní pro obě dvě strany.

Vy momentálně provozujete už jen 2 pobočky.
Ano je to tak. Do konce roku 2019 bude 100 % restaurací McDonald´s v Česku provozovaných licenčními partnery.

Strategie jít cestou franšízantům se vám tedy osvědčila. Co na tom vidíte jako ten největší plus? Je to levnější nebo rychlejší expanze?
Hlavní důvod je ten, že se nám osvědčil způsob provozování restaurace podnikatelem, majitelem, člověkem, který je do svého byznysu vtažený a je v něm osobně zainteresovaný. Je to o tom, že se soustředí na provozování svých restaurací a má daleko větší motivaci budovat byznys. Pro nás jako korporaci by bylo daleko těžší řídit efektivně restaurace na přímo, pokud jich máme 100. To znamená, že pokud máme restaurace např. v Ostravě, je daleko efektivnější, pokud je v jejím čele člověk z daného regionu, který ho zná, má v něm kontakty a v dané lokalitě může být ambasadorem značky McDonald´s. Zároveň je i majitel pobočky samozřejmě motivovaný budovat byznys, protože je to jeho podnikání a způsob, jakým si on vydělává peníze.

Hledáte stále nové franšízanty nebo upřednostňujete možnost „povolit“ stávajícím franšízantům otevřít nové pobočky?
V současnosti máme 22 franšízantů. Za poslední rok nám nastoupili dva noví franšízanti, rok před tím zhruba stejný počet. Z toho vyplývá, že u nás to rozhodně není o kvantitě. Spíše záleží na kvalitě kandidátů.. Hledáme franšízanty, kteří už mají něco za sebou, byli schopni si v minulosti vydělat vlastní činností peníze,  a do McDonald´s  nám třeba přinesou něco nového, trochu jiný pohled.. Naše cesta je tedy taková, že samozřejmě hledáme nové franšízanty, ale spíše v řádu jednotek.

Když se podíváme na nabídku McDonald´s. Trendem poslední doby je snaha o zdravý životní styl, který často nejde v představách zákazníků s fastfoodovou restaurací moc dohromady. Jak na tento trend ve svých restauracích reagujete?
Jsme si vědomi toho, že do budoucna bude zdravý životní styl hrát stále větší roli a že i my se budeme muset tomu trendu přizpůsobovat. Myslím si, že v současnosti nejsme destinace, kam by chodili zákazníci, kteří jsou zaměření na zdravou stravu nebo zdravý životní styl. Nicméně si myslíme si, že tento trend bude do budoucna čím dál více sílit a chceme se tomu určitě přizpůsobovat. Jedním z produktů, který již například nabízíme je bezlepkový burger. Na několika restauracích testujeme tzv. low carb burger. To znamená, že je možnost si koupit burger bez housky a mít maso zabalené v listu salátu. A to jsou takové ty první střípky, kdy se  snažíme se naše běžné výrobky přizpůsobovat i pro zákazníky, kteří mají specifické  požadavky. V několika zemích McDonald´s představil i veggie burger. My o tom přemýšlíme a je to něco, co diskutujeme, ale zatím nevidíme až tak velkou poptávku. 

Zavedli jste v poslední době nějaké novinky, které stojí za to vyzdvihnout?
Je jich spousta. Například jste si mohli všimnout, že přinášíme našim zákazníkům jídlo až k jejich stolu. Službu table service zavádíme do všech restaurací, kde je to možné. V praxi to vypadá tak, že si objednáte na samoobslužném kiosku, zadáte číslo, dostanete stojánek a s tím si jdete sednout. Obsluha vám v okamžiku, kdy je objednávka připravena, přinese tác s tím, co jste si objednali až ke stolu. To si myslím, že je velký benefit pro zákazníka a velká revoluce v McDonald´s. Pro spoustu zákazníků je to poměrně velké překvapení, protože to u nás neočekávají. Další novinkou je navázání spolupráce se společnostmi poskytujícími rozvozové služby. Aktuálně máme 23 restaurací, které svým zákazníkům nabízí doručení objednávky domů či do práce. V Praze spolupracujeme s Uber Eats, v Liberci a Teplicích s Dáme jídlo. Delivery je platformou, ve které vidíme obrovský potenciál.

Šanci rozvíjet delivery má každý franšízant, když si najde někoho na rozvoz?
Je to systémová záležitost, ne záležitost franšízanta jako takového. Jednání s Uberem jsou na úrovni McDonald´s a my do tohoto projektu potom zapojujeme jednotlivé franšízanty, se kterými diskutujeme možnosti, a to včetně benefitů a rizik. Konečné rozhodnutí je pak samozřejmě na franšízantovi. Pro nás je nesmírně důležitá zákaznická spokojenost. Do budoucna je tak cílem nabízet delivery co největší mase lidí v rámci České republiky. Výhodou McDonald´s je, že máme 100 poboček, jsme schopni obsáhnout velké území a jídlo zákazníkům dovážet v krátkém čase. To je velká novinka McDonald´s, nejenom lokálně, ale i globálně.


Jasný plán / "Do konce roku budou všechny restaurace provozovány franšízanty. Co se týká expanze, plánuje do konce roku otevřít ještě cca 3 pobočky. Ty by své místo měly najít jak Čechách, tak i na Moravě," upřesňuje Radim Foltýn.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014